Anouk neemt nieuw album op in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Anouk gaat voor nieuw album naar Tsjechië

Bron: PZC - Alexander van Eenennaam 03-01-23

Anouk (47) neemt volgende maand in Tsjechië een nieuw album op met een compleet orkest. De zangeres heeft de liedjes al klaar. ,,Ik ben nu bezig met de arrangementen, samen met mijn schrijfpartner Martin Gjerstad’’, vertelde Anouk in Ahoy, waar ze de komende weken meedoet aan twintig shows van Vrienden van Amstel Live. ,,We werken met het grootste orkest van Praag, zo’n zestig man.’’

Afgelopen jaar bracht de zangeres mini-album Trails of Fails uit. Haar laatste reguliere plaat was het Nederlandstalige Wen d’r maar aan uit 2018. ,,Het nieuwe album wordt prachtig, heel filmisch, maar het is totaal niet commercieel. Ik zal er vast flink verlies op lijden, maar het is de moeite waard. De tijd dat ik hits moet maken is voorbij. Ik ben van een andere generatie, het is mijn tijd niet meer. Het is niet dat ik het niet meer kan, maar mijn hart ligt daar niet meer. Ik wil iets achterlaten.”

In 2024 hoopt Anouk haar nieuwe materiaal eens live te laten horen, maar daarvoor is wel een orkest nodig. ,,Dat zal niet gaan met het orkest uit Praag, dan moet je eerder denken aan het Metropole Orkest. Ik heb nog een hoop andere mooie liedjes die ik nooit live speel, omdat daarvoor een koor of orkest nodig is. Die kan ik dan ook eens live laten horen.’’
 
Bovenaan