Rustiek kamperen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weet iemand een leuke kleine camping in Tsjechië? Ik ben een reisgids aan het maken voor een Nederlandse uitgeverij over Tsjechische campings. De campings moeten helemaal rustig zijn, met goede hygïene, persoonlijke leiding en er moeten er geen seizoengasten zijn. Ik heb al zo´n 25 zulke campings gevonden in de gebieden van Brno, Boskovice, Znojmo, Breclav, Vysocina, K. Hora, Sazava, en Zuid Bohemië. Deze week ga ik nog naar het Westen van Tsjechië - Plzen, Beroun, Mar. Lazne... weet dáár iemand nog zo´n camping? Het boek verchijnt in maart in NL... Bedankt voor de tips. Groeten, Marek
 

Pelhřimov

Donateur
Marek,

Ik weet wel zo'n camping..., maar als ik je dat vertel en je schrijft erover in de gids, dan is het volgend seizoen natuurlijk geheid heel druk met allemaal landgenoten en dan zijn die campings niet echt rustig meer.
monkey.gif


Maar veel succes met het maken van je gids natuurlijk

Jeanne
 
Misschien, wie weet. Maar de vraag is of iedereen een rustige kamping zoekt. Kijk naar Lipno! Daar is het helemaal niet rustig en toch keren de mensen daar massief heen. Wie rust zoekt die vind hem in mijn gids. De campings hebben een bepaalde capaciteit. Ik zoek de kleine waar niet meer staanplaatsen zijn dan 100. Bij voorkeur nog veel minder. Als een camping al vol is, dan moeten de landgenoten een volgende gaan zoeken. Of van tevoren bellen om er een reservatie te maken. Dat kan jij ook doen. Ik ben ervan overtuigt dat ik er zelf genoeg van vind, die aan mijn criteria voldoen.
Ik begrijp wel dat je je lievlingscamping alleen voor jou wilt houden ;-) maar je weet nooit: misschien kom ik je er wel volgende week tegen haha...
bye.gif
groeten, marek
 

Pelhřimov

Donateur
Hoi Marek,

Die camping van mij heeft maar 12 staanplaatsen, dus lekker compact. Ik stuur je het adres (morgen?) wel even in een PM, want dat heb ik nu niet bij de hand en ik heb ook even geen tijd om het op te zoeken. En dan krijg je er ook een adres bij in Slowakije van een goede kleine camping. OK?
giggle.gif


groetjes

Jeanne
 
Staat camping Tranzit in Malin bij Kutna Hora al op je lijstje?
Klein (20-25 plaatsen), netjes en ZEER rustig. Toiletgebouw, keukentje, verblijfsruimte, bbq voor campinggasten, stenen trekkershutten(4). Plaats: Kc 305 voor caravan, 2 pers. + stroom. Alleen: hij ligt achter het station van Kutna Hora en als je echt niet van treinen houdt....... Wij staan er al jaren. Dit jaar ruim 2 weken, waarvan de 1e 4 dagen alleen! "Stappen" in de stad: 3 kilometer lopen of 90 Kc met de taxi.
 
Hoi Marek,

Zoek je alleen echte Tsjechische campings, waar voor het overgrote deel Tsjechen komen, of ook campings die wel klein zijn, maar waar vooral nederlanders komen.
 
Hi Jan,
nou ik moet zeggen dat ik bijna geen een camping heb gevonden waar de meerderheid Tsjechen zijn. Meestal zijn er alleen gele nummerplaten te zien. Af en toe een Duitser, Belg, Deen of een Fransman maar ook niet veel. Nu zit ik ook in zo´n camping. Is wel een leuke niet ver van Marianske Lazne (Stanowitz - www.stanowitz.com) en ook hier is het niet anders. Groeten, Marek
 
Misschien AC Luxor in Velke Hledsebe nabij Marianske Lazne? Wij zijn daar twee dagen geweest. Een hele rustige kleinere camping.
 
In Bozanov in het noorden van Tsjechie ligt een nieuwe camping die echt een vermelding in je boek waard is. De omgeving is prachtig en echt iets voor wandelaars en rustzoekers.
Kijk maar even op www.bozanov.nl
bye.gif
 

Tabe

† In Memoriam
Marek.
Ken je de camping Hnačov bij Planice? Een kleine camping aan een meertje waar voornamelijk Tsjechen kamperen. Schoon en gezellig, als je je tussen de tsjechen begeeft.
 
hoi Marek,
zoals ik gelezen heb ben je op zoek naar campings.
dat ben ik nu ook aan het doen en wel in het gebied vysicina.
We willen er in 2006 voor het eerst naar toe
Misschien kun je je mij erbij helpen.
zoek een camping met nederlandse eigenaren.
heb er wel een op het oog camping kovarna in corvena recice.
Is hier op het forum niets over bekend.
Is ook een vrij nieuwe camping.
misschien als er ook meer zijn die me informatie kunnen geven over dit gebied en camping.

groetjes paul
 
Hoi Paul,

sorry voor het laattijdige antwoorden. Ik heb allang het forum niet gekeken want ik zit nu in een drukke periode. Ik ben al verhuisd naar Utrecht en nu ben ik bezig met het schrijven vd teksten over de campings. De keuze is allang gemaakt, nu is het alleen maar schrijven. Als je op zoek bent naar een camping in Vysocina met Nederlandse eigenaren dan kan ik je deze camping aanbevelen: Camping Vidlak (opatov) - www.campingvidlak.cz
eventueel kun je ook deze bekijken: Zebrakov (Svetla nad Sazavou) - home.hccnet.nl/rinus.bodbijl. Deze heeft echter een Tsjechische eigenaar, maar voldoet helemaal aan Ndlse standaard. Er is tevens alles in het Nederlands op de camping en toen ik er een keer overnachtte, was ik de enige Tsjech daar. De andere auto's hadden alleen maar gele nummerplaten...

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Groeten,
Marek
 
Bovenaan