Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gisteren kort Tsjechië in geweest bij Klingenthal en even naar Kraslice gereden om te zien of de oude Trabant en het legervoertuig er nog stonden. Die stonden er nog...
En wederom gisteren dus 6 augustus oa via Kraslice, KVary, Chomutov, Most, Teplice, Usti n. Labem, Liberec alles doorgaande wegen, en bij Liberec binnendoor via Jilemnice naar Spindleruv Mlin waar we nu geslapen hebben.
In Vrchlabi wat gegeten.
@driver1235 Het aanpassen van berichten is inderdaad maar beperkte tijd mogelijk. Opvallende fouten in berichten corrigeer ik meestal wel. In echte noodgevallen kan je natuurlijk altijd per PM contact met mij opnemen.
Na 1 dag Reuzengebergte en een rondje via Harrachov, Polen door en de Tsjechische grens weer over bij Trutnov, besloten niet verder te gaan omdat ik het qua rijden minder leuk vind dan bijvoorbeeld de oude DDR/Tsjechië grensgebieden en weer terug richting Duitsland. Binnendoor onder Liberec langs naar Cinovec waar we geslapen hebben afgelopen zondag.
Na ons ontbijt in Cinovec zijn we naar de Saksische Schweiz gereden. Vanwege brand her en der wat wegen afgesloten helaas. Toch een rondje gemaakt en toen weer grens hoppend naar Horni Zdar gereden en bij Hotel Subterra weer twee nachten een kamer gevraagd en gekregen. Ben de volgorde van het rijden inmiddels iets kwijt maar wel wat fotoos voor de geïnteresseerden.
De foto is grensovergang Barenstein - Vejprtry.
Bij die blauwe zeilen zit een souvenir shop. Daar sla je rechtsaf ➡ de weg in en dan rij je helemaal rechtdoor.
Dan rij je tegen deze garage aan waar ze in ieder geval werken aan die kleine blauwe oude Tsjechische? vrachtwagens. Stop daar altijd even om weer te vragen.. Hallo .. Foto oké?.. Ja ja is steevast het antwoord van de eigenaar daar.
Ik hou ervan dit soort bedrijven.
Na deze grens overgang binnendoor naar Horni Zdar gereden en weer bij Hotel Subterra een kamer genomen. Ik had Jan van de receptie gemaild of er plek was. Dat was er en in tegenstelling tot vorige keren nu kamer 103 op de begane grond. Iets ruimer qua opzet en de motor tov de kamer parkeren 🅿. Mooi in het zicht en er hangen ook twee cameraas.
Ik moet alles even terugzoeken qua fotoos dus deze zijn gemaakt vanaf de grens tot het Hotel. Niet zoveel dus .
Bij aankomst was Jan er ook en wat bijgepraat en na het avond eten daar even in het bubbelbad geweest samen.
Na een x aantal dagen op de motor toch wel lekker eigenlijk die warme bubbels.
Hoe we gereden zijn blijft vaak een mysterie omdat ik gewoon of de weg wel wat weet, Of ik zet de TT 550 op spannende route en zie dan wel waar dat ding ons laat rijden.
Even terug qua datum.. We zijn 5 augustus vanaf Ilmenau ergens ook weer binnendoor naar Grunbach gereden. Weliswaar geen Tsjechië, maar vlak bij de grens .
In de avond daar bij een kleine kermis geweest waar nog wat ex DDR attracties draaiden. Vonden we eigenlijk best leuk en ook al is het niet Tsjechië... Ehhh... Paar fotoos als dat mag?
09-08 is het inmiddels in dit verslag.
Ontbijt in Hotel Subterra is vrij simpel qua opzet, maar wij zijn geen luxe paardjes, dus prima.
Na het ontbijt wou ik naar Ducati Bayreuth omdat mijn remblokken voor iets meer begonnen te slijten dan ik dacht.
130 km vanaf Horni Zdar vlgs mijn Tom Tom. En dus de wat grotere weg gereden richting Cheb.
