Activiteiten in/rondom Liberec voor scoutinggroep?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij gaan met onze scoutinggroep van 25 jongeren met de leeftijd van 15-16 jaar naar Liberec. Nou was mijn vraag of jullie nog tips of suggesties hebben voor leuke bezienswaardigheden en of activiteiten in die regio?

bvd
rico
 
Indrukwekkend gebouwtje op de Jested..
Ook te zien via de hierboven genoemde link.
OK eigenlijk niet heel veel te doen, maar een leuk uitzicht heb je zeker!

En misschien moet ik het geocaching ook maar eens proberen daar. Weer eens een nieuwe setting!
 

Ad Verschoor

Donateur
Ook voor mij is de omgeving Liberec onbekend, doch hoop in mei nader kennis te maken met deze omgeving. Plekken die ik op mijn zoektocht ook via dit forum ben tegengekomen zijn de Dolomietgrotten van Bozkov,
de trein van Tanfeld naar Harachov en een tocht door het Boheems Paradijs, waarvan we de laatste kennen en nu nog meer hopen te zien.
Wij verblijven enige tijd in Zelezny Brod en hopen daarom op veel reacties op de vraag van scouting.

Rico,
Je gaat met jongeren op pad van 15 en 16 jaar en dan staat Tsjechie bol van de overlevingscentra. Zo heb je mogelijkheden bij Mala Skala (even boven Turnov) met klimmen en abseilen, een mountainbike tour of een kanotocht, die bijna vergelijkbaar is met een wildwaterbaan (om keien, onder takken, door zeer helder water en met mooie vergezichten.
Via http://www.actief-in-tsjechie.nl/index.php vind je diverse links.
Veel plezier met je reis voorbereidingen en straks met de jongeren.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kabelbaan naar Ještěd uit bedrijf voor onderhoud

De kabelbaan naar de Ještěd wordt vanaf morgen wegens onderhoudswerken uit bedrijf genomen. Op vrijdag 23 april komt ze terug in dienst. De jaarlijkse onderhoudswerken vallen zo tussen winter- en zomerseizoen in.

radio.cz
 
Bovenaan