ČEZ-energie of niet?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik ben zelf op zoek naar de goedkoopste manier van verwarmen in Tsjechië, ik woon in Do Dolcu bij Trutnov, en heb een houtkachel als hoofdverwarming,maar kan de bovenverdieping niet warm krijgen met deze temperaturen, het is hier s,nachts - 12 graden, ik vraag mij af wat de goedkoopste manier van bijverwarmen is en of er iemand in Tsjechië ervaring heeft met dit fenomeen.
 
Laatst bewerkt:
Wel gestegen maar ik zie niet die maffe bedragen zoals in Nederland.
Ze hebben hier een prijsplafond ( al voordat ze daar in NL mee kwamen)
Dit is wat CEZ er over schrijft:
2023 zullen we automatisch de geplafonneerde prijs in rekening brengen volgens regeringsverordening nr. 298/2022 Coll.
Deze geplafonneerde prijs is: • CZK 6.050/kWh voor elektriciteit met btw en • CZK 3.025/KWh voor gas met btw.

Omzetten van m3 naar kWh
U hebt hoogcalorisch gas en u verbruikt op jaarbasis 1.000 m³?
Doe dan 1.000 x 11,51 = 11.510 kWh
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben zelf op zoek naar de goedkoopste manier van verwarmen in Tsjechië, ik woon in Do Dolcu bij Trutnov, en heb een houtkachel als hoofdverwarming,maar kan de bovenverdieping niet warm krijgen met deze temperaturen, het is hier s,nachts - 12 graden, ik vraag mij af wat de goedkoopste manier van bijverwarmen is en of er iemand in Tsjechië ervaring heeft met dit fenomeen.
hout is het goedkoopste en geeft het meeste warmte.
Is je huis wel geisoleerd ??
Ik herinner me noch temperaturen van -25 c en overal waar ik kwam was het binnen een sauna :)
 
Bovenaan