Vlak voor de grens Tsjechische politie met controle. Heel kinderachtig laten ze dan weer buitenlandse vrachtwagens stoppen wat ik zag, terwijl die gewoon netjes de toegestane snelheid reden net als ik op dat stukje.. Ik zag ze al staan maar neem altijd even wat gas terug bij grens overgangen ongeacht waar. Kon gewoon doorrijden.
In Bayreuth bij de Ducati dealer gearriveerd en na wat overleg nieuwe remblokken gemonteerd. Daarna rondje Fichtelgebergte gedaan en nog een Bockworst gegeten en wat gedronken en toen binnendoor naar Neualbenreuth gereden. Daar schijnt ergens een Grenzturm te staan. Witte borden netjes gevolgd en ergens rechtsaf ➡ richting het bos. Tsja... nvt afgesloten voor verkeer dus toch maar rustig aan doorgereden.
Wat werkverkeer kwamen we tegen, dus handje omhoog en weer door. Km of 8 verder er weer uit maar geen Grenzturm gezien. Wel wat Tsjechische uitkijktorens vlgs een boer die we tegenkwamen en waar we vanaf deze kant niet konden komen. De man legde uit dat waar we rechts ➡ waren gegaan, we links moesten en dan kwam de Grenzturm in beeld.
En dat klopte idd. .
Bij de Grenzturm wat gepraat met de daar aanwezige man. Die vertelde dat deze Grenzturm gebouwd was tijdens de koude oorlog toen de Russen het gebied dichtgooiden tussen West Duitsland en Tsjechië. Het gebouw werd gebruikt om elkaar toch te kunnen zien over de grens zeg maar, zei hij.
IJsje gegeten en toen weer binnendoor naar het Hotel in Horni Zdar.
Daar eten we ook iedere avond met wat drinken erbij. Beetje buiten zitten en wat praten met andere gasten lukt me meestal wel. Best warm nog deze dag en rond de 350 km gereden totaal.
Na 9 augustus werd het dan 10 augustus. En zowaar een dagje geen motorrijden. Jan van de receptie woont in Karlovy Vary en tijdens een gesprek met hem gisteren opperde ik dat we misschien naar KV zouden gaan om mijn vrouw een dagje rust te geven, maar niet met de motor erheen dus. Met de bus een half uurtje, zei Jan. Als je uitstapt 1 halte voor de laatste stop wacht ik jullie daar op en lopen we met ons drieën een rondje KV?
Oke, dus wij om 9.30 naar het bushokje gelopen en al aardig warm inmiddels. Om 9.50 uur zou de bus komen ongeveer.
Om 10.00 uur nog geen bus dus ik had al zoiets van bekijk het maar, ik ga wel met de motor op pad als om 10.15 uur de bus er niet is.
Om 10.10 zowaar een bus.
Twee keer 34 Tsk betaald en op naar KV.
Uitgestapt in KV en Jan stond ons met zijn hondje keurig op te wachten.
Lopen dus... Niet mijn favoriete hobby en al helemaal niet in steden ect. Ik doe het uiteraard wel, maar niet echt vaak.
Richting het oude stadsgedeelte, wat overigens wel fraai is vonden we. Wat van die warmwaterfonteinen gezien inclusief de grote waterspuwende en redelijk wat leegstaande winkels vond ik. Na 1.5 uur lopen oid wat gedronken bij Jan zijn favoriete terrasje inclusief wespen.
Jan ging weer richting huis en wij nog wat her en der gelopen en gekeken maar rond 13.30 uur was ik het zat.
Naar de bushalte gelopen en weer terug naar het Hotel in Horni Zdar.
Zowel mijn vrouw als ik waren het er over eens dat we toch liever met de motor rijden dan dat lopen in een stad of plaats. Fotoos heb ik in KV nauwelijks gemaakt, maar wel deze bij de brug.
Het was nog redelijk vroeg in de middag bij terugkomst Hotel en nog steeds wat warm, dus biertje op het terras genomen en nog wat op bed gelegen, lekker niks doen.
Na ons uitstapje met de bus naar K. Vary vandaag toch maar de motor gepakt.
