Off-topics uit topic Politiek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na Becherovka! Na příčinu a současně i řešení všech životních problémů!
bech1.gif
 
Het geheim van succes, zapalky, is: trainen, trainen en nog eens trainen! Ik train al sinds mijn vroege tienerjaren en de gevolgen zijn niet uitgebleven, zoals je ziet/leest.
Andere sporters gaan vaak op hoogtetraining; ik ga zo vaak mogelijk op Tsjechiëtraining. "Leuk", denken mensen dan, "Hij gaat weer alwéér op vakantie, die mazzelaar". Weten zij veel.
Mijn gang naar Tsjechië is een niet-aflatende inspanning om het nèt weer even beter te doen, een eeuwigdurende strijd om de eerdere persoonlijke records te doen sneuvelen. Je begrijpt: ik kom meestal totaal gebroken terug.
Toch heb ik nog altijd plezier in mijn sport. Vooral als je na een zware training of wedstrijd even in een hospoda neerstrijkt en een drankje doet met iemand, dan denk ik: "Ja! Hier doe ik het voor!"
 
De grootste vervuilers zijn oude dieselmotoren. Mijn vorige benzineauto uit 1999 kreeg al een groene zone sticker, dus ik denk dat dat wel meevalt. Verder denk ik dat die kastjes straks standaard worden ingebouwd. Aangezien oude auto's toch maar beperkt meegaan hebben straks de minder rijke mensen vanzelf een auto met een kastje. Ik zou er nu nog niet van wakker liggen. Voor dit voorstel een wet is zijn er al heel wat schonere auto's tweedehands verkrijgbaar.
Hoezo gaan oude auto's maar beperkt mee? Als je een auto goed onderhoud kan hij vele jaren meegaan. Ik rij met mijn auto's met gemak 20 jaar en dan kunnen ze nog wel 20 jaar mee. Het onderhoud kost in Tsjechië bij lange na niet zoveel als in Nederland. Hier in het dorp rijden Skoda's en Lada's van meer dan 40 jaar oud nog steeds rond.
Gisteren naar de garage geweest, hier in een buurdorp, distributieriem vervangen, kleine schone !!! werkplaats, met een vriendelijke chef en twee monteurs, geen gezichten van "is moeilijk, is probleem" , rustige mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Drie uur later alles klaar, kosten 1000 Kr , zonder materiaal, onderdelen koop ik meestal zelf, omdat hier ook nog wel eens tweede kwaliteit word verkocht.
Het is een oudere diesel, die ik voor transport gebruik, de stoelen zijn er uit, zelf zit ik op een appelkistje, en de buurvrouw heb ik al eens een lift gegeven, maar moest zitten op een hoop stenen.
Dat een oude diesel omruilen voor een benzine uitvoering, de lucht in Sumava zou verbeteren is onzin.
Een diesel verbruikt veel minder, en auto's vroegtijdig slopen levert alleen maar verspilling van grondstoffen op.
Diesels worden verkeerd gebruikt, diesels zijn voor de lange afstand, een brief naar de postbus brengen, moet je niet met een diesel doen, maar op de fiets, ritten combineren, ik ga nog maar één keer in de 2 / 3 weken eten inslaan in de stad, minder kilometers maken,levert veel meer op.
Verder staat het me tegen, dat mensen die op een hoop in de stad wonen, hun vuile lucht elkaar in het gezicht blazen, menen te moeten bepalen, hoe ik auto moet rijden, ik ken mijn verantwoordelijkheid.
 
Corrupt, leugenachtig zooitje. Kan zo intrekken bij Trump. :tong:

Het is een oudere diesel ..... de stoelen zijn er uit, zelf zit ik op een appelkistje, en de buurvrouw ..... moest zitten op een hoop stenen.
.....
Verder staat het me tegen, dat mensen ..... menen te moeten bepalen, hoe ik auto moet rijden, ik ken mijn verantwoordelijkheid.
Weet je dat laatste wel helemaal zeker? :deuk:
 
Ja zeker, de buurvrouw was ook van mening dat deze rit verantwoord was, drie volwassen, nuchtere mensen kunnen best wel zelf bepalen hoe ver men kan gaan.
 
Ja zeker, de buurvrouw was ook van mening dat deze rit verantwoord was, drie volwassen, nuchtere mensen kunnen best wel zelf bepalen hoe ver men kan gaan.
Drie??? Jij en de buurvrouw is twee toch? Of tel je het appelkistje ook mee? :denk:
Ik denk maar zo: volwassen en nuchter is bij deze bewezen niet beter dan volwassen en bezopen.
Dus ik neem er nog eentje. :cheers:
 
Bovenaan