Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Temelin
PuNkEnStEiN

Temelin

Aan de horizon staan de vier enorme koeltorens* van de kerncentrale in Temelin te roken.

(* Tekst gecorrigeerd n.a.v. Freddy's opmerking)
Koeltorens bedoel je. Schoorstenen zijn wat anders hoor. Ze zijn 155 meter hoog en hebben een diameter van 130 meter.
 
Je hebt gelijk, Freddy, ik bedoelde inderdaad koeltorens. :)
Die dingen zijn werkelijk reusachtig. De snelweg bij Temelin lijkt op een gegeven moment recht op de torens af te gaan en dan kijk je vanuit je voorruit tegen die enorme gevaartes aan. Zeer indrukwekkend. Pas op het laatste moment gaat de snelweg er in een bocht langs.
 
De gewone weg tussen Tyn en Hluboka, die loopt er gewoon naast. Dan is het pas enorm.
 
Weet ik. Toch vond ik het indrukwekkender om te zien naderend via de snelweg. Het is net of je tussen de torens door geleid wordt.
 
Hebben jullie ook een rondleiding gedaan in de energiecentrale? Onze gasten vertelden dat het de moeite waard is!
 
Die liepen allemaal te stralen zeker? :stout:

Nee, aan een rondleiding zijn we niet toegekomen...
 
De bezoeken zijn gratis en er is ook een informatiecentrum wat dagelijks open is. Er is een tentoonstelling en een filmprojectie. Inlichtingen, voor geleide bezoeken vanaf 5 personen, ter plaatse of via E-mail: infocentrum.ete@cez.cz,
Fax: +420 381104900 of Telefoon: +420 381102639
 
Afterglowen noemen wij dat, Fred!

Wij zijn er ook nog niet geweest, volgende keer maar weer
 

Media-informatie

Categorie
Zuid Bohemen
Geplaatst door
PuNkEnStEiN
Plaatsingsdatum
Aantal malen bekeken
832
Aantal reacties
8
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 beoordelingen

Deel deze media

Bovenaan