Advies voor regelen nalatenschap

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumleden,

Wij hebben advies nodig over hoe wij het beste onze nalatenschap kunnen regelen. Onze situatie is als volgt;

Wij wonen samen in Nederland, zijn niet getrouwd, hebben geen samenlevingscontract, ik ben Nederlander en mijn vriendin is Tsjechische met alleen een Tsjechisch paspoort.
Samen bezitten wij een huisje in Tsjechië en vinden het belangrijk dat als één van ons overlijdt, de helft van de overleden partner naar de overgebleven partner gaat.

Nu is mijn vraag; is dit bij een samenlevingscontract, of trouwen in Nederland meteen geregeld? Of hoe moet zoiets geregeld worden?

Bij voorbaat dank,

Wesley en Lucka

Pelhřimov

Donateur
Het lijkt me dat zoiets zeker goed geregeld moet worden voordat er iets met jullie zou gebeuren.
Vaak kan je een "vrijblijvend gesprek" aanvragen bij een notaris.

Succes.

Laatst bewerkt:
Een goed advies. Ook ik heb dat nog niet goed geregeld. Wel vaak over gehad maar binnenkort maar eens de daad bij het woord zetten en de notaris in Tsjechië opzoeken. Want het is erg belangrijk maar je denkt er minder bij na als je gezond bent.

Bedenk wel dat nalatenschap in nl compleet anders is dan in cz.
ENNN dat de cz kant het absoluut wettelijk niet interesseert, wat je in nl op papier zet.
Ook bij trouwen gaat het niet over naar de partner hier.
Neem een cz advokaat (hoor veel goeds over hartmanova hier op het forum)
Bezuinig niet op dit soort dingen, ik heb vele ongemakkelijke verrassingen gezien hier.

Bovenaan