ČEZ-energie of niet?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Krijg net de aanbieding in de brievenbus om over te stappen op ČEZ FIX tot 31-12-2015. Ze beloven tot 20% lagere energiekosten.

Het huidige tarief is 1778czk per MWH hoogtarief en 1053 per MWH laagtarief. Ze bieden aan 1422 czk hoog en 842 laag.
Welke leverancier hebben de overige forumleden en loont overstappen naar een andere maatschappij?
 
Heb deze brief ook gehad en als ik het goed begrepen heb dan komt de korting op 12% uit als je het voor 2 jaar vast zet en krijg je volgend jaar 5% korting als je het niet vast zet.
Dat de stroom goedkoper gaat worden is in Nederland ook, dus waarom dan ook niet in Tsjechië.

Ik denk dat ze die aanbieding doen omdat ze bang zijn dat er anders veel klanten gaan overstappen. Ze hebben er blijkbaar wel wat voor over om je 2 jaar te binden.
 
Ik hoorde van onze elektricien dat de electriciteitstarieven volgend jaar allemaal 30% naar beneden gaan.
Of dat waar is weet ik niet, maar ik zou in ieder geval even verder informeren.
 
Even kijken wat er aan de hand is op de energiemarkt, vele windmolens staan in Duitsland stil de netten zijn zo ongeveer europees gekoppeld , ze kunnen de energie niet meer kwijt, de prijzen staan onder druk, de grote winsten worden nu gegenereerd uit verkapte BV's die het ''transport'' beheren om de winsten elders te drukken, de Brusselse subsidies mogen nu wel even terug gedraaid worden, hier wordt gemeten met een 6 tandige reek.
 

Vodnik

† In Memoriam
................, komend jaar wettelijk verplicht 20% lagere stroomtarieven. ...........
Verkiezingsretoriek, daar staat het op dit moment bol van.

Feit is dat de energiemarkt onder druk staat, dus binden voor (te) lange termijn is niet zo verstandig. Met twee jar zal je je overigens geen buil vallen.
 
Heb kronen teruggehad van mijn leverancier en het maandelijks voorschot is naar beneden bijgesteld.:)
Heb dezelfde leverancier als omaatje voor ons, zal nooit een verkeerde geweest zijn, want oma was niet op haar achterhoofd gevallen en haar dochter en kleindochter zijn ook bij de pinken, dus ik laat het fijn zo als het is.
 

Vodnik

† In Memoriam
de prijzen van elektriciteit ontlopen elkaar niet zoveel, of je nu PRE of CEZ hebt. Ik heb beide, in Praag PRE en in chalupa CEZ. Beide betalen niet terug als je een overpayment hebt,wordt verrekend met de komende termijnen. Wel vind ik de informatie via internet van CEZ veel beter dan die van PRE (het internet-kantoor)
 
Tja, ik kreeg ook terug van de CEZ, het duurde ff, eerst was mijn termijnbedrag naar beneden bijgesteld, maar ik heb toch echt kronen teruggehad, kon het ophalen bij het postkantoor met een soortement van briefje wat ik van de CEZ heb toegezonden gekregen.
 
Kan je zien dat ze met verschillende maten meten bij het CEZ ,kreeg een brief dat ik fors naar beneden ben bijgesteld en dat ik het komende halfjaar niks hoeft te betalen omdat ik de afgelopen periode teveel heb betaald.
 

Vodnik

† In Memoriam
CEZ voert dus verschillend beleid. Ik had een forse overpayment, misschien zaten ze krap bij kas:D?
In ieder geval ben ik voor 5 maanden "vrijgesteld" om te betalen! (en een flinke verlaging van de maandelijkse kosten)
 
Bovenaan