Ahoj

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo iedereen,

Ik ben Wiske. Ik heb een Tsjechische vriendin en daarom wil ik wat meer te weten komen over Tsjechië en misschien ook wel wat van de taal proberen op te steken. Ik heb hier nog maar heel weinig rondgekeken (het forum toevallig ontdekt via Google toen ik info zocht over Tsjechië), maar daar zal vast vlug verandering in komen.
 
Hoi Wiske
Ik ben Koen uit België, een beetje Tsjechië-gek. 3x geweest al sinds 1996. ik Weet wel, niet echt veel. In die periode ook Tsjechische mensen leren kennen. Zodoende is het al de derde keer dat er Tsjechen op bezoek komen bij mij in België. Deze zomer een week in juli.
Normaal gezien ga ik terug naar ginder volgend jaar.
Andere te bezoeken plaatsen: Terezin, Karlovy Vary, Karlstejn, Konopiste, Plzen.....
Zo zie je maar: nog werk genoeg om Tsjechië te bezoeken te leren kennen.
Wat de taal betreft: AARTSMOEILIJK.
Allé vind ik toch........
 
Hallo Koen,
Mijn Tsjechische vriendin komt hier in augustus een week logeren. Zelf ben ik nog nooit in Tsjechie geweest maar waarschijnlijk zal dat ook wel gebeuren.

De kans bestaat trouwens dat jij en ik elkaar kennen. Ik ben afkomstig van Gits en woon nu in Hooglede.
 
Hoi Wiske
Ik ben eigenlijk van Heestert afkomstig, ben in Gits komen door mijn werk.
Misschien moeten we maar es afspreken hé ??
 
kijk eens onder men nickname
laugh.gif
.... vanuit de koningin der badsteden...of anders genoemd de 'stad aan zee':OOSTENDE natuurlijk
 
ceska-bláznivá schreef:
Hoi Wiske
Ik ben eigenlijk van Heestert afkomstig, ben in Gits komen door mijn werk.
Misschien moeten we maar es afspreken hé ??

Waar werk je dan in Gits als ik vragen mag ?
 
Ik werk in Mariasteen....
Zeg, wanneer komt jouw vriendin op bezoek... Waar woont ze trouwens in Tsjechië ???
Mijn vrienden uit Tsjechië waren hier van 21/07 tem 25/07. Maar geestig dat dat was met hen hier in huis en op baan natuurlijk.....
Zou wel eens willen afspreken met jou.....
Laat iets weten......
 
Ze komt van 8 augustus voor een week. Het is erg spannend want ik heb haar nog nooit in het echt gezien.

Ha, Mariasteen, ken ik natuurlijk.
Ja, misschien kunnen we wel eens afspreken.
 
Wiske ?? Is da uw echte naam. Waar woon je juist in Hooglede ?
Ik kom met plezier eens af hoor. Misschien tijdens het verblijf van jouw Tsjechische vriendin ????
 
Nee, wiske is niet mijn echte naam.

En weet je wat, ik stel het mijn vriendin voor als ze hier is. We zien dan wel.
 
Bovenaan