30 maart t/m 7 april terug naar Tsjechie. Joepie!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hey,
Hallo aan iedereen hier. Ik ben even weg geweest.

Ik heb een maand in India en Nepal gezeten. Prachtige reis geweest. Moest er iemand interesse hebben, hier kan je wat nalezen: http://www.bloggen.be/staf_in_india_nepal_2013/

Ik heb nog goed nieuws. De vorige vakantie, vorig jaar in november, is ons zo goed bevallen, dat we nu met Pasen teruggaan. Dus binnen 3 weken zijn we weer weg.

Ditmaal gaan we eerst drie dagen naar Dresden, en dan weer Tsjechisch Zwitserland in. We verblijven ditmaal in de Chata toerist in Tysa Lisa. Toevallig tegengekomen, na een wandeling aan de rotsformatie van Tysa Lysa, trouwens na een tip van mensen hier op het forum. Veel dank daarvoor.
Misschien kom ik nu jullie wel ergens tegen daar, wie weet.

Zo, tot een volgend berichtje. Moesten er nog tips zijn van mooie dingen daar in onze buurt, dan laat je het maar weten.

We zitten nu dichterbij Duitsland, misschien dat we daar nu ook iets meer een bezoek gaan brengen. Ik ga alvast zeker terug naar Jonsdorf, de Nonnefelzen. Daar was het vorige keer heeeel slecht weer. Weet je nog wel.

Mvg
Staf
 

Pelhřimov

Donateur
Staf, weer heel veel plezier daar. Helaas kunnen wij dit voorjaar niet naar Tsjechië omdat mijn partner voor het werk naar Marokko moet in die tijd en ik mag mee. Maar ik ben benieuwd naar je blog en je foto's.
 
Ik heb hele mooie foto's mogen zien, en kom tot de conclusie dat niet alleen Tsjechie mooi gebouwen heeft om te bezichtigen.
En het zijn overwegend zonnige foto's , dat missen we nu nog wel eens in Nederland .

Heerlijk verslag .
 
Hey,

bedankt allemaal.
Cristine, ik wist niet dat jij hier ook op het forum was, of ben ik fout?
Jij hebt mij toch al eens jouw telefoonnummer gegeven he?

Laat eens weten aub.

Staf
 

kuurgast

Donateur
Daar was het vorige keer heeeel slecht weer. Weet je nog wel.
Dat weten we nog. Maarrrrrrr......het is nog lang geen zomer en het kan zo wederom heel koud en slecht worden. :fluit:
29 Maart gaat de Edmundskloof bij Hřensko weer open voor toeristen zie hrensko.cz.
Misschien leuk om de interactieve kaart eens te bekijken van die regio op patzelt-foto.cz/mapa. Bij Místa/plaatsen klikken op Pravčická brána en daar alle onderstreepte dingen waardoor een apart scherm opend met foto's van wat daar te zien is.
Veel dingen kan je ook vinden op ceskosaske-svycarsko.cz.
Het paasweekend gaan de kastelen open na een winterstop met speciale rondleidingen en paasversierselen etc zoals bv Hrad Křivoklát waar je gratis over de ommuring kan lopen.
 

Ad Verschoor

Donateur
Cees, leuk. In welk hotel hebt je geboekt in Decin ? Kuurgast, ik moet toch eens een bezoek brengen aan dat trainings-cafe en Staf heel veel mooie momenten gewenst in deze streek. Ik weet een beetje uit mijn ervaringen hoe mooi het er is.
 
Ad, Hotel Marion. Ik hoop dat de keuken nog dezelfde is al 15 jaar terug. De prijzen zijn nog wel hetzelfde. De laatste beoordelingen zijn goed. Cees
 

Ad Verschoor

Donateur
Cees, prima hotel. Ook wij hebben weer geboekt voor eind mei. Er zitten nu jonge mensen op. We hopen dat de keuken beter is dan vorig jaar, maar ook ik heb de laatste goede beoordelingen gezien. Het verbaast me niet dat dit de volgende verbetering is die de jongelui aanbrengen.
 
Hey,

duizendmaal bedankt iedereen hier.
Heel fijn om zo veel berichtjes te krijgen.
En al die info zo maar te krijgen.

Staf
Ik kijk er al naar uit.......
 
Hey,

dank u wel.
Ik kijk er echt naar uit.
Ik ben nog maar een paar weken terug aan het werk, en ben al weer aan vakantie toe.

De druk wordt te hoog.
Het wordt tijd dat ik aan een pensioen kan gaan denken.

We hebben nu een hotel, dus kunnen we het allemaal een beetje rustiger gaan hebben.
Als er internet is, hou ik een blog bij.
En als er geen is, deze keer niet.
Ik wil eens geheel en gewoon rustig zijn. Proberen althans dan.

Ik laat het zeker weten.
mvg
Staf
 
Bovenaan