Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Škoda 1000 MB (ľudovo nazývaná embéčka) bola v čase svojho uvedenia na trh (1964) pomerne moderným výrobkom. Jej modernosť však vyšumela veľmi skoro, presnejšie hneď na ďalšiu sezónu. V roku 1965 bol totiž predstavený revolučný Renault 16, ktorý mal na rozdiel od tisícky motor vpredu a pohon prednej nápravy. Tým určil trend, na ktorom sa nič nezmenilo do dnešných dní. Pre ostatných výrobcov to bol teda jasný signál, že koncepciu "všetko vzadu" pre masovo vyrábané automobily treba upratať na smetisko dejín. Pochopiteľne, nestalo sa tak zo dňa na deň - Chevrolet prestal vyrábať Corvair (jediné masovo vyrábané americké auto s koncepciou všetko vzadu) v roku 1969, Volkswagen stiahol svoj Typ 3 až v roku 1973. O to nepochopiteľnejšie teda bolo, že pomerne obľúbená tisícka bola v roku 1969 nahradená v podstate už zastaralou Škodou 100/110 a že motor presťahovali zozadu dopredu až v roku 1987 s nástupom Favorita! Treba však dodať, že takéto rozhodnutia boli skôr politické a keby to bolo iba na konštruktéroch z Mladej Boleslavi, nepochybne by sa tisícka dočkala oveľa dôstojnejšieho nástupcu.
V tomto pôvabnom propagačnom videu dostala široký priestor aj dvojdverová verzia MBX. Nech sa páči :)
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.