Adviezen en ideeën voor kamperen gevraagd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

We willen graag naar Tsjechië op vakantie, samen met onze dochters van 15 en 12 jaar. Onze oudste dochter is er geweest (Praag) en heeft ons enthousiast gemaakt. Omdat ik nu opzoek ben naar leuke campings in Tsjechië ben ik lid geworden van deze site, ook omdat het een leuke site is.

- Is het verstandig om vooraf te reserveren??
- Moet je wel drie weken op dezelfde camping blijven of moet je meerdere
gaan bezoeken?? Is er genoeg in de omgeving te bezichtigen enz.
- Welk gebied(en) is/zijn het mooist?? We houden van gebergtes.

We zijn landen als Noorwegen, Frankrijk en Italië gewend.
Graag jullie mening en adviezen.

Alvast bedankt.
 
Hoi en welkom

1. Vooraf reserveren? Heb ik nog nooit gedaan in 16 jaar
2. Hangt van jezelf af. Als je het zat bent kun je verkassen. Doen wij altijd wel
3. Alle gebieden in Tsjechie zijn mooi. Vooral het reuzengebergte:lmfao:
 

char

† In Memoriam
Vooraf boeken, en betalen: Niet doen. Er is overal nog plaats genoeg. Tenzij jullie een camping willen, zoals in Frankrijk, Spanje of Italie. Voor honderden euro's meer. Trek lekker het land in. Om de 500 meter kom je een Nederlander tegen!!! Even kletsen, en je hebt zo weer een goede camping! Dit Forum, kan de basis zijn voor jullie volgende Supervakantie!!
Carlo.
 
Als je naar campings gaat waar veel Nederlanders heen gaan, kan het gebeuren dat ze vol zijn in het hoogseizoen. Dan zou ik reserveren. Maar als je met kleinere campings, met misschien wat minder spectaculaire voorzieningen tevreden bent, kun je zeker op de bonnefooi gaan.
Als je drie weken gaat, zou ik zeker één of twee keer verkassen. Dan zie je meteen wat meer van het land.
Het Reuzengebergte is prachtig. En ik zou als je voor het eerst in Tsjechië bent zeker een paar dagen bij Praag gaan staan. Als je een camping neemt aan de rand van de stad kan je zo met openbaar vervoer naar het centrum. (hier is reserveren, of een paar dagen van te voren bellen wel zinvol) Een eenvoudige camping in een boomgaard in zuid-Praag is camping Prager. Vriendelijke en zeer behulpzame eigenaars.
Gebruik verder de zoekfunktie van dit forum. Daar is veel te vinden.
 
Kamperen

Klopt hoor, in de vijf jaar dat wij hebben gekampeerd in Tsjechië hebben we nooit vooraf gereserveerd. Altijd plaats.
Je hebt een hele leuke camping in het dorp Mala Skala. Het reuzengebergte is geweldig, leuke dorpjes en steden en prachtige natuur (Boheems paradijs).
 
ThanQ

Hee, allemaal ontzettend bedankt. Ik ga zeker nog heel wat snuffelen op deze site.
Tips zijn altijd welkom. Zowel omgeving als leuke campings.
We willen wel graag enige luxe op een camping.
Een camping winkel (hoeft niet groot te zijn, wat verse broodjes en melk is al goed), schoon sanitair, zwembad en misschien nog een afhaal kiosk, dan zijn wij al tevreden.
Natuurlijk moeten onze dochters zich niet vervelen op de camping. Hebben zij het fijn dan hebben wij een heerlijke vakantie.

groetjes,
Renske
 
Broodjes zijn er bijna op iedere redelijke camping te krijgen, reserveren kun je doen, maar hoeft niet. Als je vroeg in het seizoen bent is er altijd wel ruimte, vooral als je de "1e aan de beurt bent" met de Nederklandse vakanties.
Wij trekken graag altijd een beetje rond, dus staan eigenlijk nooit 3 weken op een camping. Komt wel eens voor als de kids echt niet weg willen.

Succes
 
Het Reuzengebergte (tegen Polen aan) is ontzettend mooi. Daar heb je de hoogste berg de Sneska, robbelbanen, dierentuin Dvur Kralove met safari park, rotsen, groot meer met daaraan vele campings (Nachod), Kastelen in Nachod en Opocno, prachtig plein in Nove Mesto, leuke winkels en veel in Hradec Kralove, in Jaromer kun je nog onder de grond in een oude Russische legerbasis. Een hele grote bunker in de grond vlakbij Nachod. Ik kan wel door blijven gaan, maar we wonen vlakbij elkaar, vraag gerust.
Over campings kan ik je niet veel vertellen, wij gaan altijd in een huisje. Die zijn spotgoedkoop voor 2 personen 1 week, maar € 150,-. Wij huren de huizen altijd via een kennis van ons in Tsjechië (hij is zelf een Tsjech). Misschien ook een leuk idee.
 
jan die camping mala skala kan ik niets over vinden wel camping ostrov.help me effe.gr.john

Sorry, :bloos2: je vraag is me even ontgaan, maar hij is inmiddels beantwoord, zie ik. Volgens mij voldoet deze camping in Mala Skala wel aan je vraag. De camping ligt midden in het dorp, je kunt er zwemmen, er is een campingwinkel. Mala Skala is een leuk dorp met alle voorzieningen. Verder kun je er prachtige wandelingen maken en met de auto kun je het reuzengebergte verder verkennen. Even gekeken via Google: het is inderdaad camping Ostrov.
 
Bovenaan