Sterke drank Absinth

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Waarschijnlijk heeft de schrijver van het artikel zijn informatie op de website groenefee.nl weggehaald.
Daar staat het volgende bij FAQ en "Welke?" :
Wat is Tsjechische "absinth"?
Op Tsjechische etiketten wordt doorgaans de Duitse schrijfwijze gehanteerd, met een 'h' op het einde. Deze producten zijn opgekomen in de jaren 1990 en hebben weinig tot niets met historische absint te maken. Wat erger is, is dat deze producten meestal ronduit slecht smaken en daarbij soms onbehoorlijk duur zijn. Bovendien gaat u er waarschijnlijk niet van trippen.

Hill's,...Daarmee houdt de vergelijking met absint op. Over de smaak hoeven we het niet te hebben....
Logan Fils .....onbetaalbaar, maar gelukkig ook ondrinkbaar.
King of Spirits .......Boerenbedrog.
 
Bedankt meiden, ik ga nu opletten in de winkels.
Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Want ik drink alleen nog maar biertjes.

Een hoger percentage alcohol dan in bier is niet goed voor je dondertje.

Proost!
 
49524_d48d35424c399aa6ff3fb3601dad6578_main_large.jpg
 
In het Ad van Vandaag staat een stuk genaamd "de groene fee" ofterwijl absint.
Absint is een drank vol met alcohol.

Nu staat er een zin in het artikel waar jullie vastwel uitleg aan kunnen geven.
Namelijk: Over de kwaliteit van de in Nederland verkrijgbare absint is men niet onverdeeld positief. Je ziet voornamelijk Spaanse en Tsjechische "bocht" wat het helaas geen goed doet.

Nu de vraag: wat wordt er bedoelt met Tsjechische "bocht"?
Wat voor merk is het?

Als je het artikel leest Kukel, dan zie je dat het een tijd verboden was om boven de 35 gram per liter Thujon in het drankje te gebruiken in bepaalde landen.
waarschijnlijk wordt dat verstaan onder bocht....omdat aan Thujon allerlei psychoactieve eigenschappen toegeschreven worden :stout:
 
Volgens mij is hier al een topic over geschreven, maar ik kan het niet vinden.
Absint(h) is in diverse alcoholpercentages verkrijgbaar en ook in de kleuren rood en groen. Wordt gewoon in de bekende supermarkten in Tsjechie verkocht in het drankenschap.
Zelfs in de Duitse supermarkten kom ik het gewoon tegen in de diverse kwaliteiten en normaal betaalbaar.
 
Absint is gewoon overal verkrijgbaar in Tsjechie ja, ook in discotheken etc.

Juist bekend vanuit Tsjechie, omdat het daar niet verboden was.
In NL is het sinds, wat is het, 2 a 3 jaar ook weer toegestaan.

Absint is ook erg lekker met RedBull :D
Gewoon een borrelglaasje met 1 blikje.
Je moet er wel van houden, want de smaak is erg apart haha
 

kuurgast

Donateur
Het gehalte thujon in absint en andere voedingsmiddelen en dranken is gereguleerd door de Europese Unie.
*35 mg/kg in dranken die als bitters worden geclassificeerd.
(onder bitters vallen Absint,Becherovka,Beerenburg,Jägermeister,Fernet Stock ea)

Bron:nl.wikipedia.org.

Er is ook een Tsjechische absint almanak: absinthe.cz.
 
Bovenaan