Accommodatie: wat zijn jullie wensen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

een accommodatie moet goed bereikbaar en SCHOON zijn..
een zwembad is natuurlijk, zeker in de hete maanden, een pluspunt.
verder een goed koffie-apparaat, liefst senseo, goed bestek ed. en goede bedden!!
en inderdaad, een hospoda cq restaurant in de directe nabijheid.
en een goed humeur... maar daar moet je zelf voor zorgen.
 
Wij hebben zelf twee honden en dan is het altijd zoeken naar een geschikt huis waar de honden goed mee kunnen. Wij betalen dan altijd extra en ik vind dit heel gewoon, want het schoonmaken van een huis waar honden hebben gezeten, kost ongetwijfeld wat meer tijd ivm haren. Nu wil ik er wel bij vermelden dat wij er voor zorgen dat de honden niet op de bedden kunnen en voor de banken nemen wij altijd zelf extra kleden mee, maar ook hier proberen wij te voorkomen dat ze op die bank liggen.
 
Nog even dan: ik wil een huisje huren voor mezelf. Ik ga alleen. Ik betaal voor acht personen. Besluit ik nu een hond mee te nemen, mag ik daar vervolgens ook nog extra voor betalen. Terwijl ik al voor zeven mensen teveel heb betaald.

Waar ik, en ik ben daarin niet de enige, behoefte aan heb, zijn dus kleinere accommodaties. Dat ik voor een hotel kies, is vaak een gedwongen oplossing.
Met het oog op de toekomst, zou het ook verstandig zijn niet meer alleen accommodaties aan te bieden die gericht zijn op gezinnen uit de tijd van de verzuiling.
 
Nog even dan: ik wil een huisje huren voor mezelf.

Waar ik, en ik ben daarin niet de enige, behoefte aan heb, zijn dus kleinere accommodaties.
Ik begrijp je argumentatie. Zoek je dan eigenlijk een eenpersoons huisje met alle privacy van dien, of mag het dan een appartementje zijn (onderdeel van bv een boerderij)?
Eenpersoons huisjes zullen moeilijk te vinden zijn, want een eigenaar zal meestal iets ruims kopen voor zichzelf en dat dan verhuren. Omgekeerd gebeurt het wel , dat een huis, waarin je zelf met 4/6 personen zou willen wonen, door verhuurorganisaties wordt aangeboden voor 10/12 personen!
Zelf zou ik, de naastgelegen boerderij naast onze hoeve willen aanschaffen en dan willen opdelen in 3 comfortabele appartementen, voor bijv 2, 3 en 3 personen. Dan heb je wel gemeenschappelijke ruimtes zoals weinstube, zwembad etc. Zou dat reeel zijn voor 1 of 2 personen, Dieter?
 
We rommelen maar wat aan, we reserveren alleen voor de eerste paar nachten in een pension.
Daarna gaan we van pensionnetje naar hotel en omgekeerd.
Het hoogtepunt van de vakantie is een week samen met onze Tsjechische vrienden, de ene keer iets luxe, de volgende keer iets sober, dat regelen zij.
Maakt ons niets uit, als het maar gezellig is.
 
Voor ons geldt, ook als we maar met z'n tweeën gaan: 2 slaapkamers!
Ik snurk en wil mijn vrouw niet storen.
In hotels boek ik ook altijd 2 (1-persoons)kamers! Je wilt niet weten wat dat soms voor problemen geeft voordat ze dat begrepen hebben!
 
wij zoeken op, een open haart (voor de gezelligheid:)) een ligbad:stout: en buiten het dorp.
Het liefst met een gezellige woonkamer MET bankstel waar je s,avonds lekker in kunt hangen met een filmpje (dus een dvd speler en anders nemen we er zelf 1 mee) of een goed boek. En een tuin waar de hertjes in kunnen komen.:ja:
 
Wij gaan in Mei en September en meestal zijn we rond de €250,00 a €300,00 kwijt per week, het is een beetje mijn hobby om een zo mooi mogelijk huisje te vinden voor een leuk prijsje:D.
Dit jaar in Mei zaten we in de buurt van Telc in een mooi huisje voor €199,00 per week:ja: en daarom kunnen we 2x per jaar op vakantie:top:
 
Ik neem aan, dat je vraag is, wat het verzamelen van de wensen ons nu heeft opgeleverd?
Heel veel, want ondertussen hebben wij nog een mooie stek aangeschaft en dit plekje zal gaan voldoen aan de wensenlijst van een bepaalde doelgroep.
We hebben al snel in de gaten gekregen, dat je het niet iedereen naar de zin kan maken, maar wij hebben veel geleerd van al jullie op en aanmerkingen.
Ook in Porezanky blijven we schaven en schuren, tot alles naar tevredenheid is. En dan maar hopen dat de gasten dat ook vinden...:fluit:
 
Bovenaan