Šindelová, een beslissing...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We hebben weer een paar maanden Sindelova achter de rug.

Het was schitterend.

Over drie weken weer retour naar Sindelova

Maar………

Kukelin en ik hebben besloten om er een punt achter te zetten en hebben het schitterende huis te koop gezet.

15 jaren in ons bezit en prachtige tijden beleefd.

Maar we worden een dagje ouder en de botten kraken in de winter.

Dus de winters slaan we al over en overwinteren in Spanje.

We komen al meer dan 30 jaar in Tsjechië en we zullen dat in de toekomst blijven doen met ons caravannetje.

We wachten rustig af hoe het met de verkoop gaat, we hebben geen haast.

Maar Sindelova, wat zullen we je gaan missen.

Maar de herinnering blijft aan de mooie tijden!
 
Ach ja, Kukel, soms moet je een moeilijke beslissing nemen. Maar zoals je zelf al schrijft; de herinneringen blijven, dat pakt niemand je meer af. Uit ervaring weet ik dat het ook wel weer leuk is om als toerist naar Tsjechië te gaan en in verschillende regio’s te verblijven. Ik wens jullie nog veel mooie vakanties toe! Succes met de verkoop!
 
Ach, wat jammer nou, dan is Sindelova ook voor ons waarschijnlijk definitief finito... Maar ik begrijp het wel. Jullie (en wij ook) hebben er hele mooie tijden beleefd waar we nog altijd met weemoed en genoegen aan terugdenken. Het was mooi... :snotter:
 
We hebben weer een paar maanden Sindelova achter de rug.

Het was schitterend.


En dat trof me.

Al eerder heb ik op dit forum afscheid moeten nemen van leden, personen, families soms, die jaren lang een bijdrage leverden aan dit toch wel actieve forum.

Kukel met bijna 5000!! bijdragen, soms een ban vanwege onbegrijpelijke regelgeving omtrent "reclame", maar altijd positief gestemd. Waardevolle en interessante verhalen en belevenissen, niet in de laatste plaats inzake de discussies met "Char" over een, voor hun beide, bekend etablisement in "Forescate": dwz Voorschoten.

Beste Kukel, Beste Kukelin,
Het is niet gelukt om op enig moment met elkaar kennis te kunnen maken.
So be it.

Ik gun jullie een waardevol en tevreden afscheid van dit mooie Tsjechie.

Kom nog eens terug.

Een hartelijke groet van Zapalky, die nog wel even blijft.

P.s.
Waar is Char toch gebleven?????

:cheers::cheers::beleefd:
 
Bedankt voor je aardige woorden.
Maar Tsjechië blijft onze vakantiebestemming hoor.
Zal kijken of ik nog even bij Char langs kan gaan.
En wie weet zien we elkaar in Tsjechië, wij al reizende met de caravan.
Maar eerst het villaatje verkopen!
 
SINDELOVA VAAR WEL

Vandaag, 3 september 2018

Vandaag naar de makelaar geweest en de laatste zaken doorgesproken.

Het is geregeld.

Woensdag 5 september 2018 om 10.00 uur verlaten wij ons huis voor altijd.

Met een glimlach doen we dat, want Sindelova is goed voor ons geweest.

Ruim 15 jaren zijn we actief geweest in Sindelova, het dorp waar niets te beleven valt.

Maar juist daarom heeft het ons van alles geboden.

Een mooi huis, rust, stilte en een magnifieke natuur.

We hebben de beknopte villa van boven tot onder opgeknapt, met veel plezier.

Vele kilometers over “onze” berg gelopen.

Nog meer kilometers gefietst door fantastische dorpjes en de stilte van de bergen.

We hebben er goed van gegeten en gedronken.

Eten op ons terras met een uitzicht waar de lonely planet niet tegenop kan.

Ons terras waar je rustig zit, uitkijkend over de bergen en waar je heerlijk kan mijmeren.

De donkere, stille nachten, de gezonde lucht.

Het werken in de tuin.

De vogels, roofvogels, de schaapherder met honderden schapen, koeien, herten en hazen in de tuin, het is voorbij.

De vos met witte staart achter op onze berg, schuw weglopend.

De dorpelingen met de verhalen over de buurvrouw die gestruikeld is, nietszeggend, maar daardoor ook zo leuk.

Zwemmen in het meer, de vele biertjes en wijn, restaurant Sparta in Sindelova en Anna in Nejdek: onvergetelijk.

Alle soorten weer hebben we meegemaakt, donder en bliksem, stroomuitval, storm, regen, orkanen die het bos plat legden, meters hoog sneeuw en als klapstuk de gortdroge zomer van 2018.

Het mooiste jaargetijde is de herfst, met zijn magnifieke gekleurde bomen.

Je wordt er stil van.

Bomen kappen en daarna blokken zagen en klein hakken, het was er allemaal.

De houtkachel stoken op koele avonden, naar de vlammetjes staren.

De vele avonden in het restaurant van Krasna Lipa, wat hebben we daar een plezier gehad.

Kerken, kastelen, musea, ruïnes, tuinen, parken, de rijke historie viel ons ten deel.

Vele mensen hebben bij ons gelogeerd, met wederzijds genoegen.

Sommige zijn van Den Haag naar Sindelova gefietst!

Het is mooi, heel mooi geweest.

Sindelova we zullen je missen, maar dank je wel.

Het was geweldig.

Maar woensdag 5 september 2018 om 10.00 uur is het geschiedenis geworden.

SINDELOVA NA SHLEDANOU!
 
Het was geweldig om dit te mogen lezen Kukel!
Ik ken jullie niet persoonlijk, maar ik kan me zo inleven in het verhaal en in de gevoelens die zich op deze momenten in uw gedachten afspelen.
Wij zijn op dit moment voor de 38e keer in Tsjechie en we hebben er ook ons hart verloren.
Gelukkig kunnen jullie nog terug met de caravan!
Nog vele vele jaren hoop ik voor u tweetjes!
 
Kukel en Kukelin, sterkte als jullie woensdag voor de laatste keer wegrijden.
En als jullie thuis je ogen dicht doen dan zie je de bergen, ruik je het bos, hoor je de regendruppels en proef je het biertje, dat blijft! :)
 
Gek he, we hadden het besluit genomen en we waren er gelijk mee klaar.
Twee aanhangwagens met goede spullen uit het huis gehaald en geschonken aan de minder bedeelden in Sindelova.
Een mens verzamelt wat aan spullen die in Nederland overbodig waren en hier een goede bestemming krijgen.
Het huis werd ontnomen van onze persoonlijke en overbodige spullen en daardoor is het afscheid heel makkelijk geworden.
We hebben het werkelijk fantastisch gehad en met een glimlach vertrekken we morgen.
Bedankt voor de aardige reacties.
 
Bovenaan