Watersport

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Hilgertova en Prindis zorgen voor Tsjechisch succes op EK kanoslalom

De 21-jarige Amalie Hilgertova werd verrassend Europees kampioen bij de K1 dames categorie. Ook Vit Prindis haalde de titel binnen voor Tsjechië, bij de K1 heren.

Bij het EK kanoslalom in het Franse Pau werden vier nieuwe Europese kampioenen gekroond. Geen van de regerende kampioenen wisten hun titels te behouden. De grootste verrassing kwam van de Tsjechische Amalie Hilgertova die haar eerste grote titel pakte door de K1 dames categorie te winnen. “Ik weet echt niet wat er zojuist gebeurd is. Ik was al enorm blij dat ik überhaupt de finale haalde en dat ik daar tot deze run in staat zou zijn had ik niet durven dromen!”, was haar reactie na haar winnende race.

De Europese titel bij de K1 heren ging ook naar Tsjechië. Vit Prindis versloeg in een spannende strijd de Pool Dariusz Popiela.

Bron: nieuwsredactie.fhj.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Tsjechisch goud en zilver bij wereldbeker roeien in Rotterdam

Dit weekend werden er wereldbekerwedstrijden roeien gehouden in Rotterdam. Door de Tsjechische heren werden hier goede resultaten behaald. Bij de Twee-zonder-stuurman wonnen Helesic en Podrazil het zilver. Bij de lichte twee-zonder-stuurman werd een gouden medaille voor het koppel Kopac en Hajek.
 

Ad Verschoor

Donateur
Goede resultaten bij Kanovaren WK slalom
In het Spaanse La Seu d'Urgell worden deze dagen de wereldkampioenschappen kanovaren in de slalom gehouden.
De verschillende Tsjechische teams laten zich hier goed van voren zien. In de K1-klasse voor herenteams was er zilver. Deze prestatie werd geëvenaard met zilver door het damesteam in de K1-klasse. In de klasse C1 voor damesteams werd een bronzen medaille behaald.
 

Ad Verschoor

Donateur
Toen waren er de gouden plakken
Het slot van de WK kanovaren in de slalom is voor de Tsjechische delegatie uitstekend verlopen. Waren er eerder deze week al 2 zilveren en 1 bronzen medailles daar kwamen er gisteren nog wat bij.
Goud was er in de K1 klasse, individueel voor heren. De wereldtitel kwam in handen Jiri Prskavec. In de C2 klasse, gemengd was er zelfs goud en brons. De wereldtitel ging naar Fiserova en Jane, terwijl de 3e plek was weggelegd voor Masek en Vojtova. Hierdoor ziet de uiteindelijke medaillespiegel met 2xgoud, 2x zilver en 2x brons er zeer florissant uit.
 
Bovenaan