Adrspach

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

als je de standaart toeristen route neemt valt het wel mee maar het is mooi om naar de andere plaats te gaan geloof dat he tteplice heet dan moet je eerst tussen die rotsen door klimmen met trappetjes
parkeer je auto in teplice en ga met de trein naar adrspache en dan lopen weer naar je auto toe.

Gieneke schreef:
Leuk hoor die verhalen over Ardspach en ik wil er ook eens heel graag gaan kijken maar waar ligt dat nu precies in Tsjechie?
het ligt boven in bij het reuzengebergte in de buurt en best wel vlakbij polen. maar je moet maar op de kaart kijken het is de moeite waard.
 

Marcel

Moderator
in de zomermaanden wil het nog wel eens redelijk druk zijn met autobussen vol schoolkinderen. maar in de winter is het heerlijk rustig, als je er langs rijdt, lijkt het wel of alles gesloten is. geen pivootjes dan dus? :snik:
maar steek de weg over en er zijn hotelletjes en andere eet- en drinkgelegenheden die nog wel open zijn.
elke keer als we in tsjechie zijn, maken we daar een wandeling, het is 1 van de mooiste plekken die we kennen (tot nu toe). :)
 
Adrspach en Teplice

Hallo,;)

Als je toch in de buurt van Adrspach bent ga dan ook even langs de rotspartijen van Teplice nad Metuji die een 5 km verder zijn.
Het is eerst een stuk lopen door een bos maar verder is het fantastisch.
De wandeling is ook wat verder (+- 7Km)
 
Wij zijn twee jaar geleden geweest in de zomer. Het was er prachtig. En waar we vooral om moesten lachen was de boottocht. Het is eerst een hele klim- en daalpartij, voordat je bij de aanlegsteiger bent. Dan is het even wachten op de boot, en kun je instappen.
De gids vertelt waarschijnlijk een heel prachtig verhaal, maar helaas alleen in het Tsjechisch, zodat je er niets van verstaat. Maar de reacties van de mensen op de boot geven aan dat het heel grappig is allemaal.
We hebben één ding wel kunnen verstaan. In het midden van het meer ligt een eilandje, met daarop een heel klein huisje. En in dat huisje schijnt nu Bin Laden te wonen. Trouwens, dat verhaal vertelt de gids geloof ik al enkele jaren, want onze buren zijn een jaar eerder geweest, en toen was het ook Bin Laden voor en Bin Laden tegen.

Oh, en bij het woord "meer" moet je je niet teveel voorstellen. Het is niet groter dan een voetbalveld (misschien nog wel kleiner), maar door de bochten en prachtige rotspartijen vergeet je dat snel.
 
wij zijn er een paar jaar geleden geweest. het boottochtje begint goed, er staan drie krijsjes op de muur. meer mensen zijn er niet verdronken. deze verdronken kom je tegen op je tocht, een (houten) arm, een (houten) hoofd, en nog iets wat op iemand lijkt die is verzopen. hij verteld inderdaad een schitterend verhaal. wijst verschillende punten aan ennoemt dan grote havensteden op. bin laden woonde er toen nog niet. het was wel de moeite waard.
en de wandeling maak je zo lang als je zelf wilt. wij zijn na het boottochtje teruggegaan. ik kanniet zo goed klimmen en onze zoon had zijn arm gebroken, en nog maar net gips

groetjes mima
 
carmarnkp schreef:
dat hele gebied hoort eigenlijk bij Adrspach.
je kan ook met een trein(tje) van/naar teplice <> adrspach
het treintje is heel goedkoop ik geloof dat je voor ongeveer 1 euro met 4 personen kan gaan maar weet ik niet meer zeker als je van adrspach naar teplice rijd kom je langs een lekker restaurantje want daar ging ik eten het is egt de moeite waard.
 
ik heb een vraagje: wij zijn in de meivakantie in adrspach geweest en hebben ons uiteraard vergaapt aan de rotsen.
nu zagen wij op een aantal rotsen namen staan ( ik bedoel geen grafitti)het schrift leek vrij ouderwets,wij vragen ons nu af waar dit voor dient.
we hebben al op internet gezocht en in de boeken maar helaas,nu proberen we het dus hier.
wie kan ons een verklaring geven?:?:
 
Vrige week zijn wij weer een paar dagen wezen kijken hoe het met de verbouwing in ons huis in Chvalec ging. Zondags hadden we nog een paar uur vrij en hebben toen de blauwe routes door de Teplicke Skaly gelopen. In een woord een prachtige route! Wij waren eigenlijk als zovelen altijd gericht op de routes door de rotsen van Adrspach, maar deze route van vorige week was perfect. Trouwens heel wat minder trappetjes enzo. Maar volgens mij zijn de rotsen hier nog hoger. Een lange trap is er wel. Hij ligt langs de route. 300 treden om bovenop de rots te komen waar je een fenomenaal uitzicht over het gehele gebied hebt. Wel even zweten dus, maar het was het zeker waard.

Groetjes,
Irene
 
Klaverik schreef:
Zondags hadden we nog een paar uur vrij en hebben toen de blauwe routes door de Teplicke Skaly gelopen. In een woord een prachtige route! ..... Trouwens heel wat minder trappetjes enzo. ..... Een lange trap is er wel. Hij ligt langs de route. 300 treden om bovenop de rots te komen waar je een fenomenaal uitzicht over het gehele gebied hebt.
die trap is erg cool ik ben er ook geweest en vond dat het mooiste van de wandeltocht
 

Freddy2005

† In Memoriam
De wandeling kan nogal stofferig zijn en zand is er zoal voldoende. Vandaar bestaat ook de mogelijkheid om er een douche te nemen aldus de web site.

Toilette und Dusche
geöffnet V. - X. Monat
Mo - So 8.00 - 18.00 Uhr

Toilette5,- Kč
Dusche Frauen+ 20,- Kč
Dusche Männer+ 10,- Kč
 
Lijkt me heel leuk om daarheen te gaan... maar dat zit er waarschijnlijk niet in. we gaan misschien nog wel naar tsjechie deze vakantie maar de rest van het gezin wil niet te ver, dus waarschijnlijk tot ergens vlak over de grens...
Weet iemand eigenlijk hoe lang het rijden is? (wij hebben wel een oud busje dus die gaat niet zo hard als een moderne auto...)
 
Bovenaan