Accommodatie in/rond Praag gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

B

becherovka75

Guest
Er is een prachtig pension net buiten Praag. De eigenaars zijn vlamingen die ook een appartement in het centrum van Praag verhuren. Alles tot in de puntjes verzorgd en zeer leuk om te doen.

www.villagineta.cz

Ik vertrek morgen nog eens voor een weekje naar daar :)
 
Beste Tsjechië-gangers, -fanaten

We (gezinnetje 2 volwassenen, 2 kinderen (14, 17 jaar) zijn voornemens onze voorjaars- dan wel zomervakantie voor de eerste keer in Tsjechië en wel in de omgeving van Praag te verbrengen.

Vanuit onze vorige vakanties zijn we gewend om dit in appartementen te doen. Ook zijn we gewend om rechtstreeks bij de eigenaar te boeken.

Zoeken op het internet levert tot nu toe van alles op, echter niet het gewenste.

We zoeken een leuk appartement, dan wel pension in een niet al te grote plaats waar in de naaste omgeving naast natuur ook bijv. een overdekt zwembad aanwezig is.

Wat kunnen jullie ons adviseren?

Graag reactie.

Groet,

Jack de Wit
 
Hallo allemaal,

Wij willen deze zomer met ons gezin naar Tsjechie en verblijven in het Reuzengebergte.

Nu willen we eigenlijk ook 2 of 3 dagen naar (de regio rond) Praag en naar Lipno.

We zijn op zoek naar een leuk pension in de regio om daar met ons gezin met z'n zessen 2 of 3 nachten te verblijven.

Weet iemand misschien een leuke geschikte accommodatie voor ons voor een beetje normale prijs?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes

Wilma. :kiekeboe: :zwaai:
 
Allereerst wil ik een ieder bedanken voor alle tips en trucs die op dit forum vermeld staan. Ik ga eind april voor het eerst een paar dagen naar Praag en ik heb veel informatie kunnen vinden dankzij jullie site.

Aangezien we op de low-budget tour gaan :bloos2: , heb ik geboekt bij Pension Aarnest, maar ik heb geen idee of het wat is. Mocht iemand persoonlijke ervaringen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag. En ik zal sowieso posten op dit forum zodra we terug zijn uit Praag.
 
Jeugdherberg/slaapgelegenheid gezocht in Praag

goedemiddag iedereen!:zwaai:
ik ga deze zomer voor het eerst naar Tsjechie :yess: en heb nog niet echt wat gepland, maar mijn vraag is of iemand hier een goede, goedkope slaapgelegenheid (eventueel voor jongeren, zal vast goedkoper zijn;)) weet.

alvast bedankt!
 
kan er iemand een aantal hotelletjes in de buurt van praag 1 of praag 2 aanraden? het is voor met 4 mensen een kamer te delen, eventueel 2 kamers met gedeelde badkamer. het hoeft niet te duur te zijn. we hadden iets rond de 150 euro per persoon voor een weekje in gedachten. ik heb een aantal gevonden, maar elke dag veranderd die prijs op die sites, is dat normaal? ik heb niks ervaring met hotelprijsjes.
 
Ik boek nooit bij het hotel zelf, maar via www.booking.com. Afgelopen nacht heb ik in hotel San Marco in de Legerova geslapen. Keurig netjes, centraal gelegen, ruime kamer. ik betaalde 25 euro voor een éénpersoonskamer (hahaha, met 3 bedden, maar 1 bed was genoeg natuurlijk).
Adresgegevens / telefoon / fax:
Legerova 33, 120 00 Prague
Telefoon: +420 722811097
Fax : +420224254240
E-mail : reservation@sanmarcopalace.com
Internet: http://www.booking.com/hotel/cz/hotelsanmarcopalace.html?aid=305389

Vorige week heb ik ook een hotel nodig gehad (wij hebben een huisje onder Praag, maar soms boeken we een hotel als we bijvoorbeeld een vroege vlucht hebben o.i.d.). Ik was nu samen met mijn man en hadden ook een perfect hotel, tussen I.P. Pavlova en de Karlova Namesti. Zeer centraal gelegen.
Naam hotel:
Hotel Athena Palace

Adresgegevens / telefoon / fax:
Salmovsk 10, 11000 Prague
Telefoon: +420 224 900 634
Fax : +420222513516
E-mail : info@hotelathenapalace.com
Internet: http://www.booking.com/hotel/cz/athena-palace.html?aid=305389

We betaalden nu ook maar dertig euro, maar...dat komt omdat:
1. We altijd pas een week of twee van tevoren boeken;
2. Het nu natuurlijk nog buiten het seizoen is.

Ik raad je af een hostel binnen te lopen. Als je het op bovenstaande wijze doet betaal je nooit teveel en kan je in luxe hotels slapen voor de prijs van een hostel.
 
Bovenaan