Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Melnik
Samenvloeing van Labe en Vltava. Merk ook de wijnstokken op de hellende flank van de berg waarop de stad troont.
Mooie foto, Freddy.
Heb hem ook (3 x of ziets en dan nog 2 x op film).
Dit is typisch zo'n markant punt op de wereldkaart waar 2 beroemde rivieren samenvloeien.
Net als de Rijn en de Moezel bij Koblenz.

"Daar heb ik gestaan!"
 
Ja een geweldige opname op een juiste plaats
Ik mis en jullie ook de zon.
Er zou dan nog veel meer diepte ontstaan, en veel helderde kleuren.
Heel goed gedaan.
 
FREDDY, IK HEB DE FOTO NOG EENS GOED BEKEKEN, MAAR DIT IS NIET DE SAMENVLOEIING VAN DE LABE MET DE VLTAVA!!

Die samenvloeiing ligt meer links op de foto en is niet zichtbaar!
Dit is de samenvloeiing van de (Labe+Vltava=Labe) met het Vraansko-Hoinsk plavehn kanl. Dat leid ik af uit het sluizencomplex, dat wat verder in het kanaal op de foto zichtbaar is en het stompe zandpuntje bij de samenvoeging. Dat zelfde puntje tussen Labe en Vltava is veel langer en spitser.
Zie foto op mapy.cz

En ik heb een leugen verteld. Ik heb dit punt alleen op videofilm, niet op foto! En ik weet niet hoe ik video op het forum kan verwerken, helaas.
 
Helemaal juist Kees, dit is inderdaad het punt waar het Laterln kanl MlnkVraany in de Elbe komt. Van de echte samenvloei heb ik geen goede foto.
 
Inderdaad, van de echte samenvoeging van Labe en Vltava kun je ook bijna geen goede foto maken als je op de grond staat, bv naast de toren van het kerkje. Je kijkt dan altijd tegen de struiken op de helling aan.
Vanaf boven op de toren moet het goed te doen zijn.
Ik heb echter 2 x geprobeerd daarop te komen, maar de koster(?) wilde me niet boven toelaten.
 
Ja, leuke foto, maar Hendrikus, je schrijft je mist de zon, maar die schijnt toch echt hoor,:)
kijk maar naar de schaduwen. Diepte of helderheid van kleuren op een foto heeft naast de camera eigenschappen ook te maken met jaargetijde, of het heiïg is etc., zoals op de foto te zien is.
 
ik heb de foto van Labe-Vltava, vanuit de kerktoren genomen, heel goed gezien, Keesi!

http://www.tsjechie.net/board/attachments/kunst-and-literatuur/5925d1193734843-melnik-meer-tsjechische-literatuur-labe_vltava_melnik.jpg
 

Media-informatie

Categorie
Centraal Bohemen
Geplaatst door
Freddy2005
Plaatsingsdatum
Aantal malen bekeken
1.346
Aantal reacties
7
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 beoordelingen

Deel deze media

Bovenaan