Paardrijden in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Paardrijden in de omgeving van Novy Rychnov

Wie kan ons vertellen of er in de buurt van Novy Rychnov kan paardrijden? we horen het graag, en vooral onze dochter Lisanne.

B.v.d. Ronald

novy_rychnov.jpg
 
Re: Paardrijden in de omgeving van Novy Rychnov

ja je kan er heel goed paardrijden.. mijn vriend woont daar en rijd er elke dag en zegt dat het er een mooi gebied is om te rijden..
 
Wij hebben in hotel Maxant gelogeerd en daar kwamen savonds veel jongelui met hun ouders van de camping. Was heel gezellig. Je kunt vlakbij de camping ook surflessen krijgen. Bij hotel Maxant kun je nog een ander (beter) adres krijgen waar je kunt leren surfen. Karten is ook op redelijke afstand. Onze kinderen zijn ook wezen paardrijden: machtig, in de bergen. Wel even zoeken! Kortom, er is echt wel wat van te maken!

Veel plezier! Boya
 
Paardrijden bij Zacler (Trutnov) of Tynice (Zuid-Bohemen)?

Hoi allemaal. Ik ben voor het eerst op deze site en heb natuurlijk wat vragen wij gaan voor het eerst naar tsjechie met onze 2 meiden van 11 jaar,De kids willen graag paardrijden,buitenritten maken is dat mogelijk wij verblijven de eerste week in Zacler en de tweede week in Tynice(Zuid Bohemen) heeft hier iemand tips over??


gr. graca
 
Wij hebben in hotel Maxant gelogeerd en daar kwamen savonds veel jongelui met hun ouders van de camping. Was heel gezellig. Je kunt vlakbij de camping ook surflessen krijgen. Bij hotel Maxant kun je nog een ander (beter) adres krijgen waar je kunt leren surfen. Karten is ook op redelijke afstand. Onze kinderen zijn ook wezen paardrijden: machtig, in de bergen. Wel even zoeken! Kortom, er is echt wel wat van te maken!
Hallo,
Ik was aan het zoeken op de term; Paardrijden. En toen vond ik dit bericht. Wij gaan deze zomer naar tsjechie. We willen eerst een paar dagen praag bekijken en daarna richting het lipnomeer (als het weer meezit). Als kind zijnde gingen we hier ook een aantal jaar achter elkaar heen en toen hebben we ook paardgereden. Dit was echt fantastisch! Inderdaad een flinke rit door de bergen met goede paarden. Echter dit is al zo lang geleden dat ik geen idee meer heb waar dat ergens was.
Ik zou dit jaar weer heel graag een mooie rit maken. Mijn vraag is dan ook of je nog weet waar dat ergens was? Of hoe die familie heette?
Bij voorbaat dank,
Groeten Denise
 
hallo,

Wij, Ikzelf, mijn vrouw Mirjam en onze twee dochters Aster (11) en Mirthe (13) willen volgend jaar naar Tsjechie op vakantie.
Mirjam en ik houden van lange wandelingen in ongerepte natuur. Aster en Mirthe vinden dat af en toe leuk maar lang niet elke dag.
Zij kunnen best een aantal uren alleen blijven op de camping of bij het vakantiehuisje (we houden dan contact met mobiele telefoons) maar er moet voor hun dan wel wat te doen zijn. Ze houden van zwemmen maar vooral van paardrijden. Ook het verzorgen van paarden vinden ze leuk. Ik zoek een adres waar de meisjes met paarden bezig kunnen zijn en liefst met zwemwater in de buurt.
Wie weet er zo'n schaap met vijf poten?

Erik
 
Goede tip Sandra.

Wij zijn dit jaar naar Kvilda geweest en dat is ook waar Baffie nu zit.
Het is er schitterend, mooie natuur vooral.
Heb je nog vragen over Sumava, ik heb vast nog wel wat tips, vooral wat het wandelen betrefd.
 
hallo, we zijn weer even on-line (nog niet vanuit ons huisje, dat zal nog even duren)
Je bent bij ons zeker welkom, en de meiden mogen altijd de paarden verzorgen zo veel ze maar willen, geen probleem.
Ik werk nog aan een website, zodra die klaar is laat ik je nog iets weten, en tegen volgend jaar hebben we ook gastenkamers dus iedereen welkom.:cheers:
 
Hier lopen 3 Groninger paarden rond,ook is er een nieuwe super gedraineerde rijbak van 20x45 die veilig is afgezet.
Lesgeven tot M niveau of aangespannen rijden behoort tot de mogelijkheden,paarden verzorgen is zeker geen probleem.
Kijk even op onze website voor verdere informatie.
 
Wanneer iemand nog iets te vragen heeft over het paardrijden, hoeft dat niet aan Boya gericht te worden , maar kan het ook aan mij: we waren namelijk samen daar op vakantie!
 
Weet iemand ook of je je eigen cap e.d. mee moet nemen of dat je die ook kan huren?

Akkelien; volgens mij ligt dolni lanov in de buurt van Javornik-Rudnik, of heb ik dat verkeerd gezien? Wij gaan daar nl deze zomer heen.

Die manege van die vrienden van jullie is dat voor iedereen open. Onze dochter is nl gek van paarden zit ook al enkele jaren op paardrijles en ik weet zeker dat ze het te gek zou vinden om tijdens de vakantie te kunnen paardrijden.

groetjes
evelien
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Mikevil/Evelien,
In Javornik-Rudnik zelf is een kleine manege, ongeveer 800 mtr de straat in aan de rechterkant bij pension Hoffmann. Er is ook een manege in Svoboda nad Upou, dit is ook vlakbij.
Groetjes Esther
 
Hoi esthertje,
Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat mijn dochter daar wel heel erg blij mee zal zijn. Weet je toevallig of ze daar ook buitenritten maken of dat het alleen in de bak rijden is?
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Volgens mij als je dochter kan laten zien, dat ze een beetje kan rijden, kan je bij beide een buitenrit maken, er gaat volgens mij wel iemand mee.
 
Dan nemen we de paardrijdspullen ook maar mee deze keer.
Ik kom altijd ruimte te kort in de auto dus dat zal dan dit jaar
wel helemaal zijn.
Sleep ook altijd van alles mee wat ik eigenlijk niet nodig heb.
 
paardrijden knezice

Ik heb ontdekt dat er in Knezice een mogelijkheid is om paarden te huren voor een uitstap.
Jaaaaaaaaren geleden hebben wij nog paard gereden en het zou misschien leuk zijn om dat op vakantie nog eens te proberen.
Is er iemand op het forum die daar al geweest is? www.knezice.cz
Ik heb eens gekeken naar de prijslijst maar die is volledig in Tsjechisch maar ik heb toch de indruk dat het alleen over de prijzen gaat van appartementen die ze verhuren en niet over de uitstappen te paard. Kan iemand die tweetalig is dat eens nakijken voor mij? Dank u.
 
Gasten van ons zijn bij die manege geweest en waren niet ontevreden. Er zijn ook mogelijkheden bij 'particulieren' om uitstapjes te maken. Met of zonder begeleiding.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik heb ontdekt dat er in Knezice een mogelijkheid is om paarden te huren voor een uitstap.

Ik heb een andere site voor jou gevonden waar alles in het Engels en Duits staat. Prijzen en alle mogelijke info. Er is zelfs sprake van een ceremonie waarbij de nieuwe veulens gedoopt worden met de nodige festiviteiten. De lokatie is ook in de buurt van Vrchlabi, namelijk Vítkovice v Krkonoších (zo'n 16 km ver).

Prijslijst is wel niet aktueel!!!
hucul.cz
 
Bovenaan