Alsnog een weekje naar Tsjechië deze zomer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Normaal gaan we in de kerstvakantie brainstormen voor de zomervakantie, maar vanwege Covid hebben we die plannen afgelopen winter in de ijskast laten staan.
Nu een en ander weer de gezonde kant op lijkt te gaan begon het een paar weken terug toch te kriebelen en hebben we eens gekeken wat nog allemaal op de bucketlist stond.
We wilden graag nogmaals naar het draaksteken in Furth im Wald (tegen de Tsjechische grens aan ter hoogte van Domažlice), waar we na een eerder bezoek aan Tsjechië ook al eens waren.
Helaas viel dat niet te combineren met de Chodenfeesten in Domažlice, vandaar dat die laatste op de bucketlist blijft staan.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een week Regensburg (Duitsland) gevolgd door een week Sušice, beiden in augustus.
Wat betreft de week Sušice staat in ieder geval op het programma:
- dag Sušice en omgeving
- kasteel Blatná met 's avonds op het kasteel een concert met o.a. de Music for the Royal Fireworks van Händel met (uiteraard) als afsluiter vuurwerk
- dagje met de trein naar Švihov, wandeling in de omgeving en bezoek van het kasteel
- dagje Strakonice naar het doedelzakfestival
- dag wandelen in de buurt van de Vydra in Šumava
- dagje fietsen in omgeving Sušice/Kašperské Hory met bezoek aan kasteel Kašperk
Tegen die tijd zal ik weer eens in de pen klimmen, maar ik realiseer me nu ik dit schrijf, dat ik eerst elders op dit forum nog een deel van een verslag moet afmaken.
Later meer over Sušice, eerst dat andere verhaal afschrijven!
 

Pelhřimov

Donateur
... Tegen die tijd zal ik weer eens in de pen klimmen, maar ik realiseer me nu ik dit schrijf, dat ik eerst elders op dit forum nog een deel van een verslag moet afmaken.
Later meer over Sušice, eerst dat andere verhaal afschrijven!
Leo, je bent echt niet de enige die nog een verslag af moet maken.
Ook ik ben weer druk aan het schrijven om ons herfstvakantie-foto-verslag van 2014 af te maken. :schrijf:
 

Pelhřimov

Donateur
@ Feertje, ja dat klopt, ik was er in 2015 mee begonnen maar moest toen stoppen en ben het gewoon vergeten af te maken. :D
(en het is een fotoverslag, grotendeels over de regio waar jij woont)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Luigi.
Ook wij zijn de laatste week van augustus idd daar.
Om precies te zijn in Hradek u Susice.
De week erop in september zijn we weer terug in NL , anders wordt de baas boos en hebben de kids niemand voor de klas die hun wat wijs kan maken 🤪
 
Bovenaan