Antiek-, curiosawinkeltjes en rommelmarkten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Wij krijgen weleens gasten uit Nederland die geïnteresseerd zijn in antiek. Weet iemand van jullie toevallig waar er eventueel een goede antiekwinkel is en of er eventueel ook antiekmarkten zijn in het Reuzengebergte. Omgeving Vrchlabí of Trutnov. Ik heb even gezocht wat hierover geschreven is, nou zie ik dat voor Tsjechië bij de EU zat, er allerlei regels bestonden om antiek mee te mogen nemen over de grens. Gelden deze regels nog steeds of is dat tegenwoordig anders. Ik hoop dat iemand me kan helpen aan deze informatie. Bedankt alvast.
aangenaam.gif


Die in Nachod heb ik gevonden met de zoekfunctie, maar misschien is er iemand die er nog meer weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Nova Paka zit ook een mooie antiekwinkel.
Op de weg van Nova Paka richting Hradec Kralove ligt de plaats Ostromer ( e en r met omgekeerd dakje geschreven) hier ligt in de bocht ook een mooie antiekwinkel.

Groetjes Sylvia
 
Esther, aan de weg 37 van Trutnov naar Jaromer krijg je op een gegeven moment rechts de afslag Dvur Kralove, weg 300. Op een hoek van die kruising is ook een flinke antiekwinkel. Er stond van de zomer ook erg veel buiten.
We hebben er lekker lopen struinen en gaan er zeker weer eens langs. Het plaatsje heet Kocbere (voor jullie misschien handiger via de 325, 299, 300, te nemen, kijk maar even).
 
annemiekm schreef:
Wie kan mij tips geven mbt antiek en curiosa winkeltjes?
Vooral géén hoofdwegen nemen en goed letten op bordjes met Bazaar. Naast de oude pannen en parkietenkooien, spaanplaat-ellende en lokale macramé, soms grote verrassingen! Glas- en smeedwerk. Oude werktuigen en gereedschappen, jaren-30 lampen en reclameplaten. Voorwaarde: Tsjechisch leren (om te kunnen onderhandelen als er geen prijskaartje op zit) en er rekening mee houden dat ook de Tsjechen tegenwoordig internet hebben om hun spullen op waarde te kunnen schatten! Ondertussen kan je dan, tenzij je er alleen maar heen wilt om te "scoren", genieten van de geneugten van het Tsjechische land.
 
aan de weg 37 van Trutnov naar Jaromer krijg je op een gegeven moment rechts de afslag Dvur Kralove, weg 300. Op een hoek van die kruising is ook een flinke antiekwinkel. Er stond van de zomer ook erg veel buiten.
We hebben er lekker lopen struinen en gaan er zeker weer eens langs. Het plaatsje heet Kocbere
Hier zijn wij in september 2007 ook geweest. Een geweldig grote voorraad met echt van alles en nog wat. Heerlijk om hier rond te struinen. Echter koopjes kon ik hier niet vinden, de verkoper liet me behoorlijk in de buidel tasten voor de dingen waarin ik interesse had.

Maar zeker een aanrader voor een bezoek !

Gr.

Tom
 
Ben een tijdje niet op het forum geweest. Dat drukke leven van tegenwoordig ... :snotter:
Heb een vraagje voor jullie: "Kan je in Tsjechië brocant vinden?". Buiten Praag graag. Heb vroeger Praag wel 20 keer bezocht. Was er gek op. Tegenwoordig houd ik meer van het platteland. De leeftijd zeker. Vind de natuur en de rust die daarvan uitgaat gewoonweg schitterend in Tsjechië. :hart:
Ik houd ook echt van oude spullen, ga vaak naar rommelmarkten en bv naar de Kloosterstraat in Antwerpen en de Blaesstraat in Brussel, waar veel brocantwinkeltjes zijn.:hart:
En nu vraag ik me af of je dat in Tsjechië ook kan vinden.
Wij zijn van plan om in de maanden juli/augustus gedurende 6 weken in Bohemen - misschien ook verder - rond te trekken met de tent. :yess: :yess: Joepie ! Verlang ernaar.
Zo, dat is een langere uitleg geworden dan ik van plan was.
Hoop iets te horen van jullie.
Groetjes !
Daaag. :zwaai:
 
Nu 3 jaar later, ben ik benieuwd of er in Noord Bohemen soortgelijke markten zijn, wat lijkt het me heerlijk om over een Tsjechisch "waterloopplein" heen te wandelen!:)
 

kuurgast

Donateur
aan de weg 37 van Trutnov naar Jaromer krijg je op een gegeven moment rechts de afslag Dvur Kralove, weg 300. Op een hoek van die kruising is ook een flinke antiekwinkel. Er stond van de zomer ook erg veel buiten.
We hebben er lekker lopen struinen en gaan er zeker weer eens langs. Het plaatsje heet Kocbere
images


Dit staat ook op foto.mapy.cz.
Zijn er afgelopen jaren nog mensen daar geweest?
 

kuurgast

Donateur
De data van de grote rommelmarkten 2013 in Chotusice okres Kutná Hora zijn: 1 juni, 27 juli, 7 september, 2 november en 14 december zie oldtimer.cz/VeteranBazar.

In České Budějovice is wekelijks op zaterdag van 6.00 tot 11.00 uur een rommelmarkt. Bij slecht weer is het binnen.
Locatie Husova 523 České Budějovice.
48°58'43.741"N, 14°27'38.359"E
_______________________________________________________________________________________

Most in de Usti Regio hele jaar door op zaterdag van 6.00 tot 12.00 uur
Locatie Zdeňka Fibicha 282 Most.
50°29'48.354"N, 13°37'51.243"E

Plzeň op zaterdag en zondag hele jaar door van 6.00 tot 12.00 uur rommelmarkt.
Locatie sportterrein TJ Lokomotiva Plzeň.
49°44'15.987"N, 13°24'2.716"E

Bezoekers betalen voor deze markten de gigantische som van 10 Kč entree.

Bron: www.antiktrhy.cz in meerdere talen.
 
Bovenaan