Accommodatie in/rond Praag gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

G

Berichten van gasten...
Weet iemand een leuk, knus hotelletje in het centrum van Praag wat een absolute aanrader is? Het moet centraal liggen in een buurt waar wat actie is omtrent uitgaan, restaurants en opera.

Prijs maakt niet uit.
Groeten,

harm
 
Als de prijzen niet uitmaken: Ben in mei vorig jaar in een ***hotel op Kampa geweest. Dicht bij Karluv Most en Narodni Divadlo. Met zicht op de Brug en de Burcht. Kostte me 150 Euro per nacht, maar dat was het wel waard.
 
Heb mijn broer met zijn vriendin laatst gedumpt in Hotel Evropa (nee geen tikfout). Meer in het centrum kan het niet. Mooi hotel in Art-Deco stijl met parkeerplaats aan de achterzijde. Niet goedkoop, maar zeker een aanrader!
 
E

Evelien

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goedkoop hotelletje in Praag, mijn vriend en ik gaan deze zomer naar Liberec en willen vanuit daar een weekend naar Praag. Wie weet een leuk goedkoop hotelletje?
Gr
 
Volgens mij is er al vaker over geschreven in dit forum. :fluit: heb toen hotel Sunshine genoemd. Volgens mij wist Freddy toen weer heel snel een website over dit hotel. Eenvoudig, dichtbij metrostation en betaalbaar.
Dieneke
 
Ik heb laatst voor mijn baas hotel Cerny Slon geboekt. Ik geloof dat het EUR 100 per nacht was. Heeft maar 16 kamers en ligt om 50 meter van het Oude Stadsplein. Het staat op de Unesco lijst en is onlangs helemaal gerestaureerd. Niet supergoedkoop, maar wel een aanrader
Karen
 
hotel hejtman in praag... ligt wellicht net buiten het centrum maar er is een hoteltaxi ter beschikking en dat kost niks... en de prijzen per kamer zijn zeker niet te vergelijken met de prijzen van de hotelovernachtingen in het centrum. Het is een heel goed drie sterren hotel met gerenoveerde kamers en een uitstekende familiale sfeer. kijk op hun website voor foto's www.hotel-hejtman.cz
 
Na een heerlijke tweede kampeervakantie op camping Vidlak, hebben we, net twee dagen thuis, een vlucht geboekt voor een paar dagen Praag in februari.
In de zoekfunctie vond ik enkele oude berichten. Een pension heb ik gemaild en wacht op een reactie.

Wat willen we?
Een goede verbinding met het centrum, een tweepersoons kamer waar je lekker kunt slapen. Een klein pension lijkt ons leuk, maar heeft iemand goede ervaringen met een giga-hotel, dan is die info ook welkom.
We gaan van 19 tot 23 februari 2007.

Groetjes Hilde
 
Al is het openbaar vervoer goed geregeld, als je maar een paar dagen in Praag verblijft, moet je zo min mogelijk reizen, is mijn mening. Je bespaart daarmee toch tijd (en geld voor een OV-kaart).
Ik ben net een paar dagen in Praag geweest en had daar juist gekozen voor een hotel dat op loopafstand ligt van alle bezienswaardigheden. Zo kon ik mijn tijd optimaal besteden.
Ik had geboekt via http://www.hotelsczech.com en vond hotel Atos*** in Mala Strana, 4 nachten voor de prijs van 3.

www.hotelatos.cz

______________________________
May you live all the days of your life!
 
De afgelopen dagen heb ik veel gelezen op het forum en vandaag weer een berichtje geplaatst.
We hebben nog veel tijd tot februari. Heel impulsief hebben we de vlucht geboekt.
Ik ben volop aan het kijken en vergelijken wat jullie hebben aangedragen. Hartelijk dank voor jullie info.
Hilde
 
Hallo wij gaan 18 augustus naar Staré Splavy en willen ook een paar dagen naar Praag met 1 overnachting in hotel.

Mijn vriendin zit in rolstoel en is afhankelijk van een paar uurtjes slapen in de middag.
wie zou voor ons een hotel met goed ontbijt en uiteraard met lift kunnen aanraden.
Het liefste met eigen parkeergelegenheid en in het centrum van Praag.
het gaat om 3-persoonskamer met toilet op kamer.
alvast hartelijk dank hier voor.
Chara(Mariet)
 
Bovenaan