Kutna Hora / Sedlec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Kutna Hora - ondergrondse grotten ?

Hoi,
Vandaag net terug uit Kutna Hora.
Ik ken ook geen grotten in Kutna Hora, maar wel de zilvermijn.
Daar kun je in onder begeleiding. Toegang zit in de Hrad, het kasteel met het muzeum van de zilvermijn, in het centrum op de rand van het ravijn, schuin tegenover restaurant Kometa. Je krijgt een rondleiding door het muzeum. Daarna naar buiten om een stofjas met capuchon en een lamp op te halen. Dan onder leiding van de gids ca. 100 meter over de straat naar de ingang van de mijn. Dat is een betonnen koker met ijzeren trap. Goed te belopen, ca 20 meter naar beneden. De tocht door de mijn is in begin door ruime gangen, maar op een moment wordt het nauw, ca 80 cm. hoog en 50 cm breed, maar dat is maar eventjes, hoor. Voor de spanning. Je komt de mijn uit in het ravijn ongeveer onder de Barbara. Een bezoek is een aanbeveling waard.
 

G

Berichten van gasten...
Re: Kutna Hora - ondergrondse grotten ?

Dat je moet reserveren klopt maar dan voornamelijk voor de punkva grot en dat kan heel eenvoudig via de mail thuis voor je op vakantie gaat.
Ik heb vandaag geboekt voor over 1 maand.
Het mail adres is:
cavemk02@bk.cz

In het engels gevraagt, voor een bepaalde datum en tijd en gevraagt naar andere opties als dat niet mogelijk zou zijn en binnen een half uur in het engels antwoord gekregen.
De datum was oke en de tijd maar een half uurtje later.
35.gif
 
in kutna hora heb je een kerk met allemaal botten dat is heel leuk ik weet niet precies waar het is maar het ligt een beetje aan de buitenkant.

weet misshcien iemand op dit forum er iets van?
 
Het eerdere in dit topic genoemde restaurant in Kutna Hora met uitzicht over de omgeving (het ravijn) heet tegenwoordig "U Varhanáre" en is ook een hotel. Het is een zusterbedrijf van het ertegenover liggende restaurant "Kometa". "U Varhanáře" betekent voor zover ik heb kunnen nagaan "bij de orgelman". (Varhanik is organist) In het restaurant is prominent een toetsenbord van een orgel aanwezig, dus geen typemachine of i.d. Een verblijf op het terras is zaaaaaaaaaalig!!!!!!!!

:cheers: :proost:
 

Pelhřimov

Donateur
Bedankt Kees,

Ik wist het niet meer precies wat het was. Het is al weer een paar jaar geleden dat we er geweest zijn :D Maar heeft daar ooit een belangrijk persoon gewoond dat je weet, of zit ik er helemaal naast?

groetjes

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Kees, het was inderdaad dit restaurant. Ik kan me wel het terras herinneren waar we van het uitzicht hebben genoten, maar meer ook niet.

Ik heb zojuist het foto album uit 2000 erbij gepakt en heb 1 (donkere) foto gevonden, waarop vaag, in een zijkamertje, een oude schrijfmachine te zien is met een plaquette erboven.

Die orgelpijpen komen me echter niet bekend voor, maar ja het is tenslotte ook 6 jaar geleden dat we er waren en in die tijd kan er natuurlijk een hoop veranderen.
 
Ik zal over een paar weken eens gaan kijken of die schrijfmachine er misschien nog staat. We (mijn korfbalvriend Cor en ik) gaan dan weer een weekje naar Kutna Hora (hoop ik). Moeten dat nog regelen. Het is ook al weer zo lang geleden dat we er waren (half december)!!!;)
 
Whoow :snik: dat is in het tsjechisch, maar dat kan ik niet lezen.
Engels of duits is geen probleem of kan jij het voor mij vertalen?
Het gaat mij om de entree en openingstijden.
We willen 14-07-2006 een kijkje gaan nemen in Kutna Hora
 

Pelhřimov

Donateur
Rechtsbovenin op deze website kan je omschakelen naar Engels maar deze link springt steeds terug op Tsjechisch :D

Dus kijk even op de Engelstalige site bij Sights (rechts) en klik dan op "Czech Museum of Silver – “Hrádek” "
 
Bovenaan