Ahoj Nizozemsko

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, ik wil me ook even voorstellen, Mijn naam is Jan, gebruikersnaam is Jellinek naar een alleraardigste bierbrouwer die ik in de buurt van Brno in zijn brouwerij (in een rijtjeshuis) heb ontmoet.

Begin jaren negentig is een Amerikaanse vriend van me in Tsjechië gaan wonen en werken, als leraar Engels. Hij heeft daar in Brno een vriendin ontmoet met wie hij nog altijd samenwoont in een buitenwijk van Brno, bij het stuwmeer. Vanaf die tijd heb ik ze vaak opgezocht, eerst vaak alleen, later met mijn gezin.
Ik vond de sfeer in het land, zeker begin jaren '90 heel bijzonder, en denk daar met weemoed aan terug. Het is onvoorstelbaar hoe het land zich heeft ontwikkeld in de jaren. We komen er nog altijd graag, om 's avonds met onze vrienden aan het meer een Pivo te drinken, of met andere vrienden daar te praten.

Ik hoop op het forum nog veel tips op te doen, en zal mijn ervaringen zeker met jullie delen.
 
Welkom Jan, veel plezier op dit forum.
Bij Jellinek moet ik niet aan een bierbrouwer maar aan een ontwenningskliniek denken, maar dit terzijde.

De kans is wel groot dat je aan dit forum verslaafd raakt en ja, mischien moet je dan nog eens naar de Jellinek-klinek!
 
Bovenaan