Doel? . Geen doel, maar gewoon rijden op het gevoel, dat betekent gewoon links of rechtsaf ➡ en bij herkenningspunten idem dito. Duitsland in geweest uiteraard richting Klingenthal. Daar wat kleinere wegen opgezocht en ook weer langs het ex DDR? ruimtevaartmuseum daar in de buurt gekomen. Paar fotoos gemaakt en weer verder. As, Bad Brambach beetje richting Cheb dan weer de andere kant een kleine weg in ect ect. Ik lees hopelijk wel of mijn bijdrages in deze oké zijn of niet.
Blijft toch wat motor gerelateerd allemaal deze keer ons uitstapje zeg maar.
Paar fotoos uiteraard en ook deze dag toch nog iets van 200 km gereden alles binnendoor.
12 Augustus.. Weer naar huis .
De paar dagen weg zijn iets langer geworden inmiddels. 11 dagen als ik het goed heb.
Ontbijtje gedaan en om precies 8.00 uur weggereden bij Hotel Subterra in Horni Zdar. Afscheid van Jan bij de receptie en tot de volgende keer maar weer.
Tsja.. Via Klingenthal Tsjechië uit en daar stopt eigenlijk het Tsjechisch deel zeg maar.
Via wat doorgaande wegen maar ook diverse kleine eerst rond de 350 km gereden. Wat Natuurparken doorgereden en net onder de Harz door gereden, Ook nog stukje natuurpark Hainich en 15 km voor Kassel getankt.
Onderweg ook even gestopt bij het houten Thuringer Bratwurst hokje. Zijn we vaker geweest dus even wat gegeten.
De voormalige grens ook nog gezien ergens in de buurt van Eisenach. Uiteraard gestopt en fotoos gemaakt omdat ik dit wel mooi vindt.
Na het tanken nog 20 km gereden en rond 14.15 uur de Autobahn op naar Dortmund. Dat rijdt altijd wel vlot door maar bij Dortmund wat druk en files. Met de wat brede zijkoffers er tussen door blijft altijd wat tricky maar lukt altijd wel.
Veel Duitse automobilisten maken tegenwoordig ook wat ruimte als ze je zien aankomen in hun spiegel.
Kan ik van diverse Nederlanders daar niet zeggen. Die blijven vaak lekker irritant tegenwoordig de streep aanrijden zodat er langs rijden soms lastig is. Uiteraard lukt het altijd wel want ik ga er dan gewoon naast staan dan zien ze alsnog dat ze iets ruimte kunnen maken. .
Dortmund voorbij naar Oberhausen, en door naar Ede waar we om 18.00 waren en weer rond de 350 km gereden.
Vandaag dus 700 km gereden.
De totale kms gereden deze vakantie is 3640 km waarvan 700 km snelweg tot en vanaf Kassel.
Nog wat foto's voor de geïnteresseerden. Veel in Duitsland uiteraard en tot de volgende keer maar weer.
@driver1235 dank voor je foto-verslag van jullie motorvakantie.
Toevallig kwam ik enkele artikelen tegen waar je mbv goochel vertaling wat nieuwe tips uit kan halen:
Na motorce podél hranic=Op een motor langs de grens.
Dominik Valášek, hoofd van de Garáž-website, maakte een reis door Tsjechië op een Suzuki GSX-S 1000 GT-motorfiets. Op zijn vijfdaagse pelgrimstocht genoot hij van de mooie en kronkelige wegen in het grensgebied, maar ook van de tergend lange verplaatsingen van de ene stad naar de andere. In totaal legde hij meer dan 1.900 kilometer af, praktisch zonder snelwegen. Wat te bezoeken op zo'n pelgrimstocht? Waarop voorbereiden? En is Suzuki een geschikte metgezel voor zo'n reis? Dat ontdek je in onze serie.
Komende dagen zullen de overige 2 ritten verschijnen op garaz.cz.
Als je de kaarten via "Afbeeldingen openen in nieuw tabblad" kan je de kaart verder uitvergroten.
Ze gebruikten mapy.cz die je ook als gratis App kan installeren en dan de route daarin zetten. De App van mapy is ook offline te gebruiken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.