Ahoj, Ikke ben het!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor de eerste keer naar Tsjechië!

:begroeten:Zo, daar is Ikke dan!
Net nieuw op het Tsjechische Forum en ik dacht gelijk maar even wat krabbelen.
Nou zoals de bovenstaande titel al doet vermoeden ga ik dit jaar, in augustus, voor de eerste keer naar Tsjechie!
En ik moet zeggen, best spannend hoor!

Na manneke Pis in Brussel, stokbrood kruimelen in Frankrijk, ananassen happen in de Dominicaanse Republiek en de glazen Sangria op Tenerife gaat dit jaar het roer ( lees stuur ) om!
Voor de eerste keer, met de auto, 8 dagen naar Noord Bohemen samen met mijn man.
Dat is toch wel ff anders hoor, ik bedoel we zijn de taal niet machtig ( dat gaat leuk worden met het bestellen van eten bedenk ik me net ) qua valuta zijn we leken en ga zo nog maar even door.
Maar we denken maar zo: Hoofd omhoog, neus in de wind en gaan voor het avontuur!

We zijn op internet al een beetje aan het rond snuffelen wat we zoal kunnen gaan doen en zien in Tsjechie, en op dit Forum ook al vele leuke dingen gelezen.
1 conclusie hebben we al getrokken, vervelen hoeven we ons niet.

Nou totdat het zover is dat we ons koffertje kunnen gaan pakken hoop ik nog vele uurtjes hier op het Forum door te brengen.
Dus zou zeggen, tot ziens, Nashledanou!

:kiekeboe: Ikke!
 
Hallo ikke.
Ik wens je een mooie tijd in Tsjechie...
ik denk dat het niet je laatste vakantie word want voor je het weet ben je verslaaft
Het is er zo mooi je verveel je er niet .
ik lees wel wat je er van vond.

groetjes Cobie
 
Hi Loura

Nou het is al bekend hoor waar we gaan verblijven
Nu zullen de echte Tsjechie-Gangers wel vreselijk moeten lachen want zo ver gaan we Tsjechie nog niet in.
We vallen eigenlijk meer over de grens bij Duitsland
We gaan naar Usti Nad Labem!
Maar we zijn natuurlijk in bezit van onze eigen auto dus ik ben bang dat ons karretje heel wat kilometers gaat maken daar!

En Cobie, ik hoop dat je helemaal gelijk krijgt!
Als we inderdaad op internet en in onze reisgids kijken dan zijn we nu al verbaasd over de prachtige natuur en monumenten die we zien, dus als ik eerlijk ben, die verslaving maakt enige kans van slagen.

Groetjes
Ikke
 
Hallo Ikke,

Welkom op het forum. Tsjechië is een goede keus. De natuur, de vriendelijke mensen, rust en ruimte zullen je aanspreken. En zoals al gezegd, zal het wel niet bij de laatste keer blijven. Vergeet ook Praag niet aan te doen. Het is zo mooi.

Veel plezier in Tsjechië en op het forum.

Esther
 
Hi Ruud en Esther

Echt het gaat allemaal al zo kriebelen als ik jullie zo enthousiast hoor vertellen over Tsjechie!
Hopelijk kunnen we Praag ook bezoeken, hoorde wel dat het lastig is om met je auto daar te kunnen parkeren.....
 
Hallo Ikke, welkom op het forum. Jullie spanning herken ik nog wel van onze eerste keer, heel lang geleden. Jullie zullen beslist genieten van het mooie Tsjechië. En ik denk dat dit beslist de eerste van meer vakanties in dit veelzijdige land zal worden.
 
Ahoj Rojo!

O mijn Tsjechisch gaat al behoorlijk vooruit al zeg ik het zelf ( met behulp van mijn aangeschafte woordenboek Hi Hi )
Zo te horen zijn jullie al meerder keren op bezoek geweest in Tsjechie?

Is trouwens het openbaar vervoer een beetje te doen met een rolstoel?
Lange afstanden lopen is voor mij nogal lastig dus ben voor deze afstanden afhankelijk van de rolstoel

Heb zo ff door gesnuffeld op het forum ...
en dan denk ik .......
Hoe ga ik die Tsjechishce menukaarten ontcijferen ?????
 
Ik heb geen eigen huis
en ook geen dikke BMW
maar wel een lief gezin
en daar ben ik tevreden mee.

Ik ben niet zo heel gezond
maar hang met humor in elkaar
heb ook voor ieder mens
altijd een praatje klaar

Ik heb ook geen vijanden
en vrienden nooit genoeg
drink liever thuis een spa-tje
en soms een pilsje in de kroeg

Ik ben ook niet rijk of welgesteld
sta bij de bank geregeld rood
ik laat altijd mijn hartje spreken
hou me voor de mensen nooit echt groot

Ik ben gewoon tevreden
met hoe mijn leven is
niets is eigenlijk een nadeel
omdat ik gewoon.... niks mis!!

Tja, dat is Ikke! :begroeten:

En daarnaast.....
Dit jaar voor het eerst op vakantie naar Tsjechie! :yess:
 
Ik ben ook niet rijk of welgesteld
sta bij de bank geregeld rood


Volgens mij ben je heeeeeeeeel rijk.
En welgesteld............ de bank en jij hebben heeeeel veel geld
alleen de verdeling is niet eerlijk.

En daarnaast.....
Dit jaar voor het eerst op vakantie naar Tsjechie! :yess:[/quote]

Ik wens je een hele fijne vakantie in prachtig Tsjechie.

Malmug
 

char

† In Memoriam
Eeuh?... er stonden toch nog wat meer berichten hier??...

Ik wilde net de gevaren-driehoek aanklikken,.... maar iemand was dus een klein beetje eerder.


Char.
 
Over "rolstoel-vriendelijkheid" kan ik eigenlijk weinig zeggen. Misschien weten andere forummers daar wat over te melden. Ik dacht wel dat er liften zijn bij de Praagse Metrostations.
War betreft de menukaarten, die zijn er ook vaak in het Duits of Engels. Dus gewoon lekker gaan eten.:top:
 
Dobry Rano Rojo & Pelhrimov!

Kijk, dat stelt een mens gerust dat de menukaarten ook meestal in het duits en engels zijn :top:
Ik was al bang dat het dineren zou worden met het woordenboek in de hand :bloos2:

Jeanne hartstikke bedankt voor de menukaart met nederlandse vertaling,
die laat ik even uit de Printer rollen!
Wow zeg wat zijn jullie hier op het Forum allemaal vreselijk behulpzaam!
 
Hallo Malmug en Char

Je hebt helemaal gelijk hoor Malmug, de verdeling is niet eerlijk !
Maar och, ik denk dan maar:
Je benen moeten wel heel erg sterk zijn om overmatige weelde te kunnen dragen toch?

En Char? Meerdere berichten? Gevarendriehoek?
Pomoc! Ik snap het niet ? Komt vast omdat ik hier net nieuw ben of het is me haarkleur ?
 
Als je nu in je bericht onder je naam kijkt zie 2 groen knipperende monitoortjes (dit betekend dat je on-line bent) en een gevaren driehoek. Die kun je aanklikken als je vind dat de heren moderatoren moeten in grijpen ivm de berichten die niet kunnen (zie de regelementen). Maar ja als je dubbel ziet..............
 
Bovenaan