Als je huis net niet afbrandt

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Of ik even wil kijken naar een lamp die het niet meer doet.
Alles zwart verbrand ,ik denk dat is weer net goed gegaan .
Maar zoals altijd wil ik toch weten hoe dit nu kan gebeuren.
En mijn hart stopt voor een moment toen ik het volgende zag......
Voor iedereen neem een elektro installateur en geen znami...... zekering.gif
 

Ad Verschoor

Donateur
Ja Curious van bekenden moet jij het duidelijk niet hebben. Ik heb er een en die is ook nog elektro installateur en dat noemen ze dan gewoon mazzel.
 
ik kreeg wat vragen wat er nu eigenlijk het probleem was, het is dus een gemanipuleerde zekering.
De inhoud is doorverbonden met meerdere koperen draden,dit kun je aan de buitenkant zien.
Hierdoor is de zekering buiten werking.
Zie je dus draden uitsteken uit de zekering vervang deze dan.
(en bedenk wie je huis wil laten afbranden....)
 
curious,

Wees blij dat de lamp het begaf en dat je de zekeringen controleerde.
Ikzelf heb ook wel eens in het verleden een zekering doorverbonden met koperen draadjes als er een zekering stuk was. Dat gebeurde wel eens in de zoveel tijd en ik geen nieuwe had en dat was wel eens op zaterdag of zondag, en automatische stoppen waren vroeger veel te duur gezien ook de weinige inkomsten fl. 80.00 pw. (1968).
Maar maandagmorgen kocht ik of mijn vrouw dan gelijk nieuwe zekeringen en gooide de geprepareerde dan weg, die zaten er nóóit langer dan 1 a 2 dagen in.
Gelukkig doe ik dat reeds een tientallen jaren niet meer en we hebben voldoende automatische en losse zekeringen in voorraad voor het geval dat.....

Ook heb ik wel zekeringen doorverbonden met zilverpapier van de auto voor nood. Ik heb het dan over de stenen zekeringen (nood breekt wetten).

Het is op zichzelf wel een goede tip om zelf de zekeringen te controleren, daar heb je echt géén installateur voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan