Anheuser wil doorbraak op Duitse biermarkt
Met het wereldkampioenschap voetballen in het verschiet vallen bedrijven over elkaar heen om hun commerciële slag te slaan. Het Duitse hoogste gerechtshof in Karlsruhe heeft beslist dat de term Voetbal WK 2006 niet exclusief voor de hoofdsponsor is.
Het Amerikaanse Anheuser-Busch, dat al jaren de exclusieve rechten heeft haar Budweiser-bier te verkopen, heeft nu een groot probleem: de Duitsers lusten geen Budweiser.
Tsjechen
Anheuser-Busch kan de naam Budweiser niet gebruiken in Duitsland vanwege het merkenprotectierecht. De Tsjechen claimen dat zij als eersten hun bier brouwden onder de naam Budweiser en dus recht hebben op die merknaam.
In de VS staat Budweiser meer bekend als ‘Bud’, maar zelfs met die afkorting komt Anheuser er niet. ‘Bud’ lijkt te veel op ‘Bit’ van de Duitse brouwer Bittburger,
Doorbraak
Voor Anheuser-Busch was het ‘if you can’t beat them, join them’ en zocht contact met Bittburger. Laatstgenoemde mocht zijn bier ook verkopen in de stadions en in ruil zou Anheuser de naam ‘Bud’ mogen gebruiken op de promotieborden. Op de plastic bekertjes mag ‘Anheuser-Busch’ prijken. Bittburger wordt verkocht in anonieme plastic bekertjes. Anheuser hoopt zo toch op een doorbraak op de Duitse biermarkt, die erg is afgeschermd.
Bron: De Telegraaf
Met het wereldkampioenschap voetballen in het verschiet vallen bedrijven over elkaar heen om hun commerciële slag te slaan. Het Duitse hoogste gerechtshof in Karlsruhe heeft beslist dat de term Voetbal WK 2006 niet exclusief voor de hoofdsponsor is.
Het Amerikaanse Anheuser-Busch, dat al jaren de exclusieve rechten heeft haar Budweiser-bier te verkopen, heeft nu een groot probleem: de Duitsers lusten geen Budweiser.
Tsjechen
Anheuser-Busch kan de naam Budweiser niet gebruiken in Duitsland vanwege het merkenprotectierecht. De Tsjechen claimen dat zij als eersten hun bier brouwden onder de naam Budweiser en dus recht hebben op die merknaam.
In de VS staat Budweiser meer bekend als ‘Bud’, maar zelfs met die afkorting komt Anheuser er niet. ‘Bud’ lijkt te veel op ‘Bit’ van de Duitse brouwer Bittburger,
Doorbraak
Voor Anheuser-Busch was het ‘if you can’t beat them, join them’ en zocht contact met Bittburger. Laatstgenoemde mocht zijn bier ook verkopen in de stadions en in ruil zou Anheuser de naam ‘Bud’ mogen gebruiken op de promotieborden. Op de plastic bekertjes mag ‘Anheuser-Busch’ prijken. Bittburger wordt verkocht in anonieme plastic bekertjes. Anheuser hoopt zo toch op een doorbraak op de Duitse biermarkt, die erg is afgeschermd.
Bron: De Telegraaf