Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Oude Joodse begraafplaats
Fotohuis

Oude Joodse begraafplaats

M7 Summicron 2,0/50mm Rollei Pan25-iso25
Wat een prachtige foto, fotohuis, ben hier zelf ook eens geweest en het gevoel dat je daar van binnen voelt, draag je uit met deze foto.
 
Jazeker, en m.n. in z/w komt de sfeer die je er proeft erg goed uit. Deze is geselecteerd voor mijn volgende tentoonstelling. Gaat dan op 40x50 cm afgedrukt op klassiek bariet fotopapier (Fomabrom variant, inderdaad uit Cz, van Foma) en is geen probleem met deze Rollei Pan25 ultrafijnkorrelige film. De opname ging i.v.m. de lichtomstandigheden nog net met de Leica M7 (meetzoeker) uit de hand: 1/8S, F=2,0 en een beetje ondersteund op een naastgelegen grafsteen.

Groetjes,

Robert

PS. Onze vakantie tijdens de Kerst en Nieuwjaar in Praag was overigens perfect. Eindelijk Praag dus eens goed kunnen bekijken.
 
Nou Robert, de foto is werkelijk prachtig!! Maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hier op het forum je uitleg bij deze foto begrijpen.:D
 
Tsja, dat krijg je met een bijna 100% automatische camera die tegenwoordig 95% van de mensen bezit. En dan ook nog digitaal omdat de reclame voorschrijft dat het resultaat dan allemaal nog beter wordt. Vergeet het dus maar, z/w gaat analoog veel beter dan welke digi dan ook. Tegen de tijd dat we aan de 300Mpix zitten en digitaal kunnen printen met een Dmax van 2,5 logD wordt het misschien een ander verhaal. Maar goed, dit is meer een commentaar dat thuishoort op een fotoforum.
Desalniettemin, bedankt voor het commentaar.
 
Je moet het zeker niet als negatieve commentaar zien Robert, zo is het absoluut niet bedoeld! Ik fotografeer zelf ook beroepsmatig en doe het meeste van mijn werk allemaal analoog. Dat bevalt me gewoon het beste. Alleen mijn vakantiefoto's zijn allemaal wel digitaal, want ik heb per slot van rekening dan ook vakantie. Dus ik begrijp je uitleg heel goed, maar zoals ik al zei, ik denk de meesten hier op het forum niet. Maar misschien zijn er toch leden die er iets aan hebben toch? Ga gewoon lekker zo door en ik zal regelmatig even je album bekijken. Groet
 
http://www.FotohuisRoVo.nl

Misschien heb je daar wat meer aan als je veel analoog fotografeerd. De keuze in films en fotopapier wordt inmiddels wel wat minder.

Groetjes,

Robert
 
Ik heb geen doka meer! Vond het altijd wel leuk om te doen. Vooral zwart/wit afdrukken en dan er een sepia van maken.
 

Media-informatie

Categorie
Praag
Geplaatst door
Fotohuis
Plaatsingsdatum
Aantal malen bekeken
1.104
Aantal reacties
7
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 beoordelingen

Deel deze media

Bovenaan