Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Klecaty
PuNkEnStEiN

Klecaty

Mooi dorpje, maar ben de naam kwijt

(de speurtocht op het forum heeft Klecaty opgeleverd. Heb via www.mapy.cz gekeken en dat issum inderdaad!)
Ik heb het wel eerder ergens gezien ,maar weet het niet zo snel terug te vinden.
Als ik het goed heb dan is hier iets met een folklore of wijn festival.
 
Deze bouwstijl wordt boerenbarok genoemd, in het Tsjechisch Selsk baroko. Het meest gekende is het door de Unesco erkende Holaovice

De hele streek is er mee "bezaaid", maar wordt nu door nieuwbouw ingesloten. Toch zijn nog in vele dorpen hele rijen huizen in deze stijl te vinden.
 
De overeenkomst met Holasovice (waar ik overigens niet ben geweest) is duidelijk. De hele streek staat vol met dit soort boerenhoeves met grote toegangspoorten; zo ook het vakantiehuis waar wij zaten in Porezanky. Als men in het dorpje op de foto wat geld zou investeren in de restauratie, kan men alvast parkeerterreinen voor de touringcars gaan aanleggen, dacht ik nog bij mezelf toen ik de foto nam. ;)
 
Nee, het is volgens mij niet Zimutice. Het plaatsje ligt wel in diezelfde streek, niet ver van Porezanky en Dolni Bukovsko.
 
Het zou Zalsi kunnen zijn. (vergeef me de leestekens). Het is ten oosten van de 147, dat weet ik wel. Anders kijk ik in oktober.
 

Media-informatie

Categorie
Zuid Bohemen
Geplaatst door
PuNkEnStEiN
Plaatsingsdatum
Aantal malen bekeken
1.908
Aantal reacties
14
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 beoordelingen

Deel deze media

Bovenaan