Alweer 1 week thuis uit Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vorige week zondag zijn we thuis gekomen uit Valasske Mezirici, maar nog kan ik niet aarden in Nederland. Het was een mooie vakantie, we zijn naar het Valasske museum in Roznov geweest en de dierentuin van Zlin, wat ook een prachtige dierentuin is trouwens. Vond het nog mooier de dierentuin van Dvur Kralove, waar we vorig jaar waren.

Het was voor mijn ouders de eerste keer dat ze in Tsjechië op vakantie waren en mijn vader zei dat als hij niet zo oud was geweest, hij erover zou denken om zich in Tsjechië te vestigen, dus weer een paar Tsjechofielen erbij.:lache:

De vakantiewoning (villa Anna) overtrof onze verwachtingen. Echt alles zat erin wat je nodig had, zwembad, sauna, 2 garages, ontspanningsruimte met biljart, buiten een vuurplaats voor bbq en binnen ook een mooie open haard, ruime uitgebreide keuken en luxe woonkamer.

Het eten in de vele restaurantjes (elke dag ergens anders gegeten) was ook heerlijk, mijn vader vroeg meestal om een malse biefstuk wat mijn vrouw dan moest bestellen (die bestelde gewoon steak zonder verdere uitleg), maar hij was erg lekker en hij zei dat als je in Nederland een malse biefstuk bestelt, ze zelden zo mals zijn als in Tsjechië.
Verder gewoon genoten van de omgeving en de natuur, dus een vakantie om nog lang op terug te kijken, maar zoals altijd veel te kort.
 
Het lijkt mij geweldig om met je ouders op vakantie te gaan en dat prachtige land te ontdekken.

Geweldig dat jullie zo genoten heben.

Dat jullie er samen nog lang van mogen genieten.
 
genieten

besef jij wel hoe rijk jij bent, zo'n mooie vrouw en kind,en dan ook nog met je ouders op vakantie. Ik zou haast jaloers op je worden,nee hoor, dat is gekheid, maar je verhaal is helemaal toppie..
na shledanou van hanedoes.......
 
Ja dat is waar van de dierentuin in Zlin, we hadden daar niet zo'n mooie en grote dierentuin verwacht. Er staat midden op het terrein een mooi kasteel, maar toen wij er waren was het helaas gesloten voor bezichtiging, dus moeten wij er nog een keer naar terug.
 
Mooi verhaal hoor. Jij hebt het goed voor elkaar. Met je vrouw en kind en je ouders naar Tsjechië. Bofkont. Wij zijn er pas één keer echt geweest en verlangen nu al weer naar de vakantie van volgend jaar. Weer naar Tsjechië uiteraard. Zijn op het forum aan het zoeken naar goede campings. Wij gaan altijd met de caravan op pad en dan het liefst van camping naar camping. Hier 2 of 3 dagen en dan weer verder naar de volgende.
 
Peter, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
Als ik het goed heb, zouden jullie ook naar je schoonouders gaan zodat die voor het eerst hun kleinkind konden zien.
Dat moet toch ook wel heel speciaal zijn geweest.
 
Ja dat klopt, we zijn bij mijn schoonouders geweest en die waren erg verrast dat hun kleinkind al zo groot was en al zo veel kon.:) ze wilden ook eigenlijk onze hele vakantie op Isa passen, maar dat hebben we maar niet gedaan (ze vonden dat Isa allang chocola en andere zoetigheid moest eten).
We zijn ook nog bij haar overgrootouders geweest, dat was ook heel speciaal, dus gelijk de hele familie ontmoet.
 
tweede keer.........

ook wij willen volgend jaar weer!

naar marenice en huize anna.

het is ons zo goed bevallen daar!

en het huis is fantastisch.

het was nog even de vraag of we allemaal samen vrij zijn.

het wordt dus de week van hemelvaart.

woensdag is dan koninginnedag.

dat scheelt weer een paar vrije dagen.

we zochten naar een speciale manier om te vieren dat mijn man 65 wordt in juni.

wat is er nog specialer??

niks toch.
 
Bovenaan