Accommodatie: wat zijn jullie wensen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Iig goede bedden en goed beddengoed.
Schoon, hoeft niet luxe.
Buren die van een praatje houden (kan de verhuurder niet regelen, weet ik).
Restaurant en/of hospoda op loopafstand.
NL tv hoeft voor mij niet.
Informatiemap.
Spelletjes voor volwassenen en kinderen.
Goed sanitair.
Voldoende ingerichte keuken.
BBQ en redelijk buitenmeubilair.
En tot slot, mooi weer graag. :D
 
Wat ik nog niet tegen ben gekomen, is rookvrij. Maar misschien is het tegenwoordig zo vanzelfsprekend dat er binnen niet wordt gerookt dat dit niet genoemd wordt. Ik heb het meegemaakt dat, toen ik net gestopt was met roken, we voor het eerst een rookvrij huisje gingen boeken (deden we anders nooit) en toen een huisje kregen waar door de vorige huurder wel gerookt was. Erg vervelend.
 
Er wordt idd meestal specifiek vermeld of een huis rookvrij is of niet. Net zoals met honden kiezen mensen de accommodatie er op uit.
Zwembad wordt niet veel genoemd, had ik wel verwacht! Zelf geniet ik er enorm van als er fijne tuinstoelen zijn en een BBQ!
 
Misschien stom, maar wij kijken tegenwoordig of er een wasmachine aanwezig is. Het scheelt veel ruimte in de auto als je maar de helft aan kleding mee hoeft te nemen.
Verder kijken wij of er bos in de directe omgeving is zodat we lekker kunnen wandelen met de hond. Een bench is voor ons niet nodig, onze hond kan daar toch niet in. Tv wel belangrijk, maar Nederlandse zenders niet. Wij hebben altijd een dvd speler bij ons en voldoende dvd's om 's avonds laat nog een film te kunnen kijken. En als het huis dan ook nog schoon is, is onze vakantie al geslaagd.
 
Aansluitend: en maar zes kamermeisjes zodat ik op zondag rust heb.

Serieus wat ik mis - en met mij velen - zijn vakantiehuisjes die gewoon voor een of twee personen zijn. Want ik betaal altijd voor twee gezinnen (wie heeft er ooit verzonnen dat je met het complete Tweede Legerkorps op vakantie moet, de Duitsers toch?) met ook nog een hondenbench en nog meer voorzieningen waar ik geen behoefte aan heb (ik ga niet op vakantie om tv te kijken en eten doe ik in een restaurant), dus kies uiteindelijk altijd voor een hotel.

Nadeel van die keuze is dat je geen tuintje hebt (hoeft geen park met zwembad en paardenspringbaan te zijn) en je over het algeheel niet zo snel een dagje 'thuis' kunt aanrommelen en je rust nemen.
 
Helemaal mee eens. Charter ik wel iemand hier voor het ontbijt.
Ik hoef niet thuis te blijven, want ik weet een heerlijk plekje in Tsjechie waar ik dat allemaal kan vinden:D

Nou zoiets en dan niet te vergeten ook nog een jacuzzi erbij
Dan kan ik je Landgoed Holtweijde aanbevelen!:top:

Serieus wat ik mis - en met mij velen - zijn vakantiehuisjes die gewoon voor een of twee personen zijn. Want ik betaal altijd voor twee gezinnen (wie heeft er ooit verzonnen dat je met het complete Tweede Legerkorps op vakantie moet, de Duitsers toch?) met ook nog een hondenbench en nog meer voorzieningen waar ik geen behoefte aan heb (ik ga niet op vakantie om tv te kijken en eten doe ik in een restaurant), dus kies uiteindelijk altijd voor een hotel.

Nadeel van die keuze is dat je geen tuintje hebt (hoeft geen park met zwembad en paardenspringbaan te zijn) en je over het algeheel niet zo snel een dagje 'thuis' kunt aanrommelen en je rust nemen.
Tja, het is kiezen of delen, Dieter, je kunt kennelijk niet alles hebben, toch?
Een hotel of pension vinden wij ook lekker, met z'n tweeen, maar wanneer we de honden meenemen? Niet zo fijn in een hotel.
Bovendien heb ik vaak gemerkt, dat huizen die worden aangeboden voor 10 of 12 personen eigenlijk daar niet toereikend voor zijn. Tenzij je gek bent op stapelbedden...
Leuke discussie zo!:ja:
 
Maar goed nog even voor de duidelijkheid: ik kies noodgedwongen voor een hotel, bij gebrek aan kleine huisjes met tuintje.

Met internet en een bakker op loopafstand. Dus: tips welkom!
 
Wij hebben al vele jaren een vakantiewoning in Tsjechië gehuurd en de laatste twee jaren hadden wij beide keren een woning met:
opgemaakte, zeer goede bedden
een wasautomaat
een wasdroger
een vaatwasser
een tv met nederlandse zenders
internet
een eigen zwembad
twee badkamers en wc's
voldoende tuinstoelen en een paar ligbedden
een grote koelkast met een groot vriesvak
een oven en een magnetron en verder alles wat je in een keuken maar nodig hebt
Denk nu niet dat dit alles voor ons een eerste vereiste is, maar als het er allemaal bij inbegrepen is, is het toch wel een prettige bijkomstigheid waar we dan ook volop van genieten.
 
Ik wil gewoon een goed bed, een echt goed bed. Verder zal mij de inrichting weinig boeien. Tv en internet hoeft van mij niet echt. Ik ben dan op vakantie en wil die ongein dan liefst mijden.
Natuur??? Ideaal zou zijn, huisje op een heuvel, mooie groene vlaktes voor je, bos, waterval naast of achter het huis, wild sochtends voor de deur. Maar ja voor je dat allemaal aangelegd hebt lol.
Ik wil gewoon lui op vakantie dan, dus een goed bed. En liefst niet al te afgelegen van de redelijk bewoonde wereld. Moet wel verschillende mogelijkheden voor uit eten zijn op niet al te grote afstand. Ik heb een pesthekel aan lopen en wandelen. Maar max half uur in de auto of op de motor is vwb mij betreft prima.
 
Wij hebben in Chrástov, in de omgeving van Pelhřimov zo'n plekje gevonden waar echt alles ok is.
Zeer vriendelijke verhuurders, die na 7 bezoeken al echt vrienden geworden zijn, en die ons steeds opnieuw helpen andere leuke plekjes te ontdekken.
Ook de accommodatie is top, eigentijds meubilair, gezellige inrichting, opgemaakte bedden, alle modern comfort, eigen overdekt zwembad, netjes onderhouden, omheinde grond, rustige ligging, goed gelegen als uitvalsbasis voor uitstappen, echt een paradijsje op aard.
Ondertussen vrienden gemaakt voor het leven, en niet alleen interessant, omdat het in Tsjechië is...
 
Wij gaan al jaren met de kerst en blijven dan 2 weken en hebben meerdere onderkomens geprobeerd, van hotel tot prive.
Wij zijn dan ook bereid om iets meer te betalen voor onze wensen.
Goed ontbijt met lekkere warme verse broodjes, tv (omdat wij niet de mensen ernaar zijn om de hele dag op de piste te zijn), genoeg warm water om te douchen, internet voor de jeugd en warme kamers.
Dit alles hebben wij na 10 jaar rondzwerven gevonden.
 
Bovenaan