Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

PuNkEnStEiN

Škoda 1000 MB

Škoda 1000 MB (ľudovo nazývaná embéčka) bola v čase svojho uvedenia na trh (1964) pomerne moderným výrobkom. Jej modernosť však vyšumela veľmi skoro, presnejšie hneď na ďalšiu sezónu. V roku 1965 bol totiž predstavený revolučný Renault 16, ktorý mal na rozdiel od tisícky motor vpredu a pohon prednej nápravy. Tým určil trend, na ktorom sa nič nezmenilo do dnešných dní. Pre ostatných výrobcov to bol teda jasný signál, že koncepciu "všetko vzadu" pre masovo vyrábané automobily treba upratať na smetisko dejín. Pochopiteľne, nestalo sa tak zo dňa na deň - Chevrolet prestal vyrábať Corvair (jediné masovo vyrábané americké auto s koncepciou všetko vzadu) v roku 1969, Volkswagen stiahol svoj Typ 3 až v roku 1973. O to nepochopiteľnejšie teda bolo, že pomerne obľúbená tisícka bola v roku 1969 nahradená v podstate už zastaralou Škodou 100/110 a že motor presťahovali zozadu dopredu až v roku 1987 s nástupom Favorita! Treba však dodať, že takéto rozhodnutia boli skôr politické a keby to bolo iba na konštruktéroch z Mladej Boleslavi, nepochybne by sa tisícka dočkala oveľa dôstojnejšieho nástupcu.

V tomto pôvabnom propagačnom videu dostala široký priestor aj dvojdverová verzia MBX. Nech sa páči :)

(z relácie Noc v archíve)
  • Leuk
Waarderingen: Tsjechie.net en zabeth
Er zijn geen reacties om te tonen.

Media-informatie

Categorie
Vervoer
Geplaatst door
PuNkEnStEiN
Plaatsingsdatum
Aantal malen bekeken
541
Aantal reacties
0
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 beoordelingen

Deel deze media

Bovenaan