EasyJet

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Moet je vooral doen als je van je geld af wilt. :stout:

Op de site van EasyJet staat dat ze alle toestellen tot nader order aan de grond houden. Je kan dus wel boeken, maar of die vlucht dan ook werkelijk gaat plaatsvinden?

Gaan er nog passagiersvluchten van en naar Tsjechië?
 
Ik heb reeds lange tijd een vlucht met EasyJet staan naar Praag voor 15 juni 2020. Ik zie nu dat vluchten naar Praag boeken tot 1 juli niet mogelijk is. "Uitverkocht." Ik heb nog een aantal bestemmingen geprobeerd, ook allemaal uitverkocht tot 1 juli. Ik heb het angstige vermoeden dat de vlucht van 15 juni t.z.t. geannuleerd zal worden.
 
je kan online boeken, heer punk...
Op de site van EasyJet staat dat ze alle toestellen tot nader order aan de grond houden. Je kan dus wel boeken, maar of die vlucht dan ook werkelijk gaat plaatsvinden?

Gaan er nog passagiersvluchten van en naar Tsjechië?
Nee, niets. Behoudens hulpvluchten of repatriëringsvluchten.
Tja... Wat hierboven in het topic staat, was best wel duidelijk toch? :denk:
 
Op mijn vraag aan Easyjet: "Ik zie dat Easyjet geen vluchten aanbiedt tot 1 juli 2020. Betekent dit dat mijn vlucht van 15 juni geannuleerd zal worden?"

Kreeg ik dit antwoord: "Helaas kunnen wij niet zover kijken in de toekomst, voor nu staan de vluchten nog gepland. Wanneer easyJet de vluchten officieel annuleert worden passagiers hier 7 tot 5 dagen voor vertrek over geïnformeerd per e-mail naar het e-mailadres waarmee de boeking is gemaakt."

Nu maar afwachten. En misschien is een reisje met de auto toch gezonder. :) :)
 

kuurgast

Donateur
Luchtvaartmaatschappijen verkopen ook kaartjes voor vluchten waarvan ze weten dat die niet zullen vertrekken!

Luchtvaartmaatschappijen annuleren vluchten voor juni, vaak direct na aankoop van een ticket. Ze verkopen ook kaartjes naar landen waar ze nu niet vliegen. In plaats van een terugbetaling geven ze echter vouchers uit aan passagiers. Volgens sommige advocaten is dergelijk gedrag echter niet eerlijk.

Het annuleren van een vlucht is altijd vervelend. Maar nu is het mogelijk om een ticket te kopen voor een vlucht die al lang is geannuleerd. 'Het is interessant dat je kunt inchecken voor een geannuleerde vlucht en zelfs een koffer kunt kopen', zegt advocaat Lucie Straková bijvoorbeeld over de aanpak van easyJet. De beloftes van bedrijven zijn volgens haar misleidend.

Advocaat Straková ziet het probleem vooral bij vouchers die bedrijven uitdelen in plaats van geld. 'Zo hebben kopers in de toekomst misschien helemaal geen vluchten nodig. In dat geval wordt restitutie aangeboden. Het is mogelijk dat de bovengenoemde vereiste voor toekomstige vluchtvouchers, die veel luchtvaartmaatschappijen nu aanbieden, zodat ze het geld van tickets nu kunnen gebruiken om deze luchtvaartcrisis op te lossen en om te overleven. Het alternatief is om geld terug te eisen, wat een ingewikkelder proces kan zijn, zelfs als de meeste luchtvaartmaatschappijen in financiële moeilijkheden verkeren”, voegt de advocaat toe.

Oliver Dlouhý, het hoofd van het ticketportaal van Kiwi. com, vestigde ook de aandacht op het problematische gebruik van vouchers in een interview voor iDNES. 'Er zijn twee problemen. De eerste is dat door het aanvaarden van een voucher, volgens onze juridische analyse, de klant alle rechten wordt ontnomen op het moment dat de luchtvaartmaatschappij failliet gaat. De tweede was dat de man een vlucht kocht op bijvoorbeeld 15 april, hij wilde bijvoorbeeld naar een bruiloft vliegen. En hij krijgt een voucher die hij ergens in september kan inwisselen. Dit is niet langer hetzelfde product dat hij heeft besteld, dus de meeste van onze klanten weigeren de vouchers en vragen naar mijn mening om een volledige terugbetaling ", zei Dlouhý.

Vouchers worden ook verdeeld door CSA.

CSA annuleert ook vluchten en deelt vervolgens vouchers uit. "CSA verwijst naar de klachtenafdeling bij het aanvragen van een terugbetaling. Maar ik zou best geïnteresseerd zijn in waar en hoe de voucher kan worden gebruikt ", klaagt Tomáš Pavel van de FinČech Facebook-groep, waar ook anderen die kaartjes voor Helsinki voor juni hebben gekocht, lid van worden.

Bron idnes.cz.
 

kuurgast

Donateur
Ik heb de voorwaarden eens bekeken over geannuleerde vluchten en ze proberen iedereen een voucher aan te smeren.

De meeste klanten kiezen ervoor om niet te wachten en voor een voucher te gaan, die direct uitgegeven wordt voor de volledige waarde van je boeking............

We doen er alles aan om alle restitutieverzoeken zo snel mogelijk te verwerken. Gezien onze huidige gemiddelde verwerkingstijd betekent dit voor veel klanten dat ze hun restitutie waarschijnlijk pas na de zomer zullen ontvangen. Een omdat onze achterstand momenteel nog verder oploopt, verwachten we dat nieuwe verzoeken zelfs nog langer zullen duren.

Houd er rekening mee dat er per boeking slechts één online formulier wordt aanvaard en terugbetaald zal worden aan de oorspronkelijke boeker. Zorg ervoor dat u voor elke boeking die u via een derde partij heeft gemaakt u rechtstreeks contact met hen opneemt om uw terugbetaling te verkrijgen.
Bron easyjet.com.
 
Ok, dus easyJet ook. Gelukkig heb ik mijn geld van hun al terug. Ik denk dat heel veel luchtvaartmaatschapijen het water aan de lippen staat. Niet zo gek. Ik had begrip voor vouchers van boekingen vóór Covid, maar de huidige praktijken zijn denk ik van een zeer laag niveau. Net als Transavia een kočka in het nauw
 
Laatst bewerkt:
Het ging niet altijd "easy", maar Easyjet heeft zojuist m'n laatste refund voldaan op mijn creditcard. Het was een heel gedoe met omboeken en vouchers, maar alles is nu geregeld. En daar ben ik blij mee. Voor de vliegmaatschappijen in het algemeen zal dit in diverse opzichten niet altijd zo makkelijk zijn (geweest).
 
Bovenaan