Adrspach

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Toen wij er enkele jaren geleden waren werden we overvallen door een forse regen- en onweersbui. We waren toen net met de trap naar boven geklommen en moesten maken dat we weer beneden kwamen en bij de auto.
Al met al was de wandeling niet zo erg zwaar en is het echt de moeite waard om te bezoeken. Bij goed weer heb je alle tijd van de wereld om rond te wandelen (er zijn diverse routes dus ook daaruit is nog te kiezen). Alleen bij het naar boven gaan moet je geen hoogtevrees hebben en niet angstig zijn als er bijvoorbeeld kleine kinderen bij zijn (was een kennis van ons dus wel en die heeft het nog steeds over het 'gevaar').
Kijk ook maar eens op

http://www.skalyadrspach.cz/turistika.php?str=t_moznosti

Helaas is op deze site niet alles vertaald maar je treft er wel veel foto's / kaarten e.d. aan.
 
Ine, hoi
Wij waren 2 jaar geleden in Addrspach, onze kinderen waren toen 4 1/2 en net 7, we hebben toen geen grote wandeling gemaakt maar een wandeling om het meer ik denk ongeveer 5 kilometer, maar we hebben er geloof ik een halve dag over gedaan, wat een rust , wat een geweldige natuur, wat een pracht, dit is tot nu toe het mooiste wat ik ooit gezien heb in Tsjechie. Als de kinderen wat groter zijn dan ga ik wat langere wandelingen maken die zijn er ook verschillende routes.
Aanstaande vrijdag gaan we weer naar Tsjechie voor 3 weken met de caravan, en Addrspach daar gaan we zeker weer heen en dit keer wordt het wel een dag denk ik, want de kinderen willen nu ook varen op het meer. Vergeet vooral geen fototoestel, en als je hebt je videocamera mee te nemen, want anders geloven ze het thuis niet.
yeah.gif
smiley20.gif
yeah.gif
 
Brenda,
Ik sluit me volledig aan bij jouw mening over Ardspach.
Ik was er midden in de winter, ikweet niet wanneer jij daar was, maar ook in de winter is het werkelijk prachtig.
Ik wist niet wat is zag zo ontzettend mooi.
Het is wondere wereld op zich.
En inderdaad camera mee en alles vastleggen, wat niemand die het gelooft.
 
Hallo Allemaal,
Na de reacties zullen we inderdaad Adrspach bezoeke (met boottocht). Enkele jaren geleden hebben we de rotsstad bij Jicin bezocht en vonden dat al mooi.
Zondag vertrekken we naar Vrchlabi
Groetjes Ine
 
hallo.
als je bij de splitsing komt om de keuze te maken om de boottocht op het meer komt (bij de waterval)kun je dezelfde weg terug wandelen of de iets langere route nemen links naar boven ,deze is erg zwaar maar wel het allermooiste stuk van de adrspach,met bruggetjes, trappetjes, en smalle kloofjes.
zoiezo een dagnaar de adrspach is een aanrader
groetjes
 
Hallo ,
Wij zijn altijd in Lanov bij vrchlabi, en zijn met de auto naar Trutnov gereden vandaaruit met de trein naar adrspach is maar een stukje en het is de moeite waard om eens met de trein te gaan.Maar kijk uit met wandelen vorig jaar zijn de mannen bij ons waarschijnlijk ergens fout gegaan op het wandelpad en hebben er lang over gedaan om weer in de bewoonde wereld te komen. groetjes Els van den Heuvel
 
Twee jaar geleden zijn wij in Prachovsky Skaly geweest in de buurt van Jicin. Is Adrspach vergelijkbaar?
Zijn honden er toegelaten?
Is het te doen met honden?
Volgend voorjaar gaan wij in de buurt van Adrspach verblijven en ik zou dus graag wat meer info willen.
Bedankt
Chantal
 
is zeker te vergelijken.honden zijn toegelaten maar ze moeten wel een goede conditie hebben want er zijn heel wat te trappen te beklimmen.maar goed te doen.een paar jaar geleden hebben wij dat met drie families en 5 honden gedaan.de honden moeten niet bang zijn een trap te beklimmen.maar misschien dat je dan een alternatieve route kunt lopen.het is daar erg mooi.
 
In Adrspach zijn de trappen veelal van bekisting met zand en enkel metalen trapjes. In de Prachovske Skaly zijn ze natuurlijker uit rotsen gehakt, veel mooier, maar gladder als het geregend heeft. Gevaarlijk kan ik het niet vinden.
Wij hebben beiden twee keer gelopen met onze vier kinderen zonder problemen. De jongste was toen 3 jaar. (Alleen deze mama die regelmatig stond te puffen bij het stijgen) In Slowakije heb je ook het slowaaks paradijs ook heel erg mooi, met allerlei houttrappen, roosters in bergwanden waar je over heen moet (wie test die hekjes?)met kettingen om aan vast te houden en soms ladders om langs een waterval te komen. Echt avontuurlijk ipv een "plat" boswandelingtje hier in Nederland.
 
Ook wij zijn vorig jaar naar Adrspach geweest. Hebben ons enorm verbaast over wat we allemaal daar zagen, maar vonden het geweldig. Onze dochter van 4 heeft de hele middag meegelopen(ca 4 uurtjes) en we hebben bijna alles gezien. De boottocht was grappig, maar viel ons een beetje tegen. We hebben de grote route gelopen. Het was een heel eind, maar echt de moeite waard. Vooral de waterval zorgde voor veel pret....
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ben diverse malen naar Adrspach geweest, ook met de hond, geen enkel probleem. Er zijn diverse wandelroutes, om het meertje heen is bv. minder klauteren.Vanuit Vrchlabi licht Adrspach richting Trutnov en voorbij Trutnov richting Nachod, is goed aangegeven door borden. Het is inderdaad schitterend ook voor kinderen (kruip door sluip door )
vr. gr. Macek
 
hoi,ik las over het Ardspach,wel als e groene route looopt,die is heel mooi,maar vry zwaar..maar gigantiche mooie uitzichten!!kun je beter de kinderen maar wat groter hebben..veel trappetjes...maar zeer beslist de moeite waard.!!!en wacht damn wel op mooi weer,anders mis je veel van de uitzichten ..is weer jammer..
gr,Hetty
 
ja hoor er is gewoon toegang tot het park in december.
Wij wandelen daar ieder jaar als we daar in de buurt op wintersport zijn rond kerst en/of nieuwjaar.
Zeker de moeite waard, voor al met sneeuw. Wij gaan volgend jaar zomer het park voor het eerst zonder sneeuw bewonderen.
Hoop dat dat ook zo mooi is.
 
Ook dan is het beslit de moeite waard. Maar ga niet als het erg heet is, want dan heb je na je tocht wel flink wat pivo's nodig om de vochtbalans weer op peil te krijgen !!:proost:
 
Wij zijn zowel in de zomer als in de winter geweest.
Het heeft op ons een geweldige indruk gemaakt in de winter.
Wij waren er alleen met ons gezin en kwamen later nog een fotograaf tegen.
 
Bovenaan