Als Tsjech op vakantie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, als je als Tsjech met een nederlandse partner op vakantie wil naar Amerika, moet je dan een visum aanvragen?
Kunnen jullie mij hier meer informatie over geven, ook andere buitenlandse vakanties waar mogelijk visums voor nodig zijn zou ik graag willen horen.

Alvast bedankt allemaal :)
 
De ESTA die ik al meerdere keren aangevraagd heb, is altijd 2 jaar geldig.
Het is trouwens wel handig om je ESTA niet op het laatste moment aan te vragen.

Dit staat op de site: www.visaversa.com:

Om gebruik te kunnen maken van het Visa Waiver programma, moet vooraf reistoestemming worden aangevraagd via het online ESTA. De reistoestemming is geldig voor een periode van twee jaar (of tot het paspoort verloopt indien dit eerder is) en is geldig voor meerdere bezoeken aan de VS. Er wordt aangeraden de reistoestemming ruim van tevoren aan te vragen. Er is ook een Nederlandse vertaling van het ESTA systeem beschikbaar. De kosten van een ESTA aanvraag zijn $14, te betalen met een credit card. Een ESTA aanvraag is niet ingewikkeld. Het is zeker niet nodig om een externe partij (tegen betaling) een ESTA aanvraag voor u in te laten vullen.
 
Ja correct, 2 jaar geldig. Wist het niet meer zeker.

Ik heb al 2 keer de ESTA aangevraagd en is een fluitje van een cent en voor mij in ieder geval zonder vertraging OK bevonden. Ik ken het process erachter niet dus kan best zijn dat processing tijd per nationaliteit kan verschillen.
 
Bovenaan