Tussenstop in Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

IK BEN WEER THUIS NA MIJN 10 DAAGSE TRIP C.Z
Het is niet helemaal verlopen zoals ik gepland had maar heb het prima naar mijn zin gehad.
Het plan was tussenstop in Jena D.E en dan naar Beroen Tsjechie maar daar aangekomen veel rugklachten
Nog nooit een probleem daarmee gehad maar had zoveel last dat autorijden zoveel pijn gaf dat ik mijn programma moest herzien. Kleine afstanden ging wel maar heb aleen wat plaatsen in omgeving bekeken.
De bedoeling was Pilzen,Blatna,Strakonice,Ceske bodejovice,ceske krumlov.
Maar niet getreurd ik heb me goed vermaakt wandellen door natuur en een pivo pakken ging goed.
In Jena duitsland had ik een prima hotel maar had medelijden met hen.
Ze hadden een grote tent opgezet met groot scherm voor w.k voetbal twee biertapwagens 250 stoelen
en tafels neergezet volop reclame op spandoeken langs wegen omgeving Jena en s,avonds was ik de enige die keek
samen met 2 techniekers die de boel verzorgden.
In Beroen was hotel ook goed met vooraf boeken ben je wel beter af koste maar helft van bedrag.
Na daar 5 nachten geweest te zijn wilde ik tussenstop maken in Cheb had ik al vaker hotel gepakt en had bij V.V.v.
daar adressen gevraagd had wel 30 adressen van pensions maar overal geen plaats er was een muziekfestival
met wel twintig corpsen en majajoorettes wat wel gezellig was, ik dacht eerst dat die blaasorkesten voor mijn ontvangst was maar dat was niet het geval.
Na vier uur zoeken doorgereden naar frantiskovy Lazne maar ook daar was geen plaats voor een persoon.
men heeft liever 2 pers. op een kamer maar toch een pension gevonden wel duur maar was het waard.
pension Edwuard. Tegenover was een kuuroord en kliniek voor terminale patienten een dagbehandeling koste
1650 euro dus die dokter hoopte dat je nog lang zou leven.
Straks over een paar dagen hondenoppas voor de kids en daarna nog ff nadenken en vooruitkijken.
Ik heb deze keer geen foto,s van oude gebouwen alleen van jonge dames(majoorettes )
en die houd ik voor mezelf.
Groetjes Cees
 
..... veel rugklachten ..... een pivo pakken ging goed ..... ik dacht eerst dat die blaasorkesten voor mijn ontvangst was maar dat was niet het geval ..... een kuuroord en kliniek voor terminale patienten een dagbehandeling koste 1650 euro dus die dokter hoopte dat je nog lang zou leven ..... Ik heb deze keer geen foto,s van oude gebouwen alleen van jonge dames(majoorettes ) en die houd ik voor mezelf.
:deuk: Geweldig Cees, leve de humor!!!
Hoe is het nu met je rug?
 
Het gaat al wet beter maar een Thaise massage zou misschien kunnen helpen.
Nederlands bier helpt niet dus ik zal in aug. terug naar C.Z. moeten.
Nu 4 weken oppas hondjes van kids en dan kan ik weer weg.
Ik kijk nog ff of ik reisgezel meeneem want heb wel gemerkt dat een pension
een persoon niet meevalt ze vragen hoeveel personen en dan is er geen plaats als ik zeg een?
Ik verwacht niet veel trips nog te kunnen maken gezien mijn leeftijd-gezondheid.
Maar we blijven positief en zullen wel zien ,gr.cees Fijneman
 
Het gaat al weer een stuk beter met de rug Jeanne.
Ondanks beperking erg genoten veel in de bossen gewandeld ,drankplaatsen bezocht, weinig fotos gemaakt.
Goede hotels en pension .Geen file,s gehad.
Nu maar hondenoppas voor honden kids wat ik ook graag doe.
Augustus zie ik weer wel verder.Hotels in jena en Beroen had ik geboekt maar reisschema aangepast
en toen Cheb gezocht naar hotel of pension maar ondanks dat ik 30 adressen had zat alles vol.
Het was er erg druk vanwege muziekfestival met fanfares ect. en gezellig.
Toen naar Franskovy Lazne 6 km pension Eduard was plaats prima Pension niet goedkoop.
Wel gemerkt als je alleen bent je geen plaats krijgt.
Ik wacht wel af als de kinderen weer thuis zijn wat ik ga ondernemen.
 
Het gaat al weer een stuk beter met de rug Jeanne.
Ondanks beperking erg genoten veel in de bossen gewandeld ,drankplaatsen bezocht, weinig fotos gemaakt.
Goede hotels en pension .Geen file,s gehad.
Nu maar hondenoppas voor honden kids wat ik ook graag doe.
Augustus zie ik weer wel verder.Hotels in jena en Beroen had ik geboekt maar reisschema aangepast
en toen Cheb gezocht naar hotel of pension maar ondanks dat ik 30 adressen had zat alles vol.
Het was er erg druk vanwege muziekfestival met fanfares ect. en gezellig.
Toen naar Franskovy Lazne 6 km pension Eduard was plaats prima Pension niet goedkoop.
Wel gemerkt als je alleen bent je geen plaats krijgt.
Ik wacht wel af als de kinderen weer thuis zijn wat ik ga ondernemen.

Beste Cees,

Al bijna een jaar niets van je mogen lezen.
Dit jaar toch weer Tsjechië, of zijn er andere plannen?

Groet,
Zapalky
 
Bovenaan