Gezocht: Tsjechen/Tsjechisch sprekende mensen in NL

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Als eerste wens ik iedereen een gelukkig en vooral een gezond 2019 toe!!

Ik zou mezelf graag eerst willen voorstellen mijn naam is Jesse Oosterbaan en ik ben 18 jaar. Ik woon in Vlagtwedde (klein dorpje in Groningen aan de grens van Drenthe en Duitsland). Ik studeer in Groningen Stad en werk in de vakanties en weekenden bij Dinopark Landgoed Tenaxx.

Ik heb 8 jaar met veel plezier in Tsjechië gewoond en geleefd, waardoor ik de taal vloeiend beheerste, zowel schriftelijk als verbaal.
In 2014 keerde wij terug naar Nederland, waardoor wij allen de taal een beetje vergeten zijn, nou spreken mijn ouders en zusje eigenlijk helemaal geen Tsjechisch meer maar ze verstaan het nog wel. Gelukkig is het bij mij anders en spreek ik het nog redelijk goed en dat wil ik zo houden en verbeteren.

Nu de vraag: Is er iemand die samen met mij Tsjechisch wilt spreken en eventueel schrijven als een soort penvriend (in). Waarmee ik gesprekken kan voeren in het Tsjechisch taal en praten/ schrijven over van alles en nog wat. Zodat wij dan de taal op peil kunnen houden.

Het gaat er wel om dat ik een klik heb met iemand, daar komen we snel achter. Maar mij maakt het totaal niet of we bij elkaar over de vloer gaan komen om een kopje thee te drinken of bellen met elkaar. Ik reis graag dus als iemand in Limburg woont maakt dat ook niet uit maar een kleine voorkeur is wel wonend in provincie Groningen. Mij gaat het er om dat ik met iemand Tsjechisch kan spreken. Wie of wat, man of vrouw, mijn leeftijd of middelbare leeftijd. Als die gene maar het Tsjechisch beheerst.

Het liefste keer ik voor maanden terug in Tsjechië (en dat ga ik ook doen over 2 jaar stage voor mijn opleiding).

Kortom ik mis Tsjechië en de taal!

Ik hoop dat iemand contact met mij op neemt want ik wil zo graag de taal niet verliezen.


contact:

*****

Met vriendelijke gr,
Jesse

S.v.p. geen mailadressen/telefoonnummers in berichten plaatsen wegens mogelijk misbruik. Contact en persoonlijke gegevens uitwisselen kan altijd via PM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je verhaal aan mijn zoon van 17 verteld en het lijkt hem leuk om contact met je te hebben. We wonen in Tsjechië, maar zijn in augustus altijd twee weken in Nederland. Mijn familie komt oorspronkelijk uit Groningen, dus daar gaan we meestal ook naartoe. Misschien kunnen jullie contact houden via de sociale media? Hij heet Tim Fikejs, je vindt hem wel op Facebook.
 
Bovenaan