Achtbanen, rodelbanen, kermissen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit jaar is het de derde keer dat we naar Tsjechie gaan en wij zijn een gezin met 2 kinderen van 11 en 13 jaar. Die kinderen hebben altijd genoten van de wandelingen, de kastelen en de burchten, maar willen ook wel eens naar een pretpark oid. Nou hebben we wel wat rodelbanen gevonden, maar het is nog niet helemaal wat we zoeken.
We zitten dit jaar in Boretin (vlakbij Ceske Lipny), Noord-Bohemen en qua natuur en andere bezienswaardigheden zijn we al zo geprikkeld dat we nu al willen gaan, maar we zoeken nog wat vertier voor onze kinderen.
We gaan de eerste twee weken van augustus.
Tips van harte welkom.

http://maps.google.nl/maps?q=Stružnice-Bořetín,+Tsjechische+Republiek&hl=nl&ie=UTF8&t=h&z=14
 
We gaan daar zeker een geweldige vakantie hebben, wat is daar toch veel te zien.
Nou nog wat vertier (buiten de aquaparken om) voor ons nageslacht.
Misschien heb ik toch nog wel wat aan jou, als jij daar zo vaak gereden hebt: nog wat mooie verlaten huizen, villa's ed. gezien? Om te fotograferen?
 

char

† In Memoriam
Ja, hoor!!...

Wat ik nu ga schrijven zou eigenlijk bij Mooie Verhalen>>Char vertelt moeten staan..

Je moet mij alleen niet ophangen aan de exacte plekken langs de route op de [262]..

We rijden vanuit Decin richting Ceska Lipa.

Het is 2001.. Mooie weg... voldoende te zien..

We zijn met 3 auto's en met 8 man/vrouw/kind/hondje...In Horni Police, een verder niksaandehand plaatsje, gaan we de stenen brug over zodat het riviertje links van de weg komt te liggen. Vlak voorbij de brug is rechts een soort plein met huizen EN een Hospoda!!.. Tijd voor een pitstop!!..
Wij die Hospoda in... Of we wat kunnen eten?..was de vraag. Die uitbater was een partij blij met zoveel gasten!!..Er werden twee tafels aaneen geschoven en iedereen ging zitten...
Nou, ja..niet iedereen, want mijn broer liet nog even het hondje uit..Hij was dus nog niet binnen geweest.
We kregen de Tsjechische menukaart.. Dus ik zei:..Allemaal je ogen dichtdoen en allemaal wat anders aanwijzen!!.. Dat vond de kroegbaas helemaal niet leuk want dat kon hij natuurlijk nooit allemaal tegelijk klaarmaken!!.. Het zweet stond op zijn voorhoofd!!..Of we eerst wat wilden drinken?.. Goed Idee!!.. Behalve de chauffeurs namen we allemaal een halve liter gambrinus..

En toen gebeurde het!!.. Mijn broer kwam binnen..met het hondje..

En de kroegbaas, ook niet gek, zei dat hij geen honden in zijn zaak wilde hebben.. (hij had natuurlijk geen zin om al die verschillende gerechten te maken)..Of we maar even de drankrekening wilden betalen!!..

Hebben we gewoon gedaan...

Een paar weken later reden wij op de terugweg langs dat pleintje....En daar liep hij..

Met een hond aan de lijn!!..

Char.
 
Hoi Netel ,de dichtstbijzijnde bobsleebaan is in Janov nad Nisou.
Voor kermissen etc moet je het topic Festiviteiten, kermissen, week- en jaarmarkten bekijken en in de gaten houden.
Dank je, Kuurgast. Die gaan we uitgebreid bestuderen. Daar gaat wat moois uitkomen.

Volgens mij is in heel tsjechie geen pretpark te vinden.
Ja, daar was ik ook al bang voor, maar velen weten meer dan een, vandaar dat ik het toch wou proberen.
Geen achtbanen, maar wel andere toffe tips gezien en daar zijn wij ook niet vies van.

@ Kees m ,het zijn een ander soort parken dan we in NL kennen. Meer parken van vermaak die je kan vinden op deze interactieve kaart. Zoals bv Nepomuk.
Dat zijn er genoeg. En met goede tips. Deze gaan we uitspitten.
Mensen: allemaal bedankt voor jullie hulp. Wij waarderen het zeer.
 
Wij zijn zojuist terug van een week Albrechtrice (bij Jablonec). buiten Rodelbanen inderdaad niet zo veel gezien aan vertier voor kinderen. Net boven Jablonec in Janov n Nisou ligt een mooie rodelbaan. Verder inderdaad Babylon in Liberec, en de rest ligt toch veelal in omgeving praag (dinopark etc)
 
babylon is vreselijk leuk!!
wij zijn in mei geweest en uiteindelijk 2 dagen want in 1 dag kregen we het niet gedaan!
en wat is duur?
we hebben ons een hele dag vermaakt in het iq park, de kinderen waren er niet uit te krijgen! voor ons gezin van 4 waren we 16 euro kwijt! Vind ik echt niet duur!
ook zijn we in het luna park geweest, dat is een klein indoor speelgebeuren, grappig maar niet heel speciaal.
met de kinderen is ook zeker het dinopark een aanrader, dit is ook in liberec! 15 euro voor 4 personen!
ook vonden mijn kinderen de zoo in liberec erg leuk! dit was geloof ik 4,65 per persoon in euro's. een leuke zeehonden show, olifantenshow en we hebben het penguin voeren gezien.
in liberec voor kinderen in ieder geval genoeg te doen!
 
Bovenaan