Accommodatie in/rond Praag gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij, vriendin en ik, zijn net terug van een weekend kraambezoek in Praag6 Brevnov en werden ondergebracht in een klein particulier pension. Behoorlijke kamer met TV en koelkast, gedeelde badkamer en een heel keurig en zeker voldoende ontbijt.

Wel werd dringend verzocht de auto binnen de omheinde, afgesloten tuin te parkeren en niet op straat, naar we later hoorden schijnen er actieve verzamelaars te zijn van airbags voor de export naar Polen.

Het centrum van Praag is snel te bereiken met tram 8 of 22 en het vliegveld met bus 108. Helaas hadden wij geen tijd voor een uitgebreid bezoek en slechts een uitgebreide wandeling rond het oude jachtslot was mogelijk.

Kosten voor 2 personen per nacht 900 Koruna en of dit normaal of goedkoop is weet ik niet, wij zijn er in ieder geval tevreden mee.

Bij interesse graag een berichtje en dan geef ik de contactgegevens dor.
 
www.hotelfortunacityprague.com is een 3 sterren hotel in praag strasnice. de prijzen liggen rond de 25 tot 33 euro met ontbijt voor 2 personen en eigen badkamer.
tram 5 stopt er voor de deur, komt ook langs het station hlavni nadrazni en gaat ook naar het centrum.
de nachttram stopt er voor de deur. metro strasnice ligt op korte loopafstand.

neem je de moeite de wijk bij het hotel in te lopen, dan kom je diverse restaurants tegen waar je voor nederlandse begrippen voor heel weinig kunt eten en bier drinken.
vooral als je er smiddags eet en het dagmenu /polodni bestelt, betaal je er vaak minder als 100czk.

op veel plaatsen hebben ze alleen een tsjechische menukaart, maar daar kom je meestal wel uit.
er is zelfs een restaurant waar je op woensdag topless bediening hebt. van horen zeggen, ben er zelf nog niet geweest: www.restauracesolidarita.cz.

wel is er een goede wijnbar aan de overkant van de straat, waar je een goed glas wijn kunt drinken voor zeer redelijke prijzen. tevens kun je er wijn kopen van het vat om mee te nemen. sluitingstijd 22.00 uur.
www.vinnybarken.cz.

veel bars/restaurants in deze buurt gaan redelijk vroeg dicht. er is wel een non-stop bar in de buurt, gurmann grill, waar ze pivo krusovice hebben en je uitsluitend tussen de tsechen zit zoals overal hier.
 
Ik heb mij zojuist aangemeld. Ik ben op zoek naar een accommodatie in het centrum van praag. Het liefst in de buurt van old town square bij de astronomische klok, maar tips zijn altijd welkom als het maar niet te ver is en terrasjes en het uitgaansleven lopend te bereiken zijn.
Wellicht heeft iemand een appartement beschikbaar van 19 t/m 23 juni en wat zou dit kosten? We zijn met zijn 3'en (volwassenen) en komen hoogstwaarschijnlijk met de auto.

Wat kunnen jullie ons aanbevelen? Vorig jaar zat ik hier ook in de buurt, maar dit hotel is nu vol.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, alleen zijn dit toch wel oudere berichten. Vandaar dat ik een verzoek geplaatst had wat mogelijk tot meer vernieuwende resultaten zal leiden.
Bedankt voor je bericht.
 

kuurgast

Donateur
hotelfortunacityprague is een 3 sterren hotel in praag strasnice.
5 jaar later.......natuurlijk wel wat duurder geworden.
Dit hotel wordt momenteel verbouwt en gaat 2 januari weer open, zie website comforthotelpraguecityeast.com/en.
maes-house is van Rena, hier ook lid.
Heerlijk je eigen appartement, ruim en rustig! En zeker niet duur!
Dit appartement kan ik nergens meer vinden.
Wij waren erg enthousiast over pension Lida
guest-house-lida.czechtrade
Ziet er nog steeds goed uit, zie lidabb.eu.

Kwam nog een overzicht tegen van accommodaties in Praag, zie bookclever.eu/en.
 
Bovenaan