Camping Dolce Vita - Trutnov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik wil eind juli naar oost-bohemen (met dochter 15 en zoon van 7 jaar) en twijfel tussen camping Rozkoz en camping Dolce Vita.
Camping Rozkoz lijkt mij leuker (opener, meer uitzicht) en er is ook veel te doen, maar mijn dochter wil heel graag nederlanders op de camping en ik twijfel of die er veel staan. Het lijkt mij voornamelijk een tsjechische camping.
Camping Dolce Vita zit vol met nederlanders, maar lijkt mij wat benauwder. In de forumberichten lees ik over muizen, drassige grond en overlast aan het meer. Wie kan mij wat wijzer maken???
 
Muisproof

Wij ..... mochten gewoon grondzeil gebruiken. ..... Ik kan je aanraden om je eten "muis-proof" in te pakken, want het krioelt er werkelijk van de muizen......
Muisproof inpakken is wel een idee. Ons grondzeil is destijds helemaal kapot gebeten door die muizen. Als je gewoon voor je tentje zat, sleepten de muizen hun ontsnapte jongen terug in het holletje. Leuk om te zien maar als je 's nachts geknaag aan je tent hoort, ben je echt minder blij.
 

char

† In Memoriam
In 2007 hebben wij op de camping geen last van (woel)muizen gehad. In 2006, was het in de zomer, een ware plaag! Dat kwam omdat de voorgaande winter veel te warm (en te kort) was en er veel meer muizen deze periode overleefd hadden.

Char.

(overigens, zou ik voor de camping bij Ceska Skalice gaan!!)
 
Camping Dolce Vita in Trutnov

Wie is er het afgelopen jaar naar camping Dolce Vita in Trutnov geweest en kan ons wat meer vertellen over de staat van de camping en van het sanitair?
Wij zijn er 4 jaar geleden voor het laatst geweest en toen was er de afgelopen jaren niets meer aan de camping gedaan omdat er elk jaar een andere eigenaar op zat.
Ik heb nl ergens gelezen dat er sinds 2 jaar een nieuwe eigenaar op zit en ik hoop dat hij wat aan de camping heeft gedaan.
 
wij hebben dit jaar in een huis naast de camping gezeten, begin juli en toen was het maar een dooie boel, geen gasten en inderdaad het sanitair niets aan gedaan. Het enige waar wat leven in de brouwerij was, was het hamburgertentje naast de camping.
We gaan begin september weer naar dat huisje en ik wil wel even kijken voor je...

je kan ook even bij mijn foto's kijken om een indruk te krijgen.
 
ik heb nog wat foto's gemaakt


het was niet druk, maar het is natuurlijk al begin september.
Ik heb wat geinformeerd en rond gekeken, maar de camping is in korte tijd al 3x van eigenaar gewisseld.(dat is niet positief)
Er is ook weinig veranderd sinds wij er gekampeerd hebben en dat was 2005 .
De plek is echt fantastisch, maar nog steeds errug Tsjechies...jammer dat ze daar niet meer in investeren.
 
Wij hebben er een keer gekeken. Vonden het niet wat wij zochten en zijn toen naar een camping in de buurt van Vrchlabi gegaan en dat is echt een aanrader.
 
Wij zijn er een aantal jaren geleden, volgens mij in 2015, langsgeweest. We vonden het een beetje vergane glorie. Het kan best een leuke camping zijn. Daar kan ik niet echt over oordelen. We zijn doorgereden naar camping Papillon in Dolni Lanov en hebben het hier erg naar onze zin gehad. Voor de kinderen is er een jeugdhonk en genoeg andere jeugd om je mee te vermaken. Wij als ouderen konden ons vermaken bij het kampvuur op de binnenplaats.
 
Bovenaan