Amsterdam de beste stad

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gezien er (volgens mij) veel amsterdammers hier op het Forum zitten, hier een kopietje van wat ik op NOS Teletekst las vandaag. Ik heb maar een kopietje gemaakt want morgen is het waarschijnlijk niet meer te zien. Trouwens Ook andere plaatsen worden genoemd, waaronder ook mijn (ex) woonplaats
 

Bijlagen

  • 16350-amsterdam.jpg
    16350-amsterdam.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 0
Lekker dagje door Amsterdam gewandeld met een Oekraiense vriendin. Vondelparkje gepakt. Hoorde nog wat Tsjechen in de Albert Heijn.
grin.gif


(Pasqual, de i met dubbele punt werkt niet op het forum.
tongue.gif
)
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Juanito schreef:
Hoorde nog wat Tsjechen in de Albert Heijn.
grin.gif
Zeker in de Albert Heijn op het museumplein geweest ?
Het stikt in die (rijke) buurt namelijk van de (tsjechische) au-pairs
laugh.gif


Juanito schreef:
Pasqual, de i met dubbele punt werkt niet op het forum.
tongue.gif
)
Dat klopt Juan: alle pagina's van het forum staan ingesteld op de Tsjechische taal zodat je browser zich daaraan aanpast. (charset=windows-1250). Een i met puntjes kennen de tsjechen niet
laugh.gif
En ook Tsjechie met puntjes wordt daarom niet goed afgebeeld. Weet niet of hier een oplossing voor is....


Robert schreef:
Blij dat ik er niet woon.

Ik heb het hier erg naar mijn zin, maar toch moet ik er om de 2-3 maanden even tussenuit naar onze chalupa in CZ!
yeah.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Pasqual schreef:
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Robert</font><hr />
Blij dat ik er niet woon.

Ik heb het hier erg naar mijn zin, maar toch moet ik er om de 2-3 maanden even tussenuit naar onze chalupa in CZ!
yeah.gif


[/ QUOTE ]
Bij mij is het dus net anders om. Ik kom graag een keer naar Amsterdam om de sfeer even te snuiven, leuk om even de verhalen in de kroeg te beluisteren, want ras Amsterdammers praten graag en veel en het doet me dan vaak denken aan de boekjes van Simon C. Maar ik ben blij dat ik in CZ woon en direct de natuur naast de deur heb liggen. Ik vertoef ook graag in mijn tuin (7000 m2). Zoiets zou ik in Amsterdam niet hebben (als het er al zou zijn, zou zoiets onbetaalbaar zijn).
 
Nou ik hoef niet in Amsterdam te wonen. Woon zelf bij Rotterdam en vind het echt niet leuk. Heb liever een klein dorp vlak bij een grote stad. Natuur is mijn passie. Die huizen, zoveel mensen en criminelen maken mij gek.
 
Ik ben in Amsterdam geboren. Ik woon er sinds mijn 18e niet meer. En ik woon nu sinds een jaar of 11 in Lelystad. Bijna een 2e Amsterdam, alleen heb je hier meer natuur, water en vrijheid. Maar zo nu en dan naar Amsterdam of even te winkelen of door mn oude buurtje te wandelen vind ik toch wel heel erg leuk.
 
Bovenaan