App. Hotel Ski Resort Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goeiesmorgens iedereen,

Wij gaan begin maart naar App. Hotel Ski Resort Pec pod Snezkou.
Dit wordt de eerste keer dat wij op wintersport gaan.
Wie is er al geweest of kent deze accomodatie ?
Alvast bedankt voor reacties.

Paul

ps Sneeuwkettingen neem ik mee maar is winterbanden echt nodig ? ik vindt het huren ( € 110.= ) eigenlijk zonde geld
 
Winterbanden is echt nodig zeker in de bergen,het huren er van is inderdaad vreselijk duur.
Trouwens de laatste keer toen ik terug kwam uit tsjechie begin feb was het zelfs op de duitse auto banan niet te rijden en dan ben je blij dat je toch die investering hebt gedaan.
Als je toch van plan bent om ieder jaar naar de wintersport te gaan zou ik ze kopen dat scheelt je ongeveer 100 euro maar dan heb je er jaren plezier van .
plus ook hier is het in de winter niet verkeerd.
In tsjechie zelf zijn ze echt goedkoper als hier misschien ook een optie als je het daar geliijk laat doen. Succes
 
kijk eens op marktplaats.nl voor winterbanden.

wij zijn niet in Pec Pod Snezkou geweest maar het plaatsje ervoor Velka Upa. Weet je zeker dat je naar Pec gaat? Meeste noemen Pec Pod Snezkou in 1 adem met Velka Upa.
 
wij rijden al jaren zonder winterbanden en afgelopen week was het ook goed te doen ook in pec. wel sneeuwkettingen nodig gehad maar dat lijkt mij logisch
 
wij hebben de sneeuwkettingen niet nodig gehad richting pec maar we hebben wel winterbanden. Ts maar waar je voor kiest. Op de terugweg bij Osnabruck veel regen en natte sneeuw dan komt het ook goed uit dat je op winterbanden rijd want je hebt er geen last van. Op winterbanden rijden doe je niet alleen als er sneeuw ligt. Vanaf +7 graden of lager is bewezen dat je beter op winterbanden kunt rijden. De remweg is dan ook beduidend korter op winterbanden. Ik rij op winterbanden van November tot +- half maart en veiligheid mag best wat kosten.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
App Hotel Ski Resort Pec ligt idd in Pec zelf en niet in Velka Upa. Het is een leuk appartementencomplex op en tegen de piste. Ik weet zeker dat je er een leuke vakantie zult hebben, veel plezier! Enne winterbanden zijn geen overbodige luxe.
 
Bedankt voor alle tips.
Sneeuwkettingen heb ik op marktplaats gevonden en we gaan toch voor de zekerheid winterbanden huren.
Wij hopen dat er genoeg sneeuw ligt wanneer wij op 5 maart aankomen en dat wij de kettingen moeten gebruiken.

Paul
smiley20.gif
 
R

rob.goverde

Guest
Ben jij blij als je kettingen moet gebruiken?
Ik vind het altijd stom vervelend om ze om te leggen. Niet dat het niet lukt, maar je hebt altijd vieze mouwen en koude handen, en het omleggen moet vaak op ongelegen plaatsen gebeuren, als het dan ook nog donker is baal ik er altijd van. Vandaar dat ik het ook zo lang mogelijk op alleen winterbanden probeer. Alleen eind januari ging dat niet goed, toen had ik regelmatig die kettingen nodig.
 
sneeuwkettingen omleggen is waardeloos werk.gelukkig heb ik een paar fantastische schoonzoons die ze er voor mij om doen.
 
Ik heb nog nooit kettingen gebruikt dus ik ga eerst hier in Nederland oefenen.
Maar mocht ik ze moeten gebruiken is het een teken dat er genoeg sneeuw ligt en daar komen we voor of niet.
 
wij zijn net terug uit pec pod en daar hebben ze de laatste 70 jaar nog niet zoveel sneeuw gehad als de laatste weken.
elke dag konden we onze auto`s uitgraven als we wouden.
het appartementen complex was echt super.
2 jaar oud, alle appartementen waren van nederlandse eigenaars.
mooi zwembad, groot verwarmd vertrek waar de ski`s en schoenen konden worden gestald.
verwarmingsbuizen systeem waar men de schoenen over kon hangen en men had s`morgens warme skischoenen aan.
leuke plaats , goede skischolen, perfect geprepareerde pistes, elke avond tot 21.00 uur verlichte afdalingen.
conclusie kort en krachtig super super super.
 
leuk om te lezen, wij gaan maart 2006 voor de eerste keer naar tsjechie en verblijven dan in appartementencomplex pec pod snezkou! ben benieuwd naar de omgeving en het verblijf :-))

groet monique
party.gif
 
Hallo amedei,
Mooie website gemaakt over jullie appartement en het complex. Ik ben er vorig jaar even wezen kijken en het ziet er daar schitterend uit. Alleen als er volop sneeuw ligt lijkt me dat je er moeilijk met de auto bij kunt komen.
Want het is toch wel een erg steile weg er naar toe. Of is het wel te doen met sneeuwkettingen om. Als je er eenmaal bent hoef je ook niet meer weg met de auto want het is er goed toeven met de skipistes naast de deur.
Heel veel plezier met jullie appartement.
Groetjes Albert
 
Hai Albert,
Bedankt voor het compliment.
In de winter kun je inderdaad niet met de auto bij het appartement komen. Dan moet je de auto op het parkeerterrein aan de rand van het dorp parkeren en vandaar lopen of je door een sneeuwscooter laten brengen. Het is voor auto's verboden verder te rijden.
Maar als je eenmaal in het appartement zit kun je alles lopend en op de skies bereiken.
Groetjes Jan.
 
FF kopen

HUH? beviel zo goed toen maar ff een appartement gekocht? :grin: Tjeeeeeeeeeeee u bent geweldig :danku: gaat dat zo makkelijk? oh oh wat een leuk appartement, laat ik er maar 1 kopen!!! :party:

Gloof dat ik er ook maar eentje koop, ff pinnen... of chippen? :grinnik:

Nah, kheb eerst een weekje gehuurd, kzie wel hoe dat gaat.

Maarre.............. mooi appartement die je hebt gekocht *jaloers kijk*:yeah2:
 
Oke, oke Johan ...

Het was NIET ff kopen. We hebben er ongeveer 10 weken over gedaan.
Dat is ook redelijk snel maar als we echt wilden dan moest het zo snel voordat het aan een ander zou worden verkocht (we kregen geen optie ofzo).

Eerst kwam ter plaatse de Nederlander die het complex via een SRO opgekocht heeft en vervolgens helemaal heeft opgeknapt (alleen de muren bleven staan). Die man heeft ons het een en ander uitgelegd. Toen terug maar Nederland en enkele appartementseigenaren gebeld om referenties. Vervolgens naar de bank de pingels regelen; koopovereenkomst tekenen, etc.

Al met al een heel avontuur. Maar het plekje is daar zoooooooo mooi !!!
We waren gelijk verliefd. Ik kan me voorstellen dat je (een beetje) jaloers kijkt.
 
Bovenaan