Graag jullie mening...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Meneer Punkenstein hoeft overigens nergens bang voor te zijn; ik zal verder ook niet zo flauw zijn om zijn echte naam te vermelden.
Het eerste deel van deze opmerking verdient enige verduidelijking. Begrijp ik hieruit dat u afziet van de in de mailcorrespondentie geëiste bedragen en de aangekondigde incasso? Ik zou een duidelijk antwoord zeer op prijs stellen.

Mijn echte naam is voor de oudere forumleden overigens geen geheim, hoor... ;)

Wat mij betreft, mag dit topic gewoon blijven staan, zij het zonder enige herkenbare verwijzing naar u als verhuurder. Zo had ik het ook bedoeld. De moderator heeft eerder vandaag al een aantal berichten opgeschoond, dus ik neem aan dat hij ook de andere verwijzingen kan weghalen.
 
Een prima en goede reactie van "dus" zoals gevraagd. Dat maakt ook meteen een hele hoop duidelijk. De boekingssite daarentegen was misschien toch wat minder duidelijk voor sommigen (ook al gaat het al 18 jaar lang goed) met als gevolg een flink misverstand tussen 2 personen wat ook nog eens (bijna) uit de hand liep.

Misschien daarom toch ook een kleine aanpassing doen aan de bewuste "boekingspagina" om dit soort misverstanden in de toekomst te kunnen voorkomen. Zoals al gezegd, vaak wordt er gewerkt met een bevestigingsmail (2e mail) om dit soort misverstanden juist te kunnen voorkomen. Iedereen klikt die "algemene voorwaarden" overigens onderaan bijna altijd wel aan, want anders gaat het antwoord niet weg en volgens mij leest ook bijna niemand ze.

Ik heb 30 jaar geleden (ik ben nu 64) lange tijd als automatiseringscoördinator gewerkt bij een behoorlijk grote gemeente toen dit nog in de "kinderschoenen" stond. Ik heb in die tijd heel wat programma's voorbij zien komen waarvan de makers stelden dat dit toch echt het beste in zijn soort was. Om dit ook zelf uit te kunnen testen, gaf ik deze programma's vaak aan een groep onervaren gebruikers waarna deze vaak al binnen een aantal dagen vast liepen. Dus wat voor de één soms erg duidelijk is, is dit voor de ander niet altijd zo blijkt ook nu maar weer.

Ik zou zeggen, reik elkaar de hand en leer van elkaar. Want anders zijn er alleen maar verliezers en de meeste mensen op dit forum bedoelden het volgens mij ook niet zo kwaad als nu wordt voorgesteld. De zaak is redelijk snel opgepakt door de moderator en de schrijver van dit topic (weinig tot geen "schade").

Zie het maar als een mooie reclame van uw mooie huis op dit forum (wij gebruikers van dit Forum mogen dit zelf namelijk niet doen).

Ik denk dat het verhaal voor iedereen zo wel duidelijk genoeg is.
 
Smileyfromcz schreef: Nette reactie dus. Hopelijk is dat ironisch bedoeld?
Na een kennelijke vergissing eerst een z.g. coulance voorstel doen, daarna dreigen met "Incasso" en vervolgens nog de hatelijke opmerking plaatsen "En dat is niet leuk voor u" doet me denken aan een geval dat behandeld werd in het Radar Radio programma vanmiddag op radio1.
De door Punkenstein gebruikte tekst "Reservering/boeking onder voorbehoud: is jullie huis in deze periode inderdaad nog beschikbaar?" is misschien op twee manieren uit te leggen, maar op zijn minst had de verhuurder moeten terugkoppelen wat de bedoeling van deze vraag was! Dan was deze heisa helemaal niet nodig geweest.
 
ik zie dit niet als een schandpaal
de verhuurder heeft zijn voorwaarden en die zijn openbaar ,en voor welk huis.
1 aspirant huurder heeft een andere mening.
de wet op privacy kan niet geldig zijn als je op internet een huis verhuurt ,en de voorwaarden daarbij vermeldt.
 
Wat de privacywet betreft (Curious). Het ligt er volgens mij toch echt aan in welke context je deze tekst gebruikt. Iedereen kan zo iemand zijn adresgegevens achterhalen in bijvoorbeeld het eerste en beste telefoonboek (dat is ook openbaar). Maar dat wil dan nog niet zeggen dat je deze adresgegevens vervolgens bij een meningsverschil ook zomaar op een openbaar forum kunt gaan dumpen. Je kunt deze gegevens vinden om ze te gebruiken omdat je bijvoorbeeld iemand wilt bellen of iets toe wilt zenden (normaal eigen gebruik), meer niet. Omdat vrijwel alles vandaag de dag "openbaar" is (bijna alles is te achterhalen) is er volgens mij juist een privacywet gekomen om mensen hier tegen te kunnen beschermen. Maar dit is wel mijn eigen interpretatie van deze wet.

Misschien kan de moderator naar aanleiding hiervan ons een paar richtlijnen aanreiken, want dan weten we allemaal wat nu wel of niet kan. Ik ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Het eerste deel van deze opmerking verdient enige verduidelijking. Begrijp ik hieruit dat u afziet van de in de mailcorrespondentie geëiste bedragen en de aangekondigde incasso? Ik zou een duidelijk antwoord zeer op prijs stellen.
Begrijp ik hieruit dat u afziet van de in de mailcorrespondentie geëiste bedragen en de aangekondigde incasso? Hoewel ik vind dat u wel degelijk hebt geboekt: inderdaad.
 
Bovenaan