27 oktober tot 3 november naar Tsjechisch Zwitserland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hey,

ik ben pas terug van een tocht naar het buurland Slowakije, en ben al weer volop aan het plannen om een tocht te ondernemen naar Tsjechisch Zwitserland.
Ik heb al heel wat informatie gevonden hier, maar tips zijn altijd welkom.

Ik wil zeker heel graag de mooiste dingen gezien hebben.
De tocht in Slowakijke heb ik alleen gedaan, maar nu gaan mijn vrouw en kids er ook bij zijn.

Moest er interesse zijn? Ik heb in Slowakije een blogje bijgehouden.
http://www.bloggen.be/slowakije2012stafverlinden/

Hopelijk komen er heel wat tips voor ons.

mvg
Verlinden Gustaaf
 
Hey,

dank u wel.
Ik hoop in jullie land net het zelfde te doen hoor.
Ik kijk er alvast naar uit.

Ik ben druk bezig met zoeken.
Ik weet nu al dat die ene week, veeeel te kort zal zijn.
Want ik wil weer veel te veel gaan zien.
mvg

Staf
 
van 27-10 tot 4-11 dan heb je misschien al kans dat het aardig koud is. maar zeker doen: dagje dresden( ook al ligt het net over de grens in duitsland is echt een geweldige stad om heen te gaan en goed te bereiken met de trein). - Dagje decin/novy bor, wandelen bij de ruzak berg of bij het bos bij jetroviche
 

Pelhřimov

Donateur
* wandeling naar de Pravcicka brána
* wandeling van Mezni Louka langs het water naar Hrensko en varen door de 2 klammen
* wandeling naar Šaunštejn naar de Malá Pravčická Brána
* wandeling naar de Kuhstall en Kleinsteinhohle (deze liggen net over de grens in Duitsland, maar ook mooi)
* wandeling naar Zlatý Vrch en Stříbrný vrch
* de Bastei (ook net over de grens)
(in deze topic, in deel 3, 4 en 10, worden enkele van mijn wandelingen besproken)

Ik heb wel wat PDF's voor je, maar die moet ik even van ver terugzoeken.
 
mooie vooruitzichten ! Dit jaar hebben wij voor het eerst deze streek bezocht. Bij mij is dit één van de mooiste plekken in Tsjechie. Wij zijn voornamelijk fietsers, maar zelfs op fietsers is dit NP prima voorzien . Soms pittige hellingen maar dat maakt de beloning eens zo mooi . De meeste uitschieters zijn door Pelhrimov al vermeld.
Wij hebben in Jetrichovice gelogeerd, mooie uitvalsbasis voor wandel,fiets en autoroutes. Ook goede busregelingen zodat je ook eens vanuit een ander dorp je wandeling kan aanvatten.
Wat ook mooi is : Bad Schandau (de overkant ven het NP Duitsland) en de van daaruit vertrekkende Kirnitzchtalbahn (treintje) dat je brengt tot aan het begin van meerdere wandelingen . Een écht paradijs !
 
Inderdaad de omgeving bij bad schandau is ook erg mooi en dan vooral de kuhstall, affenstein en schrammstein, maar misschien is het laatste in de winter niet goed te doen omdat je dan via allerlei trappetjes omhoog moet klimmen naar uitzichtpunten
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Gustaaf,
Van Pelhrimov heb je inmiddels bestanden toegestuurd gekregen, die zeer de moeite waard zijn.
Ik wil je toch nog even wijzen op de stad Decin en de plaats Hrensko. Beiden zijn een bezoek zeker waard.

SAM_4095k.jpg
Decin aan de Labe.

SAM_4385k.jpg
Met een punter door de Edmundskloof bij Hrensko

Tenslotte een hele goede vakantie gewenst in deze omgeving en ik hoop je verslag te zien en te lezen in dit forum.
 
Hey aan allemaal,

allereerst aan iedereen hier, duizendmaal bedankt, voor alle reactie's en tips die ik hier al gekregen heb. En zeker voor die mooie PDF's die ik mogen ontvangen heb.
Het is altijd fijn zo ontvangen te worden. Top zeg.

Ik kan nu dus echt beginnen plannen. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik nu niet alleen ben, en toch af en toe een rust pauze zal moeten inlassen. Ik ga proberen om geen enkel moment onbenut te laten.

Indien er internet moest zijn in ons huurhuisje, zal ik het zeker niet na laten om een blog te starten, maar dat laat ik wel tijdig weten.
Foto's zal ik zeker posten, al is het maar als ik terug ben.
Ik kom hier ook nog elke dag kijken, en zeer veel lezen.

Bedankt nogmaals voor al die fijne informatie die jullie hier vergaard hebben.

mvg

staf en fam.
 
Hey,

het is nu echt heel dicht bij.
Nog een maal een beetje slapen.
Ja ja, een beetje slapen. Want ik ken dat. Toch weer zenuwachtig.

Ik hoop dat het weer, een beetje gaat beteren, want zo nat, daar hou ik echt niet van.
Als het met mijn internet stick gaat lukken, dan hou ik wel een blogje bij.
Ik ga proberen, van dadelijk zaterdag als ik daar kom, wat kaarten te gaan kopen met heel veel informatie op.
Zo dat we zo weinig mogelijk tijd verliezen, en heel veel kunnen gaan zien.
ik ben nog vergeten te zeggen dat we van huisje veranderd zijn. Omdat ik in het vorige geen extra dag kon bij boeken.
We zitten nu in Radec bij Zandov. In de buurt van Ceska lipa.
Ons huis heet ook Lipa.
Op foto ziet het er al zeer mooi uit.

Ik kijk er echt naar uit.
mvg
Staf
 
Bovenaan