Activiteiten in & rondom Janske Lazne?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

activiteiten Janské Lazne

Raymond,

Hoelang gaan jullie, wat willen jullie allemaal doen?
Wandelen, kastelen, natuur, ....?
Enkele jaren geleden heb ik niet ver daar vandaan verbleven gedurende een 10 tal dagen.
laat maar iets weten wat jullie allemaal willen en kunnen doen.

groetjes Karel
 
Hi Karel,

Wij gaan naar Spindleruv Mlyn, dat is vlakbij Janské Lazne. We willen veel bezichtigen en natuurlijk ook veel wandelen. Tochten van 1 tot ca 20 km per dag. Eigenlijk is alles welkom. Natuur, kastelen, mooie uitzichten, etc. en allemaal het liefst in combinatie met een wandeling. Maar mooie bezoeken met auto inclusief mooie routes mag ook. Alvast bedankt.
Groetjes Margreet & Wim
 
Raymond,

Hoelang gaan jullie, wat willen jullie allemaal doen?
Wandelen, kastelen, natuur, ....?
Enkele jaren geleden heb ik niet ver daar vandaan verbleven gedurende een 10 tal dagen.
laat maar iets weten wat jullie allemaal willen en kunnen doen.

groetjes Karel

Karel,

We gaan 14 dagen, en willen eigenlijk een beetje evenwichtig programma. Wandelen zeker, maar geen te zware bergtochten, kastelen,, eventueel mooie stadjes.

We staan een beetje voor alles open

Raymond
 
activiteiten Janské Lazne

Raymond, Wim, Margreet,

Ik ga hier een kleine opsomming geven van al het mooie wat wij destijds gedaan hebben.
Aan u om eruit te halen wat voor jullie het interessantst is, en naargelang het aantal kilometers dewelke jullie willen afleggen voor zo'n activiteit.
Wij verbleven toen in Hotel Bily Horec in Harrachov.

Eerste sugestie is dan ook een bezoek aan Harrachov met zijn skischansen met kabelbaan naar de berg Certova hora , de glasblazerij, een prachtige wandeling naar de mumlava waterval en het bergbouwmuseum en niet te vergeten de talloze prima restaurantjes waardoor jullie er hier een dagbezoek van kunnen maken.
2e een bezoek aan de stad Liberec is zeker ook de moeite waard evntueel in combinatie met Jested Ridge en zijn atypische uitkijtoren.
3e een bezoek aan kasteel Frydlant mag zeker niet ontbreken en misschien na het bezoek 75 meter verder middagmaal nuttigen in kasteel restaurant Kaplanka ( als het nog zo heet).
in de namiddag zijn er prachtige wandelingen te maken met mooie uitzichten.
 
vervolg activiteiten

5e de dolomieten grotten van Bozkov zijn ook meer dan de moeite waard misschien in combinatie met het prachtig gerestaureerde kasteel van Sychrov.

6e wat ook prachtig het beschermede nationale natuurgebied Teplicko - Adrspasské skaly of Broumovsky steny, deze zandsteen rotsformaties met zijn talrijke wandelingen zullen u zeker bekoren.

Mocht u kiezen voor Broumovsky steny ( waar u ook kan eten in het restaurantje aldaar) dan kan u tegelijk een bezoek brengen aan het klooster van Broumov en aan de oudste nog in gebruik zijnde 13-14e eeuwse houten kerk " Panna Marie".

8e De stad Hradec Kralové zou ik ook zeker niet links laten liggen.
De hoofdstad van de Tsjechische regio " kralovéhradecky kraj" is een van de oudste steden van de streek maar heeft ook een belangrijke rol voor de moderne cultuur.
U kunt er uren en uren genieten in zowel het oude stadsgedeelte met zijn prachtige monumenten of gaan kuieren in het nieuwere gedeelte met talloze winkeltjes, restaurantjes ( restaurant Atlanta is zeker de moeite waard) en café's.
 
vervolg activiteiten

Verder kan ik een bezoek aan het trein museum van Jaromer, de ondergrondse gangen van de vestingstad Josefov, de stad Nachod en zijn prachtige kasteel en zijn brouwerij, en de stad Police nad Metuji met zijn " Merkur museum" of de bunkerroute in Dobrosov en de houten uitkijktoren Jiraskova chata na Dobrosoveu Nachoda aanbevelen.

Tevens is een bezoekje aan Spindleruv Mlyn en de wandelwegen rond de berg Pec pod Snezkou ook een aanrader.

Zo Raymond, Wim & Margreet keuze genoeg, aan jullie om er daar een onvergetelijke reis van te maken.

Succes!!

groetjes Karel
 
5e de dolomieten grotten van Bozkov zijn ook meer dan de moeite waard misschien in combinatie met het prachtig gerestaureerde kasteel van Sychrov.

6e wat ook prachtig het beschermede nationale natuurgebied Teplicko - Adrspasské skaly of Broumovsky steny, deze zandsteen rotsformaties met zijn talrijke wandelingen zullen u zeker bekoren.

Mocht u kiezen voor Broumovsky steny ( waar u ook kan eten in het restaurantje aldaar) dan kan u tegelijk een bezoek brengen aan het klooster van Broumov en aan de oudste nog in gebruik zijnde 13-14e eeuwse houten kerk " Panna Marie".

8e De stad Hradec Kralové zou ik ook zeker niet links laten liggen.
De hoofdstad van de Tsjechische regio " kralovéhradecky kraj" is een van de oudste steden van de streek maar heeft ook een belangrijke rol voor de moderne cultuur.
U kunt er uren en uren genieten in zowel het oude stadsgedeelte met zijn prachtige monumenten of gaan kuieren in het nieuwere gedeelte met talloze winkeltjes, restaurantjes ( restaurant Atlanta is zeker de moeite waard) en café's.



Alvast hartelijk bedankt. Hier kon ik al een eind mee. Ik wil vanuit Janske ook Cesky Raj bezoeken. Is dat te doen ?
 
activiteiten Janské Lazne

Raymond,

Dat is zeker te doen, het gebied strekt zich uit tussen de driehoek Turnov, Jicin, Mlada Boleslav.

Het ligt op ongeveer 60 km van Janské Lazne.
Als jullie van uit Janské Lazne via de 297 richting Vrchlabi rijden om daar de 14 te nemen tot Horni Sytova, naar de 292 overschakelen en via Semily richting Zelezny brod rijden, daarna de 282 volgen, overschakelen naar 283 richting Turnov, dan ben je er bijna.

Is ongeveer 1 uur 20 min rijden.

Je komt trouwens heel dicht in de buurt van 2 van de activiteiten die ik je doorspeelde nl., Bozkov en Sychrov.

groetjes Karel
 
Bovenaan