Accommodatie van tevoren reserveren?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

ik ben helemaal nieuw hier, en heb me aangemeld omdat we over anderhalve week naar Tsjechië willen gaan (vakantie). Mijn vriend wilt gewoon gaan rijden, en zien waar we uitkomen.. Hij is van mening dat we ter plaatse wel een accomodatie kunnen regelen. Hebben jullie hier ervaring mee? En is het ter plaatse ook moegelijk om enigszins goedkope slaapplekken te vinden?? Het is de bedoeling dat we in elk geval naar Praag en omgeving gaan (Beroun) en nog doorreizen naar het Reuzengebergte...

Ik hoop dat jullie tips hebben!!
 
Hallo,
Ik weet niet of jullie kamperen of een huisje/chalet willen huren.
Veel campings hebben ook kleine houten chalets.

Wij zijn thans op camping Drusus aan de zuidrand van Praag.
Rustig gelegen en heel comfortabel en goed uitgerust.
Ideaal om Praag te bezoeken. Bushalte op 200 meter en dan verderop de metro.
www.drusus.com
Zowel caravans als tenten. Je kan er ook enkele huisje huren. Lijken erg comfortabel en ruim.

Beroun is wat verder af. Daar zijn wij al op camping Autocamp Na Hr zi geweest. Wel jaren terug. ooed, maar een stuk minder dan Drusus.

In het Reuzengebergte kan ik je Vrchlabi aanbevelen. Wij zijn daar al twee keer geweest. www.euro-air-camp.cz

Wij komen al 15 jaar naar Tsjechië en Slowakije en hebben nog nooit vooraf een camping gereserveerd.
Hert weer is er nu niet zo goed. Eerder wisselvallig. Vandaag eeen eerste dag bijna aanhoudend regen. Vorige jaren was het steeds standvastig rond de 25 graden.
Veel succes en een mooie vakantie!
Gilbert
 
Ha Milamber,
welkom op het forum!
Voor wat betreft je vraag over het van tevoren boeken: verleden jaar hebben wij van tevoren geen hotel geboekt maar we doen dat nooit meer! We voelden ons net 2 zwervers. Je kon wel voor 1 nacht terecht maar voor 1 week was het echt zoeken. We konden wel iets krijgen maar dat zag er niet uit,:snotter: ik hoef echt geen superdeluxe hotel maar het moet er toch wel een beetje schoon uitzien. Wij hadden reisgidsen uit Nederland meegenomen en zijn wat hotels daaruit afgegaan, nou die hotels uit de gidsen zaten allemaal vol hoor!
In Prachatice stuurde de "VVV" aldaar ons ook naar hotels waar je voor niets nog niet zou willen zitten. Uiteindelijk hebben we wel wat gevonden maar er is heel veel kostbare tijd in gaan zitten.
Het ging om de omgeving van Zuid Bohemen.

Vrchlabi is leuk om naartoe te gaan. In het vlakbij gelegen Spindleruv Mlyn zijn hotels genoeg. Het jaar dat wij daar waren hadden we wel vantevoren geboekt maar ik had het idee dat daar wel plaats genoeg was.
Succes en veel plezier in Tsjechie!:zwaai:
 

char

† In Memoriam
Hallo Milamber, jouw vriend heeft gelijk!!..

Gewoon in de auto stappen en kijken waar je uitkomt...

Dat is avontuur... Dat is Tsjechie...

Het is geen land meer, als van 25 jaar geleden...

Dus maak je geen zorgen...

Jullie kunnen overal terecht....

Mooi toch?...

Char.

___________________________________________________
Char. ... heeft heimwee naar vroeger...
 

Freddy2005

† In Memoriam
[En hoe kleiner het dorp hoe avontuurlijker. Als ze enkel Tsjechisch spreken dan wordt het pas echt avontuurlijk. Maar dat maakt het echt mooi.
 
Wij hebben het regelmatig gedaan. Gewoon gaan rijden en we zien wel waar we uitkomen. Een enkele keer hebben we wat langer moeten zoeken naar een pension (wij overnachten meestal in Pensions of in een privat).
Wel gaan wij altijd buiten het seizoen om op vakantie. Heb dus geen idee of dit ook goed te doen is in het hoogseizoen.

Ik vind het in elk geval wel leuk. Als we met onze eigen auto gaan reserveren wij liever niet.
 
Ben ik de enige met minder goede ervaringen, of zijn wij niet avontuurlijk genoeg...........
 
Geen idee Yohe.
Welk gebied zat je, en in welke periode? Want dat kan wel eens verschillen.
Wij rijden maar wat, en letten op bordjes voor pension en privat.
Ben nog nooit naar een vvv gegaan om te vragen naar een accomodatie. Rijd er altijd vanzelf tegenaan.
In de kleine dorpjes is het soms lastiger om wat te vinden, maar in en om de wat grotere dorpjes gaat het prima.
En anders in de omgeving van toeristische plekjes.

Vind het altijd heerlijk, en je komt sons leuke mensen tegen die ene privat hebben, en het wel leuk vinden om met hun gasten te praten en mooie verhalen vertellen (als je ze al verstaat:?: ).
 
Heejheej,
Ik weet niet wat jullie bedoeling is? Wil je echt rondtrekken door Tsjechie, of een paar dagen/weekje op dezelfde plek zitten?
Als je gaat rondtrekken, maakt het natuurlijk niet uit, dan kun je overal 1 nachtje slapen. Maar als je ergens een tijdje wilt zijn kun je beter van tevoren reserveren, anders zit je idd met de kans dat je iedere dag moet verkassen naar een ander hotel/pension/herberg.

Het lijkt mij alleen veel handiger als je van tevoren weet dat je iets hebt... Lijkt me veel minder stress (ik zie vakantie als tot rust komen en genieten van het leven, niet een dwaze zoektocht naar een enigzins net hotel) en frustratie.... Maarja das mijn mening...
 
Wij blijven geregeld ook langere tijd ergens zonder te hebben gereserveerd.
3 nachten, 5 nachten of een week... Nog nooit een probleem.
 
Bovenaan