Alcoholcontrole

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Dillen, ben je nou nog geweest of is er iemand uit jouw naam geweest, een advokaat ofzo of wacht je af wat er komen gaat.
 
In veel restaurants wordt alcohol in het dessert verwerkt. Als je dat nou niet in de gaten hebt, dan ben je dus zwaar de pineut. Toch?
 
Ik drink nooit alcohol in Tsjechie als ik nog moet rijden.
In de lekkerste restaurants gegeten, nou geen glas hoor.
Echt waar helemaal niets.
Nooit niet.
Nee.













Jeetje, mijn neus begint te groeien.
Een glaasje denk je dan.
Dan kan er niets gebeuren.
Toch wel.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
 
Ik ben zelf een fel tegenstander van alcohol in het verkeer. Het kan gewoon niet. Een glaasje bier bij het eten is nog tot daar aan toe, maar meer als een vind ik echt schandalig.

Maak je je er schuldig aan, dan verdien je gewoon een flinke straf.

Het onnozel geklets over welke grens in promille er waar toegestaan is, verraad je jezelf ook nog eens mee dat je een gebruiker bent die aan het verkeer deelneemt.

Ik heb zelf regelmatig vergaderingen, waarbij na afloop een glaasje bier wordt gedronken. Als ik de dag erna belangrijke besprekingen heb of vergaderingen, ga ik altijd met de auto naar de vergadering. Ik verplicht mezelf hiermee geen alcohol te drinken.

Wat is belangrijker, een glaasje bier/wijn drinken, of niet een kind omver rijden omdat je effe niet oplette ?

Als ik op het nieuws hoor dat er weer een aanrijding is geweest, waarbij alcohol in het spel zit, dan wordt ik echt pislink!

Zo'n vent of vrouw kan ik uren op meppen.

Absoluut geen verantwoording.

Mocht dit bij een van mijn kinderen gebeuren, dan mag de veroorzaker blij zijn als hij de rest van zijn leven nog kan genieten van een drankje via een rietje.

Zo dat is eruit !

:kwaad: :kwaad: :kwaad: :kwaad:

Geniet van Alcohol, maar nooit in het verkeer.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik wens je sukses dillen, ondanks dat ikzelf ben aangereden door een zwaar beschonken sujet, ik vergeef je dat ene biertje.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Macek, misschien hoort die vraag niet hier thuis hoor, maar hoe is dat afgelopen? Is er al een rechtzaak geweest en wat was de strafmaat? Kom je uit de kosten? groetjes, Maria
 
Het onnozel geklets over welke grens in promille er waar toegestaan is, verraad je jezelf ook nog eens mee dat je een gebruiker bent die aan het verkeer deelneemt.
Nu heb ik daarover ook "onnozel zitten kletsen", maar ik kan je verzekeren dat ik nooit drink als ik moet rijden. Zo onnozel ben ik dus ook weer niet.
 

Tabe

† In Memoriam
Ik ben ook een onnozele kletser of zoals een medeforumlid zegt ; een onnozele hazelaar.

Moeilijk, erg moeilijk. Persoonlijk houd ik het altijd bij 1 mali pivo of 1 glaasje wijn. MAAR DAT is in Tsjechie al verboden. Ik trek het mij aan. Wil het voorbeeld van mr Dillen niet volgen. Dus 0,0 in het vervolg.
Bedankt Dillen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Macek, misschien hoort die vraag niet hier thuis hoor, maar hoe is dat afgelopen? Is er al een rechtzaak geweest en wat was de strafmaat? Kom je uit de kosten? groetjes, Maria

Laatste bericht was dat ik bij de rechtbank moest komen op 29 november, ivm mijn operatie heb ik via mijn advocaten(1 Nederlandse en 1 Tsjech) laten weten dat ik verstek moest laten gaan. Wel heb ik bericht gehad dat de tegenpartij "wil schikken" dus ik wacht af, maar tot op heden nog geen kroon ontvangen en mijn onkosten, en van mijn baas, gaan gewoon door, ik ben benieuwt.
 
Ik zit nog veilig in Nederland.:lekker:
Nog geen bericht gehad van oom agent. :agent:

De juffrouw die de zaak behandeld spreekt geen woord over de grens.

We wachten af.
 

Freddy2005

† In Memoriam
De Tsjechische politie heeft een nieuw "record" opgetekend. Een jonge Duitser heeft tussen Jičín en Železnice een ongeval veroorzaakt met zijn BMW. De politie stelde een alcoholwaarde vast van 6,21 promile!!!

idnes
 
Ik heb de bekeuring binnen voor het autorijden na het drinken van een pilsje bij het eten (0.35 promille):
13.000 Kc (500 Euro) + 8 maanden rij ontzegging.
:cheers:
 
Bovenaan