Weer terug in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedendag
Mijn naam is Fred, zelf werkzaam als makelaar in Nederland. Heb een vrouw en een zoon van 12, een Ardense Hoeve in Belgische Ardennen (provincie Luxemburg) en wonen in de omgeving van Rotterdam.

Wij hebben circa 10-12 jaar geleden een boerderijtje in Havlovice en een stuk grond met een aanbouw zijnde woning gekocht in Roudnice (Vitkovice). Na veel gezeur en belazerd te zijn door velen, ook Nederlands/Tsjechische makelaars, proberen wij nu via mevr. Hartmanova de draad weer op te pakken om te proberen toch nog wat van ons ooit begonnen avontuur in Tsjechie te gaan maken. De SRO waar de goederen in zitten, ontmantelen en allebei de objecten op prive zetten.

We zijn dus weer terug in Tsjechie na een termijn van een aantal jaar. Ons laatste bezoek aan dit land was een wintersport in 2008. We gaan er alsnog wat moois van proberen te maken.
 
Beste mensen,
Mevr. Radka Hartmanova heeft mij werkelijk super geholpen afgelopen week. Ik heb haar werkwijze nog niet eerder meegemaakt bij anderen de afgelopen jaren, heb echt een heel goed gevoel bij haar handelen en ze heeft zeker kennis van zaken.
Wij zijn weer vol goede moed en gaan nogmaals proberen er in Tsjechie wat van te maken.
Allereerst gaat zij nu voor ons de SRO liquideren de komende maanden om de onroerende goederen op prive te krijgen, zodat wij binnen een aantal maanden van een hoop rompslomp mbt de SRO af zullen zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Beste Forumleden,
Wij hebben inmiddels onze boerderij in Havlovice (bij Upice) verkocht aan de Burgemeester van het dorp, en wel met de voortreffelijke hulp van mevr. Hartmanova en haar partner.
Voordat wij de boerderij hebben verkocht, hebben wij nog wel eerst de buren blij gemaakt met een stuk grond dat zij als tuin wilden hebben en gebruiken bij hun woning. Dat stuk grond hebben wij aan de buren weggegeven, beter een goede buur dan een verre vriend!
Nu, na verkoop van de boerderij, hebben wij Radka's hulp weer ingeroepen voor ons andere onroerend goed in Vitkovice (Roudnice), naast de skipiste gelegen. Wij hebben daar nog circa 13000m2 grond met een casco gebouw er op. Zij gaat via haar contacten een vergunning proberen te regelen voor de verbouw/nieuwbouw van een permanente woning, zodat wij daar als we een vergunning krijgen en mogen bouwen, straks heerlijk op wintersport kunnen gaan.
Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen, want het mooie land Tsjechie en het Reuzengebergte blijft toch trekken.
 
Bovenaan